Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «مهر»
2024-05-08@03:17:07 GMT

خلاءهای همدان در حوزه قاچاق شناسایی شود

تاریخ انتشار: ۹ اسفند ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۴۴۷۸۳۷۸

خلاءهای همدان در حوزه قاچاق شناسایی شود

به گزارش خبرگزاری مهر، عباس نجفی دوشنبه در کارگروه پیشگیری از قاچاق کالا و ارز استان همدان، عنوان کرد: مسئله قاچاق کالا و ارز یکی از مشکلاتی است که گریبانگیر جامعه شده است که متأسفانه علی رغم تلاش‌های زیادی توسط دستگاه‌های متولی همچنان اقتصاد کشور را تحت تأثیر قرار داده است.

وی با بیان اینکه اتخاذ تدبیر جامع در حوزه قاچاق می‌توان عملکرد بهتری به دست آورد، بیان کرد: در خصوص پیشگیری از پدیده‌های این چنینی تا زمانی که یک برنامه جامع و سیستماتیک در دستور کار نداشته باشیم با وجود تلاش‌های متعدد نیز نتیجه مطلوبی به دست نخواهد آمد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

معاون قضائی، اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم دادگستری کل استان همدان با تأکید بر اینکه نگاه پیشگیرانه در حوزه قاچاق کالا و ارز باید در اولویت قرار بگیرد، ابراز کرد: تقویت نیروهای نظارتی و تجهیزات آنان در راستای برخورد با سودجویان و خاطیان از اهمیت زیادی برخوردار است ولی تا زمانی که سرچشمه قاچاق قطع نشود؛ جامعه متضمن آسیب‌ها و خسارات متعددی خواهد شد.

نجفی اضافه کرد: نباید منتظر ارائه طرح‌های کلان از مرکز باشیم بلکه دستگاه‌های متولی در مرکز استان‌ها نیز باید ایده‌ها و پیشنهادات مناسب با شرایط استان را مطرح نمایند تا علاوه بر شکل‌گیری تعامل و هماهنگی سیستمی بتوان از ظرفیت‌های هر دستگاه برای شناسایی خلاءهای استان در حوزه قاچاق نیز استفاده کرد.

وی با انتقاد به این مسئله که کالاهای قاچاق به خصوص در حوزه لوازم خانگی به راحتی در دسترس عموم مردم قرار می‌گیرند، اذعان کرد: باید تمرکز دستگاه‌های اجرایی و نظارتی بر کشف شبکه‌ای قاچاق کالا و ارز باشد.

کاهش محسوس تولید گندم در استان همدان

معاون قضائی، اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم دادگستری کل استان همدان با اشاره به کاهش تولید گندم در سال جاری به دلیل افت بارش و نزولات آسمانی، خاطر نشان کرد: مقدار خرید گندم از کشاورزان در سال گذشته ۴۳۸ هزار تن بوده که در سال جاری این عدد به ۱۹۹ هزار تن تقلیل یافته است.

این مسئول ادامه داد: همچنین آمار میزان فروش به گندم سایر استان‌ها نیز تا کنون ۵۱ هزار تن است که این عدد در سال گذشته ۱۲۳ هزار تن بوده و آمار مذکور حاکی از کاهش محسوس تولید گندم در استان است.

نجفی موضوع گندم و مدیریت خرید و پیشگیری از دلالی و خرید آن را دارای اهمیت زیادی دانست و تأکید کرد: خرید منصفانه و پرداخت فوری هزینه گندم به کشاورزان یکی از بهترین راه‌های پیشگیری از قاچاق گندم، حذف دلالان و سودجویان خواهد بود به همین دلیل نظارت و دقت ویژه‌ای بر این موضوع را می‌طلبد.

وی با اشاره به نقش مهم اطلاع‌رسانی و آگاهی‌بخشی در سطح جامعه، خاطر نشان کرد: برای پیشگیری از مسئله قاچاق مردم باید پای کار بیایند؛ چراکه این مسئله تنها با آگاهی‌بخشی آنان از طریق رسانه‌های جمعی، ملی و فضای مجازی میسر خواهد شد.

کد خبر 5435640

منبع: مهر

کلیدواژه: عباس نجفی دادگستری همدان همدان ویروس کرونا بوشهر کرمانشاه آمار کرونا خطبه های نماز جمعه شیوع کرونا لیگ برتر فوتبال ایران همدان اردبیل گرگان عکس استانها جهاد تبیین واکسن کرونا مشهد قاچاق کالا و ارز حوزه قاچاق استان همدان هزار تن

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۴۴۷۸۳۷۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

شناسایی ۳ هزار و ۸۴۲ تارنمای مشکوک در کشور

سردار وحید مجید رئیس پلیس فتای فراجا گفت: از ابتدای امسال تاکنون ۹ هزار و ۸۳۵ تارنما نیز مورد رصد عام قرار گرفته اند که با بررسی اطلاعاتی سایبری بر روی ۳ هزار و ۸۴۲ فقره تارنمای مشکوک تعداد هزار و ۷۶۵ مورد مجرمانه مشاهده شد که از این تعداد ۷۶۵ مورد با تذکر تلفنی و با همکاری هموطنان تمامی محتوای نامناسب مسدود شد و بقیه برای سیر مراحل قانونی به مراجع قضایی معرفی شدند.

او افزود: با اشاره به مطالبات گسترده و عمومی هموطنان از پلیس فتا برای پاکسازی و امن سازی فضای سایبر از محتوا‌های نامناسب و مغایر با شعائر دینی و هنجار‌های عام جامعه و خانواده، گفت: بخش اعظم گزارشات این حوزه توسط کاربران فهیم و آگاه فضای مجازی به این پلیس گزارش شده است.

سردار مجید گفت: اجرای طرح‌های عملیاتی و پیش دستانه در خصوص اینگونه جرائم که باعث نگرانی خانواده‌های ولایت مدار ایرانی شده قطعاً در اولویت پلیس فتا است.

رئیس پلیس فتا فراجا از هموطنان خواست در صورت مشاهده موارد مشکوک و مجرمانه موضوع را پلیس اطلاع دهند.

انهدام ۲۰ باند جرایم سایبری در مازندران 

سردار وحید مجید رئیس پلیس فتای فراجا با بیان اینکه پلیس فتای مازندران از پلیس‌های دارای رتبه در حوزه کشف جرایم سایبری بین استان‌های کشور است، گفت: پلیس فتای مازندران در سال ۱۴۰۲ موفق به کسب رتبه دوم شده است که جا دارد از تلاش‌های و زحمات سردار مفخمی فرمانده انتظامی و سرهنگ خورشاد رئیس پلیس فتای استان قدردانی کنم. 

او با بیان اینکه بدلیل ضریب بالای نفوذ اینترنت در استان مازندران و دریافت خدمات بالای سایبری شهروندان، طبیعتاً مجرمان اینترنتی در این حوزه فعالیت بیشتری دارند، افزود: پلیس فتای استان با جرایم مختلفی در این حوزه نسبت به سایر استان‌ها مواجه است. 

سردار مجید، کلاهبرداری اینترنتی با تاکید بر بازار‌های آنلاین، برداشت‌های اینترنتی غیر مجاز، مزاحمت‌های اینترنتی، دسترسی به اطلاعات افراد و قمار و شرط بندی اینترنتی را از اولویت‌های جرایم سایبری در استان مازندران برشمرد. 

رئیس پلیس فتای فراجا از انهدام ۲۰ باند در حوزه‌های مختلف جرایم سایبری در استان مازندران، خبر داد و گفت: ۳۵ میلیارد ریال از وجوه مردم که از سوی مجرمان سایبری به صورت غیرمجاز برداشت شده بود با اقدام به موقع مرکز فوریت‌های سایبری پلیس فتای مازندران مسدود شد که روش خوبی برای حفظ وجوه مردم و اقدام قانونی برای برگشت آن به حساب شهروندان است.

باشگاه خبرنگاران جوان مازندران ساری

دیگر خبرها

  • اعتراف متهمان شبکه‌های فریب و قاچاق دختران
  • ایستگاه قانون، گامی در راستای افزایش دانش حقوقی دانش‌آموزان
  • شناسایی ۱۶ هزار میلیارد تومان ملک برای مولد سازی در هرمزگان
  • طب ایرانی می تواند در پیشگیری و درمان چاره ساز باشد
  • طلابی که اقدام به تشخیص نیازهای جامعه و حل مسئله می کنند حمایت می شوند
  • کمبود نیروی انسانی و بودجه پیشگیری در حوزه مدیریت بحران
  • روند روبه‌رشد تولیدات حوزه کشاورزی لرستان
  • شناسایی ۳ هزار و ۸۴۲ تارنمای مشکوک در کشور
  • قاچاقچی کالا در همدان نقره داغ شد
  • توقیف خودروی حامل چوب قاچاق در سوادکوه