Web Analytics Made Easy - Statcounter

یک عضو حزب دموکرات کردستان با اعلام جزئیات توافقات حزب دموکرات و جریان صدر و نیروهای اهل سنت، از نشست سران این ائتلاف سه جانبه در اربیل خبر داد.

به گزارش ایسنا، به نقل از میدل ایست نیوز، «شیرزاد قاسم»، عضو حزب دموکرات کردستان، در مصاحبه با شبکه «الفرات» گفت که نشست سه‌جانبه ائتلاف جریان صدر و حزب دموکرات و ائتلاف «السیادة» یا حاکمیت (الحلبوسی و خمیس الخنجر) که روز یکشنبه (۲۷ فوریه) در بغداد برگزار شد در حکم نشست تدارکاتی برای جلسه سران این سه گروه در اربیل خوهد بود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

او گفت که در این نشست تدارکات لازم و دستور جلسه و تفاهمات سران این سه گروه (مسعود بارزانی، محمد الحلبوسی، مقتدی صدر) در اربیل بررسی شد و افزود که این نشست هفته آینده در اربیل برگزار خواهد شد.

وی گفت که در این جلسه تصمیمات بعدی در صورت صدور حکم دادگاه فدرال درباره غیر قانونی دانستن نامزدی «ریبر احمد بارزانی» برای ریاست جمهوری بررسی خواهد شد.

قاسم افزود که در این نشست روز گذشته با جریان صدر درباره ماده ۱۴۰ قانون اساسی عراق (درباره مناطق مورد مناقشه) توافقات نهایی انجام شد.

وی تأکید کرد که همچنین توافق شد که سهم اقلیم کردستان از بودجه کشور بر اساس آمار دولت مرکزی عراق تعیین شود  وبودجه اقلیم کردستان در مجلس فدرال عراق بررسی نشود.

او همچنین از توافقاتی درباره تشکیل دولت آینده عراق از سوی ائتلاف سه‌جانبه صدر ـ بارزانی ـ الحلبوسی و تعیین زمان‌بندی مشخص برای حل اختلافات بغداد و اربیل  خبر داد.

این عضو حزب دموکرات درباره منصب ریاست جمهوری نیز گفت: تصمیمات دادگاه فدرال برای همه الزام‌آور است و امیدواریم که این دادگاه لیست نامزدهای جدید ریاست جمهوری را تأیید کند و در غیر این صورت می‌توان درباره نامزدهای دیگری توافق کرد و ممکن است با اتحادیه میهنی درباره نامزدی غیر از «برهم صالح» به توافق برسیم.

روز گذشته «محمد الحلبوسی»، رئیس مجلس عراق، از نشست نمایندگان جریان صدر و ائتلاف السیادة و حزب دموکرات در بغداد خبر داد.

قرار است حکم دادگاه فدرال عراق درباره قانونی بودن ثبت‌نام مجدد نامزدهای ریاست جمهوری پس از عدم برگزاری جلسه اول مجلس نمایندگان برای انتخاب رئیس جمهوری، فردا (سه‌شنبه اول مارس) اعلام شود.

انتهای پیام

منبع: ایسنا

کلیدواژه: عراق حزب دموکرات ریاست جمهوری جریان صدر

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۴۴۷۸۵۹۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

صدور گواهی حفظ قرآن برای ۸۰۰ هزار نفر از شرکت‌کنندگان در طرح «زندگی با آیه‌ها»

به گزارش خبرنگار گروه فرهنگ و جامعه خبرگزاری علم و فناوری آنا، نشست خبری دبیرخانه ملی اعطای مدرک به حافظان قرآن کریم پیش از ظهر امروز در محل سازمان دارالقرآن کریم برگزار شد.

در ابتدای این نشست، حجت‌الاسلام علی تقی‌زاده رئیس سازمان دارالقرآن کریم عنوان کرد: طبق تأکیدات مقام معظم رهبری، حفظ قرآن به عنوان یک اتفاق راهبردی در منظومه تعمق و تدبر قرآنی شناخته می‌شود. در یک نظرسنجی که اواسط اسفندماه و قبل از آغاز ماه مبارک رمضان داشتیم، بالغ بر۷۵ درصد پاسخگویان با ضرایب مختلف عنوان کردند که از این که قرآن را حفظ نیستند حسرت می‌خوردند. این یک سرمایه قرآنی است که نشان می‌دهد باید بحث حفظ را حدی بگیریم.

وی اظهار کرد: ما جریان حفظ موضوعی را دروازه ورود به حفظ کل قرآن کریم می‌دانیم. اگر افراد با آیه‌های کاربردی قرآن کریم ارتباط بگیرند، دغدغه حفظ قرآن کریم شکل می‌گیرد. طرح «زندگی با آیه‌ها» در ماه مبارک رمضان امسال که با همکاری نهاد‌های مختلف و به ویژه آموزش و پرورش و سازمان صداوسیما شکل گرفت، در راستای توجه به جریان حفظ موضوعی بود. حدود یازده میلیون نفر از ابتدا تا انتهای این طرح با آن همراهی کردند؛ یک میلیون نفر هم در آزمون انتهایی شرکت کردند که از این میان ۸۰۰ هزار نفر گواهی رسمی حفظ آیات را دریافت کردند.

این خبر در حال تکمیل است...

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • نقشه پراکندگی نیروهای مقاومت از یمن تا فلسطین
  • سنگ‌اندازی واشنگتن در توافق راهبردی عراق و ترکیه
  • نشست «اقلیم، طبیعت، بیان هنری» برگزار شد/ نگاه فلسفی به زیبایی
  • صدور گواهی حفظ قرآن برای ۸۰۰ هزار نفر از شرکت‌کنندگان در طرح «زندگی با آیه‌ها»
  • قبض برق این مشترکان بالای ۲میلیون تومان می‌شود!
  • فیلیپین توافق بر سر آبهای مورد مناقشه با چین را رد کرد
  • مجلس بخش دوم لایحه بودجه سال ۱۴۰۳ را بررسی می‌کند
  • حمله پهپادی به میدان گازی کورمور در شمال عراق
  • توافق میان باکو و ایروان نزدیک است
  • شولتز: توافق میان باکو و ایروان نزدیک است