Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «آفتاب»
2024-04-29@07:29:07 GMT

تلاش برای تحریم شبکه‌های تلویزیونی روسیه

تاریخ انتشار: ۹ اسفند ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۴۴۷۹۴۰۶

تلاش برای تحریم شبکه‌های تلویزیونی روسیه

آفتاب‌‌نیوز :

فستیوال مانیای فرانسه به درخواست اوکراینی‌ها برای تحریم برنامه‌های دولتی روسیه پاسخ مثبت داد.

سازمان روسکینو، نماینده دولتی صنعت تولید محتوای صوتی و بصری روسیه در بازار‌های بین‌المللی، از شرکت در فستیوال «سِری مانیا» که به عنوان یک بازار بین‌المللی برای تمرکز بر برنامه‌های تلویزیونی در فرانسه عمل می‌کند، منع شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

قرار بود این سازمان روسی جدیدترین محتوا‌های تولید شده توسط این کشور را در فستیوال مانیا در شهر لیل فرانسه ارایه کند. این جشنواره از هجدهم تا بیست‌وپنجم مارس برگزار می‌شود.

با این حال وزارت فرهنگ فرانسه حضور روسکینو را به خاطر جنگ علیه اوکراین ممنوع کرده و دعوتنامه آن را پس گرفته است.

روسکینو در سال‌های اخیر حضور خود در رخداد‌های کلیدی این صنعت را به شدت بیشتر کرده بود که خود نشانگر ظهور نسلی جدید از فیلمسازان روسی در صحنه بین‌المللی بود.

بسیاری از این رویداد‌ها طی ماه‌های آینده در فرانسه برگزار می‌شود که از جمله آن‌ها می‌توان از بازار «میپ‌تی‌وی»، فستیوال «کن سری» و «مارش دو فیلم» نام برد که به ترتیب در ماه‌های آوریل و می‌در کن برگزار می‌شوند.

هنوز مشخص نیست این رخداد‌ها هم در ممنوع کردن حضور روسیه از جشنواره «سری مانیا» پیروی می‌کنند یا خیر. برخلاف «سری مانیا»، «مارش دو فیلم» و «کن سری» و «میپ‌تی‌وی» توسط بخش خصوصی سازمان‌دهی می‌شوند که ربطی به دولت فرانسه ندارند.

این در حالی است که روز شنبه مجموعه‌ای از گروه‌های نماینده صنعت فیلم و تلویزیون اوکراین خواستار بایکوت رسانه‌های روسی و قطع ارتباط تجاری با نهاد‌های روسی شده بودند. «کی‌یف میدیا ویک» که یک بازار فیلم و تلویزیون واقع در پایتخت اوکراین است هم نامه‌ای نوشته و خواستار تحریم ارایه برنامه‌های روسی شده است.

به دنبال آن اتحادیه اروپا یکشنبه اعلام کرد می‌خواهد در حرکتی بی‌سابقه شبکه‌های تلویزیونی راشا تودی (آرتی) و اسپوتنیک که تحت حمایت دولتی روسیه هستند را تحریم کند.

منبع: خبرگزاری مهر

منبع: آفتاب

کلیدواژه: روسیه اوکراین

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت aftabnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «آفتاب» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۴۴۷۹۴۰۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

مکرون خواستار نظارت والدین بر کودکان در شبکه‌های اجتماعی شد

رئیس جمهور فرانسه خواستار آن شد که استفاده از شبکه‌های اجتماعی توسط کودکان زیر ۱۵ سال در اتحادیه اروپا، تحت کنترل والدین باشد.

به گزارش ایسنا، امانوئل مکرون در یک سخنرانی مفصل درباره آینده اتحادیه اروپا در دانشگاه سوربن پاریس، گفت: قبل از ۱۵ سالگی باید کنترل والدین برای دسترسی به فضای دیجیتال وجود داشته باشد. اگر محتوا چک نشود، این دسترسی، انواع خطرات و تحریفات ذهنی را ایجاد می‌کند که می‌تواند انواع نفرت را توجیه کند.

فرانسه در سال‌های اخیر شاهد حوادث خشونت‌بار مکرری بوده که دسترسی کودکان خردسال به اینترنت در وقوع آنها، نقش داشته است.

بر اساس گزارش لوکال، اپلیکیشن‌های شبکه‌های اجتماعی مانند تیک‌تاک همچنین در ناآرامی‌هایی که پس از تیراندازی پلیس به یک نوجوان در حومه پاریس در سال ۲۰۲۳ روی داد و به بسیاری از شهرهای فرانسه گسترش یافت، نقش داشتند.

پارلمان فرانسه سال گذشته، لایحه محدودیت استفاده از شبکه‌های اجتماعی برای کاربران زیر ۱۵ سال را تصویب کرد. بر اساس این مصوبه، دسترسی کودکان زیر ۱۵ سال به شبکه‌های اجتماعی منوط به رضایت والدین شد و این مصوبه همچنین به والدین اجازه می‌دهد حساب‌های کاربری کودکان زیر ۱۵ ساله‌ خود را در شبکه‌های اجتماعی به حالت تعلیق درآورند.

پس از تصویب این لایحه در مجلس ملی فرانسه که با هدف مبارزه با هرزه‌نگاری، آزار و اذیت سایبری و رفتارهای اعتیادآور صورت گرفت، مجلس سنا هم به آن رای مثبت داد.

انتهای پیام

دیگر خبرها

  • سخنگوی وزارت خارجه روسیه: مانورهای ناتو را از نزدیک رصد می‌کنیم
  • کرملین: انگلیس مانع توافق آتش‌بس اوکراین شد
  • شبکه تلویزیونی آمریکایی درباره چین به بلینکن خط داد!
  • انتقاد شدید باشگاه تراکتور از مجریان شبکه تلویزیونی «سهند»
  • نگارخانۀ صفوی میزبان پوسترهای روسی
  • مکرون خواستار نظارت والدین بر کودکان در شبکه‌های اجتماعی شد
  • خبر‌های رسانه هشتم اردیبهشت
  • مکرون: اروپا در حال مردن است
  • روس‌ها متقاضی سرمایه گذاری در بندر امیرآباد
  • علاقه مندی روس‌ها برای سرمایه گذاری در بندر امیرآباد