Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایسنا»
2024-05-05@20:39:02 GMT

راهی موثر برای مقابله با مرگ‌های پیش از موعد

تاریخ انتشار: ۹ اسفند ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۴۴۷۹۴۸۹

راهی موثر برای مقابله با مرگ‌های پیش از موعد

ایسنا/سمنان معاون بهداشتی دانشگاه و رئیس مرکز بهداشت استان سمنان گفت: سه چهارم مرگ ناشی از بیماری‌های غیر واگیر و عمده مرگ‌های پیش از موعد ناشی از بیماری‌های غیرواگیر در کشورهای با درآمد پایین و متوسط اتفاق می‌افتد و این در حالی است که  بسیاری از این مرگها قابل پیشگیری هستند.

دکتر سید سعید کسائیان در گفت‌وگو با خبرنگاران از از آزمایشات دوره‌ای به عنوان راهی برای مقابله موثر با مرگ‌های پیش از موعد و مرگ و میر ناشی از بیماری‌های غیر واگیر نام برد و اظهار کرد: با انجام آزمایشات دوره‌ای به ویژه در افراد میان‌سال و سالمند می توان روند ابتلا به بیماری‌های غیرواگیر را مدیریت  و کنترل کرد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

این پزشک متخصص عنوان کرد: بیماری‌های غیرواگیر با نام بیماری‌های مزمن نیز شناخته می‌شوند و بنابراین طولانی مدت هستند. این بیماری‌ها نتیجه ترکیبی از عوامل ژنتیکی، فیزیولوژیکی، محیطی و رفتاری فرد هستند.

معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی استان سمنان ادامه داد: انواع اصلی بیماری‌های غیرواگیر شامل بیماری‌های قلبی عروقی (مانند حمله قلبی و سکته مغزی)، سرطان ها، بیماری های مزمن تنفسی (مانند بیماری های مزمن انسدادی ریه و آسم) و دیابت می‌باشند. عوارض بیماری‌های غیرواگیر بر افراد کشورهای با درآمد کم و متوسط، بیشتر ​​تأثیر می‌گذارند.

رئیس مرکز بهداشت استان سمنان  بیان کرد: یک روش کلیدی به منظور کنترل بیماری‌های غیرواگیر، تمرکز بر کنترل کاهش و عوامل خطر مرتبط با این بیماری‌ها است.

وی افزود: نظارت بر پیشرفت و روند بیماری های غیرواگیر در سطح جامعه یکی از این راهکارهایی است که به نسبت کم هزینه تر از درمان و پشتیبانی از بیمار مبتلا به بیماری های غیرواگیر است.

وی با بیان اینکه مدیریت بیماری‌های غیرواگیر شامل تشخیص، غربالگری و درمان این بیماری‌ها و دسترسی به مراقبت های لازم برای افراد نیازمند است اضافه کرد: رویکردهای همسو با ارائه مراقبت های اولیه بهداشتی برای افزایش تشخیص زودهنگام و درمان به موقع از مداخلات سرمایه گذاری اقتصادی عالی در این زمینه به حساب می‌آیند، زیرا اگر خدمات تشخیص و درمان به موقع و پیش از پیشرفت بیماری به بیماران ارائه شود، می تواند نیاز به درمان‌های گران‌تر را کاهش دهد.

دکتر کسائیان پیرامون تاثیر و ضرورت آزمایشات دوره ای در افراد میانسال و سالمند با توجه به افزایش بیماری‌های غیرواگیر، اظهار کرد: به دلیل افزایش روند مرگ و میر ناشی از بیماری‌های غیرواگیر به ویژه در کشورهای در حال توسعه، سازمان بهداشت جهانی از دو دهه اخیر بیماری های غیرواگیر را جزء اولویت‌های بهداشتی کشورهای در حال توسعه اعلام کرده است.

معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی استان سمنان ادامه داد: عواقب انسانی، اجتماعی و اقتصادی بیماری‌های غیر واگیر در همه کشورها محسوس است اما این روند در کشورهایی با درآمد پایین و جمعیت‌های آسیب پذیر بیشتر مشهود است و همچنین کاهش بروز  این بیماری‌ها یک اولویت مهم و ضروری برای توسعه پایدار است.

رئیس مرکز بهداشت استان سمنان گفت: بیماری های غیر واگیر به عنوان یک علت عمده مرگ در جهان به شمار می‌روند و  تقریبا سه چهارم مرگ ناشی از بیماری‌های غیر واگیر و عمده مرگ های پیش از موعد ناشی از این بیماری‌ها در کشورهای با درآمد پایین و متوسط اتفاق می‌افتد و این در حالی است که  بسیاری از این مرگها قابل پیشگیری هستند.

این پزشک متخصص افزود: با توجه به اینکه کشور ما نیز از این روند مستثنی نیست و از طرفی سالمندان و میانسالان قسمت عمده ای از جمعیت کشورمان را تشکیل می دهند، انجام مراقبت های دوره ای و آزمایشات مربوط به آنها در دستور کار مراکز خدمات جامع سلامت قرار گرفته است.

دکتر کسائیان معاون بهداشتی دانشگاه تصریح کرد: با انجام آزمایشات دوره ای به ویژه در افراد میانسال و سالمند می توان بیماری‌های غیرواگیر را مدیریت و برای درمان آنها اقدام کرد.

انتهای پیام

منبع: ایسنا

کلیدواژه: استانی اجتماعی مرگ و میر بيماريهاي غيرواگير دانشگاه علوم پزشکی سمنان استان سمنان معاون بهداشتی دانشگاه ناشی از بیماری های غیر بیماری های غیر واگیر بیماری های غیرواگیر مرگ های پیش از موعد آزمایشات دوره ای بیماری ها استان سمنان

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۴۴۷۹۴۸۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

درمان رایگان کودکان زیر ۷ سال در بیمارستان های دولتی سمنان

این طرح بنا به تصمیم وزارت بهداشت و با تصویب و ابلاغ دولت باهدف ارتقا سلامت جامعه و اجرای طرح حمایت از خانواده و جوانی جمعیت بااستناد به بند الف ماده نه قانون احکام دائمی برنامه‌های توسعه کشور در حال اجراست

رئیس دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی استان سمنان گفت:در بیمارستان‌های دولتی و واحد‌های تحت پوشش این دانشگاه تمام خدمات درمانی کودکان زیر هفت سال بیمه شده کاملا رایگان خواهد بود

 کامران قدس بااشاره به اینکه در مرحله نخست این طرح در بیمارستان امیرالمومنین سمنان اجرایی شده است گفت: پذیرش، بستری، عمل‌های جراحی، اقدامات تشخیصی درمانی و ترخیص کودکان زیر هفت سال بیمه شده در بیمارستان‌های تحت پوشش دانشگاه علوم پزشکی استان سمنان به صورت رایگان انجام خواهدشد

قدس  گفت: این طرح درراستای بهره‌مندی تمامی اقشار جامعه از خدمات حوزه سلامت و تحقق طرح حمایت از خانواده و جوانی جمعیت در کشور در حال اجراست

رئیس دانشگاه علوم پزشکی استان سمنان گفت: اگر کودکان زیر هفت سال تحت پوشش بیمه نباشند و در مدت زمان بستری در بیمارستان بتوانند تحت پوشش بیمه پایه قرار بگیرند از خدمات درمانی رایگان بهره مند می‌شوند و برای کودکان زیر ۲ سال شرط پوشش خانوار حذف شده است و اگر فقط کودک زیر ۲ سال تحت پوشش بیمه پایه باشد از خدمات درمانی رایگان بهره‌مند خواهد شد.

بر اساس اعلام وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی موضوع رایگان شدن همه خدمات سرپایی و بستری کودکان زیر ۷ سال در اجرای قانون حمایت از خانواده و جوانی جمعیت که در هیأت دولت تصویب شده بود؛ به بیمه‌های پایه ابلاغ شده و همه سازمان‌های بیمه گر پایه مکلف به پرداخت ۱۰۰ درصد تعرفه دولتی برای خدمات سرپایی و بستری کودکان زیر ۷ سال از جمله معاینه ، آزمایشگاه ، تصویربرداری، توانبخشی و همچنین استفاده از کیت غربالگری نوزادان در مراکز دولتی دانشگاهی سراسر کشور هستند.

باشگاه خبرنگاران جوان سمنان سمنان

دیگر خبرها

  • درمان رایگان کودکان زیر ۷ سال در بیمارستان های دولتی سمنان
  • راهی جدید برای پیشگیری و درمان بیماری‌های روده
  • اجرای پویش سلامت دهان و دندان در فارس
  • غلبه بر عفونت سینوس : ترفندهای ساده و موثر بدون نیاز به دارو (اینفوگرافی)
  • چگونه می‌توان با بیماری هلندی مقابله کرد؟
  • بهبود معیشت مشاغل کارگری راهی مؤثر برای مقابله با قاچاق است
  • بهبود رفاه و معیشت مشاغل کارگری راه‌ موثر مقابله با قاچاق است
  • چرا بدن درد می‌گیریم؟
  • چرا بدن‌درد می‌گیریم؟
  • علائم فشار خون بالا