Web Analytics Made Easy - Statcounter

در حالی وقایع اوکراین تناقضات غرب را آشکار کرد که جمهوری اسلامی ایران همچنان بر پاشنه بی اعتمادی بر غرب حرکت می کند تا هم موشک داشته باشد و هم امنیت.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ در حالی جنگ روسیه با اوکراین در این روزها به سرخط خبری رسانه های جهان تبدیل شده است که شاید کمتر کسی در سایه این جنگ پرده از تناقضات غرب و سیاست های دوگانه آن در قبال ملت های دنیا برداشته باشد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

اما با مروری ساده بر همه این تناقضات پرده از رفتارهای دوگانه غرب و دنیای دموکراسی برخواهیم داشت.

مسدود کردن شبکه های روسی زبان

با آغاز حمله نظامی روسیه به اوراین، مرزهای استاندار بین المللی از تعریف آزادی بیان تا حدود قابل توجهی جا به جا شد. مدعیان آزادی بیان در دنیا در حالی دست به فیلتر کردن شبکه های روسی زبان در اروپا کردند که این رفتار را برای بسیاری از کشورهای دیگر برنتابیده و آن را نادیده گرفتن آزادی بیان، مطبوعات و رسانه ها اعلام کردند.

کشورهای اروپایی در روزهای اخیر که حمله نظامی روسیه علیه اوکراین در جریان بود، نه تنها شبکه های روسی زبان را مسدود کردند بلکه صفحات کاربران روس در توییتر، فیس بوک و اینستاگرام را نیز بستند.

ایران نباید برای فضای مجازی خود قانون وضع کند باید خارجی ها هر چه می خواهند علیه مردم ایران در داخل کشور منتشر کنند! اما آنها می توانند رسانه های روسیه را فیلتر کنند. بی بی سی همه محتواهای خشن را علیه ایران منتشر می کند تا اعصاب و روان ایرانی ها به هم بریزد ولی به اوکراینی ها می گوید: تصاویر جنگ را منتشر نکنید استرس برای شما خوب نیست!!

پایان عصر موشک و آغاز دوران گفتگوها

غرب در حالی مدعی است که دوران موشک تمام شده است و عصر ، عصر گفتگو و مذاکره است که وقایع اوکراین نشان داد که همچنان داشتن توان دفاعی و نظامی اولین راهکار برای مقابله با هرگونه تجاوز است.

می گفتند ایران هم مثل اوکراین، آلمان و ژاپن موشک هایش را تحویل بدهد تا پیشرفت کند! حالا اعتراف می کنند که اوکراین به خاطر پذیرش دستور خلع سلاح از طرف آمریکا بی دفاع مانده!

نکته قابل تامل اما اینجاست که آلمان هم درست در همین روزها صدها میلیارد یورو بودجه دفاعی تصویب کرده تا در رد ادعای غرب بر اتمام دوران موشک صحه بگذارد.

ورزشی قربانی سیاست غرب

مدعیان دموکراسی و آزادی تاکید داشتند که ورزش سیاسی نیست و نباید آن را سیاسی کرد اما پس از تحولات اوکراین و حمله نظامی روسیه به این کشور، واکنش های دنیای ورزش نشان داد که همچنان این مقوله قربانی سیاست بازی های غرب است.

سیاست دوگانه غرب نشان می دهد که اگر تیمهای ورزشی اروپایی مقابل روسیه بازی نکنند قهرمانند! ورزش هم سیاسی شود اشکالی ندارد. اما اگر کشورهایی با رژیم جعلی و اشغالگر صهیونیستها وارد رقابت شوند تحریم می شوند زیرا ورزش نباید سیاسی باشد!

مقاومت تنها راه حراست از مرزهاست

دنیای غرب در حالی همواره نسبت به سیاست جمهوری اسلامی ایران و بسیاری از کشورهای دیگر منطقه در حمایت از جبهه مقاومت ایراد وارد می کردند که وقایع اوکراین نشان داد که تنها راه ایستادن در برابر هرگونه تجاوزی مقاومت است.

امنیت ایران را مسخره می کردند و می گفتند امنیت چه فایده ای دارد وقتی مشکلات اقتصادی دارید؟ حالا در برابر تصاویر فرار اوکراین از خانه و شهرها و اقتصادی که امنیتش دست آمریکا بود دلسوزی می کنند! مردمی که اقتصاد عاریه را می گذارند و فرار می کنند!

ایستادگی رئیس جمهور اوکراین مقاوت اما ایستادگی بشاراسد ماندن تروریست در کشورش

در حالی مدعیان دموکراسی و حقوق بشر ماندن رئیس جمهور اوکراین در کشورش را مقاومت و دفاع از مرزهای کشورش در برابر تجاوز می خوانند که مقاومت بشار اسد در سوریه در برابر تجاوز داعش و متحدان غربی اش را باقی ماندن تروریست در کشورش عنوان می کرند.

بشار اسد یا هر ملتی در برابر تجاوز و اشغال و داعش مقاومت کند تروریست و دیکتاتور است!! ولی زلنسکی با پشتیبانی ناتو برابر روسیه بایستد قهرمان است!!

نه غزه ، نه لبنان جانم فدای اوکرین

کسانی که روزی برای پیشربرد اهداف غربگرایانه خود شعار نه غزه، نه لبنان جانم فدای ایران سر می دادند امروز در چرخشی عجیب فریادهای جانم فدای اوکراین سر می دهند.

به باور آنها اگر ایران از یمن، سوریه و لبنان که در برابر دشمن ایران ایستاده اند حمایت کند، باید شعار نه غزه نه لبنان جانم فدای ایران سرداد! اما همین‌ها می گویند چرا از اوکراین که هم‌پیمان همان دشمنان ایران است حمایت نمی کنید! جانم فدای ایران می شود جانم فدای اوکراین!

آمریکا پشتوانه هیچ کشوری نیست

در جریان اقدام نظامی روسیه علیه اوکراین آمریکا که متعهد شده بود امنیت اوکراین را تضمین خواهد کرد، بدون در نظر گرفتن وعده های حمایتی خود پشت این متحد خود را خالی کرد تا جایی که رئیس جمهور اوکراین اعلام کرد شماها دروغگو هستید!

رفتار دوگانه در قبال اوکراین ، سوریه و یمن

مدعیان حقوق بشر که که امروز برای دفاع از مردم اوکراین خودشان را به آب و آتش می زنند در رفتاری دوگانه در برابر آواردگان سوری و یمنی سکوت اختیار کردند.

شهروند درجه یک و دو در نظر اروپا

ازوپا اثبات کرد که برخلاف ادعاهایش همچنان معتقد است که برخی شهروند درجه یک هستند و برخی شهروند درجه دو. اوکراینی های چشم آبی و مو بور که امروز تحت حمله نظامی روسیه قرار گرفتند باید مورد حمایت قرار گیرند اما مردم یمن و سوریه و عراق باید به دست جلادان اجیر شده قتل عام شوند چون آنها شهروند درجه دو به شمار می روند.

مفهوم دوگانه تحریم از دیدگاه اروپا

درحالی نخست وزیر آلمان عنوان کرده است که نمی توانیم سوئیفت را تحریم کنیم چون این امر به مردم روسیه آسیب خواهد زد که بیش از 40 سال است بدترین و سخت ترین تحریم ها را علیه ملت ایران اعمال کردند. سوال اینجاست که آیا در این سالها کسی به این فکر نکرد که آیا در اثر این اعمال تحریم های سخت، ملت ایران تحت فشار است یا نه؟! به نظر می رسد اگر ایران سالها به بهانه های واهی حتی بعد از توافق برجام تحریم بانکی باشد مهم نیست!

سکوت اروپا دربرابر خیانت ناتو به اوکراین

می گفتند امضای وزیر خارجه آمریکا برای توافق ایران با غرب تضمین است! باید ایران به غرب اعتماد کند! حالا درباره خیانت ناتو به اوکراین ساکت هستند! و فقط نگاه نمی کنند...

آمریکا می تواند به خاورمیانه لشکرکشی کند اما روسیه متجاوز کار است

آمریکا می تواند به یمن و عراق و افغانستان و سوریه لشکر کشی و اشغال کند اما روسیه که علیه تحرکات ناتو در مرزهایش اقدام نظامی کرده متجاوز و جنایت کار است! کارشناس رسانه های غربی می گوید: مردم اوکراین برخلاف مردم خاورمیانه متمدن و اروپایی هستند!!

ایران هم موشک دارد هم امنیت

با وجود این تناقضات اما جمهوری اسلامی ایران با تکیه بر توان دفاعی و موشکی خود مسیر پیشرفت را پشت سر می گذارد و همچنان با راهبری مقام معظم رهبری چشم اعتماد به غرب را بسته تا در اوج بی اعتمادی به دنیای مدعی دموکراسی هم موشک داشته باشد و هم امنیت.

انتهای پیام/ک

منبع: دانا

کلیدواژه: شبکه های روسی زبان حمله نظامی روسیه شهروند درجه جانم فدای رسانه ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.dana.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «دانا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۴۴۸۰۹۳۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

احتمال خروج توتال از پروژه ال‌ان‌جی روسیه

مدیرعامل غول انرژی فرانسه یعنی شرکت توتال طی اظهاراتی اعلام کرد که اگر اتحادیه اروپا تحریم‌هایی را علیه عرضه گاز طبیعی مایع (LNG) روسیه اعمال کند، این شرکت از بند فورس ماژور در قرارداد پروژه ال‌ان‌جی یامال استفاده خواهد کرد. - اخبار اقتصادی -

به گزارش خبرگزاری تسنیم به نقل از خبرگزاری تاس، پاتریک پویان، مدیرعامل غول انرژی فرانسه یعنی شرکت توتال در یک کنفرانس تصویری اعلام کرد که اگر اتحادیه اروپا تحریم‌هایی را علیه عرضه گاز طبیعی مایع (LNG) روسیه اعمال کند، این شرکت از بند فورس ماژور در قرارداد پروژه ال‌ان‌جی یامال استفاده خواهد کرد.

این مدیر ارشد اجرایی گفت: بله، اگر اروپا یا اتحادیه اروپا (پروژه)  یامال را تحریم کند، در برخی از قراردادها فورس ماژور اعمال خواهیم کرد.

پویان افزود که این شرکت دو قرارداد تأمین گاز ال‌ان‌جی اروپا از پروژه یامال و یک قرارداد برای آسیا دارد که نیاز به بررسی دقیق‌تری دارد.

رویترز همچنین به نقل از وی هشدار داد که در صورت تحریم این پروژه قیمت گاز ال‌ان‌جی را در جهان افزایش خواهد داد.

قیمت گاز در اروپا پس از جنگ اوکراین و کاهش شدید واردات این محصول از روسیه در سال 2022، به شدت افزایش یافت.

بر اساس این گزارش، در پی افزایش شدید قیمت گاز که باعث شد مصرف کنندگان و شرکت‌های اروپایی مجبور شوند در طول زمستان، مصرف خود را بسیار کاهش دهند، سیاستمداران اروپایی برای کنترل قیمت انرژی و تامین آن، تحت فشار قرار گرفتند.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • روسیه: با اعمال تحریم‌های احتمالی اروپا گاز گران‌تر می‌شود
  • ربات‌های تلگرامی آژانس جاسوسی اوکراین مسدود شد
  • کرملین: انگلیس مانع توافق آتش‌بس اوکراین شد
  • احتمال خروج توتال از پروژه ال‌ان‌جی روسیه
  • توسل به ابزار تحریم خللی در عزم ایران ایجاد نمی‌کند/ جانفشانی سپاه نبود تروریسم داعش امنیت جهان را تهدید می‌کرد/ رویکرد دوگانه پارلمان اروپا نسبت به حمله به کنسولگری ایران مایه تأسف است
  • توسل به ابزار تحریم خللی در عزم ایران ایجاد نمی‌کند/ رویکرد دوگانه پارلمان اروپا نسبت به حمله به کنسولگری ایران مایه تأسف است/ جانفشانی سپاه نبود تروریسم داعش امنیت جهان را تهدید می‌کرد
  • تحریم‌های اروپا علیه روسیه به نفع فروشندگان گاز
  • بلژیک از سود دارایی مسدود شده روسیه اف-۱۶ به اوکراین ارسال می‌کند
  • حیرت و درماندگی غرب در برابر شکوه قدرت سازی ایران
  • روزنامه‌ای آلمانی دلیل امتناع اوکراین از صلح با روسیه را فاش کرد