Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «خبرگزاری آریا»
2024-04-29@20:43:42 GMT

سامانه «تصمیم» راه حلی برای کاهش طلاق

تاریخ انتشار: ۹ اسفند ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۴۴۸۱۰۱۹

خبرگزاری آریا- در راستای وظایف قوه­ قضائیه به ‌منظورکاهش طلاق و افزایش میزان صلح و سازش در بین زوجین دارای اختلافات خانوادگی در معرض طلاق، مراکز مشاوره پیش از طلاق پیش­بینی و شروع به فعالیت کرد که برای سهولت کار لازم بود از یک سامانه الکترونیکی مطمئن استفاده شود، از این رو سامانه‌ای به نام تصمیم مورد بهره‌برداری قرار گرفت.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


به گزارش خبرگزاری آریا، رئیس اداره پیشگیری از آسیب‌های خانواده معاونت اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم گفت: طلاق یکی از مهمترین آسیب‌های جامعه نوین ایران است که روزبه‌روز در حال افزایش است و چنانچه مقابله­ای با آن صورت نگیرد در آینده خسارات جبران‌ناپذیری را به جامعه وارد خواهد کرد.
سیده‌زینب جلالی درباره اهمیت آسیب طلاق بیان کرد: طلاق به عنوان یکی از آسیب­های اولویتی مدنظر مقام معظم رهبری نیازمند انجام اقدامات فوق­العاده علاوه بر وظایف سازمانی و عمومی هر دستگاه و نهاد است.
جلالی ادامه داد: براساس قانون حمایت خانواده برای طلاق­های توافقی مراجعه به مشاور الزامی است.  ارجاع فیزیکی متقاضیان طلاق به مراکز مشاوره خانواده با مشکلاتی همراه است، از جمله تشکیل صفوف برای دریافت نوبت، سردرگمی مراجعان،  طولانی شدن نوبت­های جلسات مشاوره، معطل شدن بیش از حد مراجعان و ... را  می‌توان اشاره کرد.
وی افزود: به منظور کاهش مشکلات پیش‌آمده در راستای اجرای این قانون، سامانه اینترنتی تصمیم (سایت زمان) با مشارکت سازمان بهزیستی کشور راه­اندازی شد. این سامانه اکنون امکان ارزیابی و نظارت بر اقدامات صورت گرفته، مدیریت پرونده‌ها و نحوه­ ارجاع و پاسخگویی به دعاوی طلاق با درخواست­های توافقی، به درخواست زوج و زوجه را دارد.
جلالی عنوان کرد: سالانه در حدود 165هزار پرونده از انواع دعاوی خانواده در سامانه مدیریت پرونده­های قضایی ثبت می‌شود که با این حجم ورودی پرونده اگر بخواهد با روش سنتی کنترل شود با مشکلات زیادی مواجه خواهیم شد. از این رو اجرای برنامه بروزرسانی سامانه تصمیم با استفاده از ماژول­های سایر دعاوی خانواده، در دستور کار قرار گرفت تا بتوان خدمت‌رسانی به مردم را به صورت مکانیزه و سیستماتیک انجام داد تا از مشکلات ایجاد شده کاست.
رئیس اداره پیشگیری از آسیب‌های خانواده اهداف ایجاد این سامانه را برشمرد و گفت: ایجاد امکان احصا و طبقه‌بندی علل تشخیصی طلاق،  تحقق امکان ارجاع طلاق‌های مرتبط با علل ضعف ارتباطی به دوره‌های مهر از طریق طراحی و پیاده‌سازی ماژول طبقه‌بندی، تحقق امکان ارجاع متقاضیان طلاق دارای فرزند زیر 8 سال به مراکز ملاقات فرزندان از طریق طراحی و پیاده‌سازی فرآیند در سامانه، ارتقای سطح دسترسی عوامل مدیریتی و قضایی به سامانه به منظور اتخاذ تصمیم و صدور آرا و دستورات قضایی مناسب، ارتقای قابلیت‌های مدیریتی و تصمیم‌سازی در سامانه و ایجاد سهولت در دسترسی به سامانه از طریق تولید و به اشتراک‌گذاری نسخه موبایلی سامانه از اعداف عینی این سامانه است.

منبع: خبرگزاری آریا

کلیدواژه: سامانه تصمیم قوه قضائیه

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.aryanews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری آریا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۴۴۸۱۰۱۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

دلجویی معاون استاندار کردستان از کارگران آسیب‌دیده سنندج

مهدی رمضانی در دیدار‌های جداگانه با کارگران آسیب‌دیده ضمن آرزوی سلامتی، مشکلات آنان را مورد بررسی قرار داد و خواستار تسریع در روند درمان و کار‌های اداری این کارگران شد.

معاون سیاسی، امنیتی استاندار کردستان همچنین با حضور در منزل جعفر میرزایی کارگر فوت شده در حادثه کارگری، ضمن تسلیت به خانواده آن مرحوم، اظهار داشت: بحث ایمنی باید جدی گرفته شده و با متخلفان برخورد شود تا کارگران دچار حادثه نشده و خانواده‌ها عزادار نشوند.

مدیرکل کار کردستان نیز در این دیدار گفت: تمام توان خود و ادارات زیر مجموعه وزارت کار در استان را در جهت حمایت از کارگران آسیب دیده بکار خواهیم گرفت، و حمایت از این اقشار را وظیفه خود میدانیم.

فرزاد پیشکاری گفت: در راستای حفظ ایمنی، بهداشت و صیانت از حق و حقوق کارگران ۲۳ بازرس کار در استان سال گذشته بیش از ۱۹ هزار بازرسی از کارگاه‌ها، کارخانجات، واحد‌های تولیدی و صنعتی، ابنیه و کارگاه‌های پرخطر را انجام داده‌اند تا کارگران به عنوان سرمایه‌های ارزشمند کشور دچار سانحه و آسیب نشوند.

باشگاه خبرنگاران جوان کردستان سنندج

دیگر خبرها

  • مصر: منتظر تصمیم نهایی درباره پیشنهاد آتش‌بس در غزه هستیم/راه‌حل نظامی در رفح مردود است
  • دلجویی معاون استاندار کردستان از کارگران آسیب‌دیده سنندج
  • کارگروه ویژه پیشگیری از طلاق در راور تشکیل شد
  • آموزش مهارت زندگی به زوجین برای کاهش طلاق
  • برگزاری بیش از ۱۵ هزار ملاقات بین فرزندان طلاق و والدین در سال ۱۴۰۲
  • برگزاری ۱۵هزار ملاقات بین فرزندان طلاق و والدین در سال ۱۴۰۲
  • سازش ۲۵ درصدی در پرونده‌های طلاق خراسان رضوی
  • عروسی‌هایی بدون تالار و تشریفات
  • ۲۳ درصد پرونده های مشاوره طلاق در مازندران منجر به ساز شد
  • خواص یخ هندوانه برای پوست چیست؟