Web Analytics Made Easy - Statcounter

ترکمنستان مسیر مناسبی برای ترانزیت کالا‌های ایرانی به اوراسیا به شمار می‌آید.

مرز باجگیران در گذشته نیز با محدودیت بار و تناژ مواجه بود به‌طوری‌که مجموع بار و کامیون باید حداکثر به ۲۰ تن می‌رسید که امروز همان میزان هم انجام نمی‌شود.

حل مشکلات صدور ویزا درخواستی است که استان‌های هم‌مرز با ترکمنستان بر آن بسیار تاکید دارند، با حل این موضوع رشد قابل توجهی در تبادلات اقتصادی دو کشور به وجود خواهد آمد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

بیشتر بخوانید

پروژه‌های ریلی و جاده‌ای خراسان رضوی در ایستگاه کم مهری

رئیس اداره بازرگانی خارجی سازمان صنعت، معدن و تجارت خراسان رضوی گفت: با توجه به نقش اصلی ترانزیت و حمل‌ونقل در توسعه مراودات تجاری، می‌توان از آن به عنوان اصلی‌ترین مشکل در ارتباط ما با ترکمنستان یاد کرد. در حمل‌ونقل ریلی معضل کمبود واگن و خصوصی‌سازی راه آهن در کشور‌های منطقه را شاهدیم و در بخش جاده‌ای نیز ممنوعیت تردد کامیون‌های غیرترکمن در خاک این کشور، یک مشکلی اساسی به شمار می‌آید. این محدودیت بعد از شیوع همه‌گیری کرونا وضع و موجب کندی مراودات تجاری به دلیل لزوم تعویض کشنده‌ها یا ترانشیپمنت شد.

محمدعلی امیرفخریان گفت: برای رفع مشکل ترانزیت با ترکمنستان باید به دنبال راه حل مناسب برای تردد کامیون‌ها در دو کشور، رفع یا کاهش عوارض متقابل و کاهش سایر هزینه‌های تحمیلی به تجارت و ترانزیت باشیم و از سویی، برای کاهش مشکلات حمل‌ونقل ریلی بایستی مجوز سیر واگن‌های ایرانی در کشور‌های CIS توسط راه آهن اخذ شود تا با تامین واگن‌های استاندارد برای سیر در خط ریلی عریض آسیای میانه، حمل ریلی کالا به این کشور‌ها تسهیل شود.

احمد زمانیان، رئیس کمیسیون حمل‌ونقل و ترانزیت اتاق بازرگانی مشهد نیز گفت: بسته بودن مرز ترکمنستان در این دو سال، ضربه سنگینی به شرکت‌های حمل‌ونقل و ناوگان جاده‌ای کشور ما وارد کرده است. شرکت‌ها ناچارند برخی مسیر‌ها را دور بزنند و از طریق روسیه و آذربایجان یا کشتی‌های رو-رو به مقصد خود در آسیای میانه برسند. این موضوع هم زمان‌بَر است و هم هزینه‌های سنگینی به دنبال دارد. امروز محموله‌های تجاری در مرز به کِشنده‌های ترکمن تحویل می‌شود که روشی پسندیده، معقول در تجارت و ترانزیت بین‌المللی نیست.

 

باشگاه خبرنگاران جوان خراسان رضوی مشهد

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: مرزهای زمینی صادرات کالا حمل ونقل

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۴۴۸۱۵۴۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تحویل ۹ شی تاریخی به میراث‌فرهنگی هرمزگان

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از روابط عمومی اداره کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی هرمزگان، سپهر زارعی با اعلام این مطلب افزود: این اشیا به‌صورت اتفاقی توسط یکی از دوستداران میراث‌فرهنگی در شهرستان حاجی‌آباد به‌دست‌آمده است.

وی اظهار کرد: این آثار شامل سکه، انگشتر و مهر است که قدمت آن‌ها به دوران ساسانی، صفوی و قاجاریه برمی‌گردد.

زارعی بیان کرد: اشیا پس از بررسی نهایی به مورد مردم‌شناسی خلیج‌فارس بندرعباس تحویل داده می‌شود.

وی ضمن قدردانی از دوستداران میراث‌فرهنگی در حفاظت و مراقبت از آثار تاریخی تأکید کرد: جامعه محلی شهرستان حاجی‌آباد نسبت به اهمیت حفظ هویت تاریخی خود و شناسه‌های فرهنگی و تاریخی آگاهی دارد و همین مسئله موجب شده درزمینهٔ حفظ آثار تاریخی حساسیت داشته باشند و منطقه هم تحت رصد یگان حفاظت میراث‌فرهنگی قرار دارد.

کد خبر 6092272

دیگر خبرها

  • تحویل ۹ شی تاریخی به میراث‌فرهنگی هرمزگان
  • هدف گذاری برای تقویت مناسبات ترانزیت جاده ای بین ایران و ازبکستان
  • پانزدهمین اجلاس روسای راه‌آهن‌ کشورهای اکو برگزار می‌شود 
  • پانزدهمین اجلاس روسای راه‌آهن‌های کشور‌های اکو برگزار می‌شود
  • از برنامه برای رفع نقاط پرتصادف تا تمهیدات تسهیل تردد زائران اربعین حسینی
  • انتقاد آیت‌الله علم‌الهدی از وضعیت حمل‌ونقل هوایی و ریلی
  • کنسرسیوم «توسعه ریلی افغانستان» ترانزیت را از مجاری قانونی پیگیری کند
  • امکان خرید بلیت نیم‌بها از سامانه‌های حمل‌ونقل ریلی و هوایی برای معلولان شدید
  • طولانی ترین تونل ریلی خاورمیانه در لرستان ساخته می شود
  • ◄ اولین قطار ترانزیت افغانستان به ترکیه در دام سوء مدیریت/ تکرار تجربه تلخ راه آهن شلمچه بصره