Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش ایرنا، روابط عمومی دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی شیراز روز دوشنبه طی اطلاعیه ای، آخرین وضعیت کرونا در استان فارس را از ابتدای شیوع تا نهم اسفند ۱۴۰۰، اعلام کرد.

از ابتدای شیوع این بیماری تاکنون، دو میلیون و ۶۰ هزار و ۸۴ تست تشخیصی مولکولی و تست سریع در آزمایشگاه های استان تهیه شده که با بررسی نمونه های انجام شده، ۶۰۶ هزار و ۵۱۱ بیمار مثبت شناسایی شده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

از مجموع تست های انجام شده از ابتدای شیوع تاکنون، یک میلیون و ۷۰۵ هزار و ۴۷۸ تست تشخیصی مولکولی بوده که ۵۰۷ هزار و ۳۱۶ مورد بیمار مثبت قطعی شناسایی شده، همچنین از ابتدای آغاز طرح شهید حاج «قاسم سلیمانی» تاکنون ۳۵۴ هزار و ۶۰۶ مورد تست سریع انجام شده و ۹۹ هزار و ۱۹۵ بیمار مثبت شناسایی شده است.

با بستری ۱۵۰ بیمار جدید طی ۲۴ ساعت گذشته، هم اکنون هزار و ۲۱ بیمار مثبت و مشکوک دارای علایم در بیمارستان های استان بستری هستند که از این تعداد، ۱۸۱ بیمار به دلیل وخامت شرایط جسمی، در بخش های ICU، مراقبت های ویژه درمانی دریافت می کنند.

در ۲۴ ساعت گذشته ۱۴ مورد جدید فوتی کووید۱۹ در فارس ثبت شده و مجموع جان باختگان ناشی از کووید۱۹ از ابتدای شیوع بیماری تاکنون به هفت هزار و ۸۰۳ نفر رسید.

همچنین از ابتدای شیوع این بیماری تاکنون ۵۸۹ هزار و ۵۱۴ هم استانی مبتلا به کووید۱۹ بهبود یافته که از بیمارستان ها ترخیص شده و یا از ایزوله خانگی خارج شده اند.

در حال حاضر مجموع تعداد دُز تزریق شده واکسن کرونا در شهرستان های زیرمجموعه دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی شیراز با احتساب سه دُز، به هفت میلیون و ۸۰۹ هزار و ۷۵۹ دُز رسیده که از این تعداد سه میلیون و ۳۶۳ هزار و ۷۷۳ دُز نوبت اول، سه میلیون و ۴۸ هزار و ۶۹ دُز نوبت دوم و یک میلیون و ۳۹۷ هزار و ۹۱۷ دُز نوبت سوم واکسن بوده است.

اومیکرون در کمین ساده انگاری ها

مشاور سرپرست دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی شیراز در نشست ستاد مدیریت بیماری کووید ۱۹ در دانشگاه هشدار داد: برخی افراد در جامعه، همچنان اومیکرون را ساده فرض کرده و این سویه جدید را دست کم می گیرند.

 محمود نجابت گفت: تزریق به موقع واکسن، تکمیل دُزهای واکسن کرونا، پرهیز از حضور در تجمعات، تهویه مناسب هوا، استفاده صحیح از ماسک و رعایت فاصله فیزیکی با دیگران، همچنان تنها راه برون رفت و نجات از این بحران است.

 وی تاکید کرد: باید در این بحران، مراقبت از سالمندان و کودکان، گروه های پُر خطر و دارای بیماری زمینه ای فراموش نشود.

نجابت با اشاره به ضرورت مشارکت عمومی در تامین سلامت جامعه و با توجه به نزدیک بودن ایام نوروز، از خانواده ها خواست تا با جدی گرفتن توصیه های بهداشتی در این بحران، هر چه سریعتر نسبت به دریافت واکسن خود و فرزندانشان اقدام کنند.

مشاور سرپرست دانشگاه علوم پزشکی شیراز اضافه کرد: با دریافت سه دُز واکسن و رعایت شیوه نامه های بهداشتی، می توان آسیب های ناشی از این بیماری را به کمترین میزان ممکن کاهش داد.

برچسب‌ها اومیکرون ویروس کرونا دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی شیراز

منبع: ایرنا

کلیدواژه: اومیکرون ویروس کرونا دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی شیراز اومیکرون ویروس کرونا دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی شیراز دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی شیراز ابتدای شیوع بیمار مثبت

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۴۴۸۱۸۹۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

گاندو‌ها در برابر تراکتور باختند

به گزارش خبرگزاری صداوسیما، مرکز اصفهان؛ در مرحله یک هشتم جام حذفی از ساعت ۱۸:۳۰ امروز تراکتور و ذوب آهن در ورزشگاه یادگار امام تبریز به دیدار هم رفتند، که این بازی پس از تساوی یک_یک در جریان ۱۲۰ دقیقه به پنالتی کشیده شد.
در ضربات پنالتی سرخ‌پوشان تبریزی با برتری ۳ بر یک مقابل ذوب آهن به مرحله بعدی صعود کرد.

دیگر خبرها

  • ماده‌ای که ۴۰ درصد از پوسیدگی دندان پیشگیری می‌کند
  • ماده‌ای که ۴۰ درصد از پوسیدگی‌ دندان پیشگیری می‌کند
  • گاندو‌ها در برابر تراکتور باختند
  • شکایت بازیکن فرانسوی از فایزر و بیونتک به دلیل عوارض واکسن کرونا
  • واکسن کرونا باعث پایان فوتبال من شد!
  • آزمایش اولین «واکسن شخصی» برای نوعی از سرطان روی بیمار انگلیسی
  • بارش بیش از ۲۰۰ میلی متر باران از ابتدای سال آبی
  • مواظب این موجود خطرناک باشید
  • نجات جان ۱۰ بیمار در کمتر از یک هفته با تلاش تیم پیوند اعضا دانشگاه علوم پزشکی اهواز
  • واکسیناسیون موثرترین مداخله بهداشتی برای ارتقاء سلامت