Web Analytics Made Easy - Statcounter

رئیس پژوهشکده دفاع مقدس گفت: طی سال‌های ۱۳۹۹ و ۱۴۰۰ در مجموع ۱۹ دستاورد و پروژه بزرگ در این پژوهشکده اجرایی شده است.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛به نقل از شبکه خبری تهران نیوز، سردار عبدالله عراقی پیش از ظهر امروز در حاشیه آیین رونمایی از دستاوردهای علمی پژوهشی پژوهشگاه علوم و معارف دفاع مقدس شهید قاسم سلیمانی در جمع خبرنگاران، اظهار کرد: این پژوهشگاه اقدامات شایسته و پژوهشی بسیار خوبی را انجام داده و می‌تواند در حوزه پژوهش تاثیرگذاری بسیار بالایی داشته باشد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی گفت: پژوهشکده دفاع مقدس مجموعه اقداماتی که در گذشته مربوط به حوزه دفاع مقدس بوده را با کار علمی و پژوهشی انجام داده و در قالب کتاب در اختیار مراکز علمی قرار می‌دهد.   رئیس پژوهشکده دفاع مقدس عنوان کرد: این پژوهشکده در سال‌های ۱۳۹۹ و ۱۴۰۰ در مجموع ۱۰ پروژه بزرگ را از جمله در زمینه نقش دولت، مجلس، قوه قصاییه و شورای عالی امنیت ملی اجرایی کرده است.   عراقی با اشاره به گردآوری ۲۳ نمایه به عنوان خروجی نشست‌های علمی پژوهشی در قالب جزوه‌های کوچک، خاطرنشان کرد: همچنین ۱۰ جلد کتاب در حوزه دفاع مقدس با موضوعات مختلف گردآوری و تالیف شده و امروز مورد بهره‌برداری قرار می‌گیرند.   وی تاکید کرد: ۵ گروه علمی تخصصی در حوزه‌های مختلفی مانند نقش جغرافیا، مدیریت و فرماندهی در دفاع مقدس و موارد دیگری با برگزاری نشست‌های تخصصی در حال فعالیت هستند که خروجی کار آنها برای موضوعات علمی در اختیار قرار می‌گیرد.   رئیس پژوهشکده دفاع مقدس زیرساخت کار در این پژوهشکده را در حوزه دفاع مقدس برشمرد و افزود: به این ترتیب عملکردها در عملیات‌های مختلف در دوران دفاع مقدس، راهبردهای نظامی ایران و عراق بررسی و تحقیق شده و با جمع‌بندی اطلاعات، به عنوان منابع موثق در اختیار پژوهشگران و اهل علم علاقمند به این حوزه قرا می‌گیرد.   عراقی با گسترده خواندن حوزه علم، تحقیق و پژوهش، ادامه داد: پژوهش‌های این پژوهشکده برای بررسی آثار دفاع مقدس در کشور مطالعه و بررسی می‌شود.   انتهای پیام/*

منبع: دانا

کلیدواژه: پژوهشکده دفاع مقدس

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.dana.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «دانا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۴۴۸۲۱۱۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

بهره برداری از راه آهن افغان ترانس در ۲۰۲۷

جسوربیک چوریف، معاون وزارت حمل‌ونقل ازبکستان اظهارداشت انتظار می‌رود پروژه راه‌آهن «افغان ترانس» تا پایان سال ۲۰۲۷ تکمیل شود.

چوریف در جریان سومین نشست سرمایه گذاری بین المللی تاشکند، گفت: «این پروژه به اتصال سه کشور ازبکستان، افغانستان و پاکستان کمک خواهد کرد. راه‌آهن نقش مهمی در ایجاد دهلیز ترانسپورتی اوراسیا ایفا خواهد کرد. در نتیجه کشورهای آسیای مرکزی به یک بندر اقیانوس هند دسترسی خواهند داشت.»

وی تصریح کرد: این راه‌آهن زمان انتقال کالا را از ۳۵ روز به ۵ روز و هزینه انتقال کالاها را حداقل ۴۰ درصد کاهش می‌دهد.

این درحالیست که امروز هیأت تجاری و اقتصادی ترکمنستان با هدف بررسی شرایط افزایش تجارت میان ترکمنستان و افغانستان وارد هرات شد.

باشگاه خبرنگاران جوان افغانستان افغانستان

دیگر خبرها

  • دسترسی بزرگراه همت غرب تا خرداد سال جاری به بهره‌برداری می‌رسد
  • بهره‌برداری از چمن مصنوعی پارک درخشان تا یک ماه آینده
  • صنعت و دانشگاه دغدغه فرماندهان دفاع مقدس را رفع کردند
  • امضای تفاهم‌نامه همکاری دانشگاه آزاد کرمانشاه با شرکت بهره‌برداری نفت و گاز غرب
  • پل صاحب روضات آماده بهره‌برداری است
  • پروژه نوسازی شبکه توزیع آب روستای چاه حسین جمال به بهره‌برداری رسید
  • تعیین تکلیف هزار حلقه چاه در بزرگ‌ترین دشت برنج کشور
  • سه پروژه بهداشتی و درمانی در شهرستان چالدران به بهره‌برداری می‌رسد
  • بهره برداری از راه آهن افغان ترانس در ۲۰۲۷
  • روایت اسارت؛ از پیروزی اسرای ایرانی بر فرماندهان عراقی تا جرزنی بعثی‌ها