Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایرنا»
2024-05-04@03:46:36 GMT

رویکرد بنیاد مستضعفان نگاه ویژه به مناطق محروم است

تاریخ انتشار: ۹ اسفند ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۴۴۸۳۵۳۴

رویکرد بنیاد مستضعفان نگاه ویژه به مناطق محروم است

جواد قناعت دوشنبه شب در دیدار رییس بنیاد مستضعفان انقلاب اسلامی با نماینده ولی فقیه در خراسان جنوبی، اظهار داشت: این سفر همزمان با عید سعید مبعث و سالروز تاسیس بنیاد مستضعفان صورت گرفته و قطعا منشاء خیر و برکت و حرکت‌های تحولی برای استان خواهد بود.

وی یادآور شد: با استقرار آقای فتاح در بنیاد مستضعفان کشور، شاهد حرکت‌های جهادی، جدید و بسیجی در این مجموعه هستیم.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

استاندار خراسان جنوبی عنوان کرد: در یک اقدام جدید و طی تفاهم نامه‌ای بین بنیاد مستضعفان انقلاب اسلامی و بنیاد مسکن، ۲۰ هزار واحد مسکونی ویژه محرومان در سطح کشور احداث می‌شود.

قناعت افزود: استان‌های زیادی پیگیر بودند تا منطقه پایلوت (آزمایشی) برای اجرای این طرح باشند اما به لطف رییس بنیاد مستضعفان، خراسان‌ جنوبی به عنوان منطقه پایلوت(آزمایشی) انتخاب شد و فردا و در مراسمی با حضور رییس بنیاد مستضعفان انقلاب اسلامی و رییس بنیاد مسکن انقلاب اسلامی کشور، عملیات اجرایی این طرح در سطح کشور و با محوریت شهرستان مرزی درمیان خراسان جنوبی آغاز می‌شود.

وی با اشاره به برنامه‌های سفر رییس بنیاد مستضعفان انقلاب اسلامی به خراسان جنوبی، خاطرنشان کرد: در این سفر علاوه بر کلنگ‌زنی ۲۰ هزار واحد مسکونی ویژه محرومان، اقدامات ۲ سال اخیر بنیاد علوی در منطقه هدف شهرستان درمیان نیز پیگیری می‌شود.

قناعت، خراسان جنوبی را سومین استان پهناور و دومین استان محروم کشور معرفی و اضافه کرد: حجم محرومیت حاکم بر خراسان جنوبی قابل مقایسه با دیگر استان‌ها و در گذشته بی‌توجهی‌های زیادی به این استان شده که این موضوع باعث شد در شاخص‌های توسعه‌ای رتبه‌های خوبی در سطح کشور نداشته باشیم.

وی با یادآوری اینکه فردا در جلسه‌ای با حضور مدیران استان در خصوص توسعه سرمایه‌گذاری‌ها و برنامه‌های محرومیت‌زدایی بنیاد در خراسان جنوبی بحث و گفت و گو خواهد شد، از نگاه ویژه بنیاد مستضعفان به استان خراسان جنوبی قدردانی کرد.

رییس بنیاد مستضعفان انقلاب اسلامی امروز در رأس هیاتی وارد فرودگاه بیرجند شد و مورد استقبال استاندار خراسان جنوبی قرار گرفت.

دیدار با نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه بیرجند، شرکت در شورای انسجام‌بخشی واحدهای تابعه بنیاد مستضعفان، بازدید از روند اجرای طرح‌های محرومیت‌زدایی شهرستان درمیان به عنوان منطقه هدف بنیاد علوی و نیز اراضی در اختیار بنیاد مستضعفان در شهر بیرجند از جمله برنامه‌های فتاح در این سفر ۲ روزه است.

مهمترین برنامه این سفر، آغاز عملیات اجرایی ۲۰ هزار واحد مسکونی براساس تفاهم‌نامه مشترک بنیاد مستضعفان و بنیاد مسکن انقلاب اسلامی در سراسر کشور است که به مناسبت عید سعید مبعث و سالروز تأسیس بنیاد مستضعفان به‌صورت پایلوت در شهرستان مرزی درمیان کلنگ‌زنی می‌شود.

برچسب‌ها بنیاد مستضعفان انقلاب اسلامی جواد قناعت خراسان جنوبی سید پرویز فتاح امام جمعه بیرجند

منبع: ایرنا

کلیدواژه: بنیاد مستضعفان انقلاب اسلامی جواد قناعت خراسان جنوبی بنیاد مستضعفان انقلاب اسلامی جواد قناعت خراسان جنوبی سید پرویز فتاح امام جمعه بیرجند رییس بنیاد مستضعفان انقلاب اسلامی خراسان جنوبی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۴۴۸۳۵۳۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

جوابگوی تمامی بن‌بست‌های پیش آمده اسلام است

ایسنا/خراسان جنوبی نماینده ولی فقیه در خراسان جنوبی گفت: خداوند این انقلاب را از شر آن همه آفت و نفوذهای داخلی نجات داد و در مسیر ۴۵ ساله همراه انقلاب بود و امروز می‌بینیم که موقعیت دعوت به مکتب انبیا بر نوع بشر تاثیر گذاشته و تنها جوابگوی بن بست‌های پیش آمده برای بشر، اسلام است.

آیت الله سیدعلیرضا عبادی امروز پنجشنبه ۱۳اردیبهشت در دیدار با اساتید حوزه‌های علمیه و روحانیون و کارمندان عقیدتی سیاسی سپاه انصارالرضا (ع) خراسان جنوبی با بیان اینکه انسان به دو نیاز در ارتباط با علم روی می‌آورد، گفت: انسان برای زندگی کردن باید به ابزار علم روی آورد و لذا نیاز اصلی فراتر از این موضوع است چرا که انسان تشنه علم آفریده شده و می‌خواهد بداند در عمق زمین و آسمان چه وجود دارد.

وی بیان کرد: زمانی که استعداد به فعلیت برسد و عالی‌ترین لذت برای انسان، وصول به علم است فلسفه خلقت بوده چرا که  روح انسان همه چیز دان است و هدفش را درک خواهد کرد.

آیت الله عبادی بیان کرد: یکی از وظیفه پیامبران تعلیم و تعلم بوده اما همه قضیه نیست و لذا تزکیه از موضوعاتی بوده که انسان را به حقیقت علم می‌رساند و انسان اعجوبه عالم خلقت بوده که می‌تواند به مقام وصول برسد.

نماینده ولی فقیه در خراسان جنوبی اظهارکرد: مشکل اصلی دنیای امروز بدست آوردن علوم بر اساس سرگردانی است که در این صورت نفع و ضرر را تشخیص نمی‌دهد و در روایات آمده که حقیقت علم پنج کلمه شامل مبدا، معاد، تکلیف، هدف و خطر است و اولین مسئله این است که خود، راه، هدف، تکلیف و آفت آن را بشناسد.

وی بیان کرد: کسی که با علم و ایمان به کتاب آفرینش و آیات الهی نگاه می‌کند، خدا را می‌بیند و دعوت انبیا به علم به معنای صحیحش است. 

آیت الله عبادی با بیان اینکه تفکر قانونی و فرعونی آفت دین است، گفت: قبل از دو قطبی شدن زمین، هیچ پایگاهی برای حق و حقیقت و اسلام و علم به معنای صحیحش و کمال وجود نداشت و اگر امام دین خدا را برپا نمی‌کرد هیچ چیز از دین اسلام نیز باقی نمی‌ماند.

نماینده ولی فقیه در خراسان جنوبی ادامه داد: خداوند انقلاب را به عنوان پایگاه حفظ دین قرار داد و امروز می‌بینیم که حوزه‌های علمیه با همه مشکلاتی که دارند در جهان مقابل کفر جهانی و استکبار ایستاده و این خروش دانشگاه‌های جهانی از آثار امام امت است.

وی خاطرنشان کرد: خداوند این انقلاب را از شر آن همه آفت و نفوذهای داخلی نجات داد و در مسیر ۴۵ ساله همراه انقلاب بود و امروز می‌بینیم که موقعیت دعوت به مکتب انبیا بر نوع بشر تاثیر گذاشته و تنها جوابگوی بن بست‌های پیش آمده برای بشر، اسلام است و لحظه‌ای برای تربیت و پرورش نیرو علیه استکبار جهانی فرو گذار نشود.

انتهای پیام

دیگر خبرها

  • با استقرار دولت سیزدهم، توجه ویژه‌ای به جامعه کارگری شد
  • جوابگوی تمامی بن‌بست‌های پیش آمده اسلام است
  • انقلاب اسلامی پایگاه حفظ دین اسلام است
  • مجلس یازدهم نگاه ویژه‌ای به شهرداری‌ها و دهیاری‌ها داشت
  • رفع مشکلات مناطق سیل‌زده خراسان جنوبی تکلیف مدیران است
  • دغدغه مردم زیرکوه در خصوص تخریب قنوات و جاده‌ها ویژه پیگیری می‌شود
  • دیدار ۴۰ معلم از خراسان جنوبی با رهبر معظم انقلاب اسلامی
  • با مشارکت ۱۰هزار گروه جهادی بیش از ۲۰هزار پروژه در مناطق محروم اجرایی خواهد شد
  • تهران از استان‌های محروم کشور است
  • هشدار هواشناسی سطح زرد در خراسان شمالی صادر شد