Web Analytics Made Easy - Statcounter

تلسکوپ فضایی هابل تصویر برخورد رخ به رخ بین کهکشان‌ها را منتشر کرد.

خبرگزاری میزان _ فارس به نقل از ناسا نوشت: جدیدترین تصویر تلسکوپ فضایی هابل یک مثلث فضایی از برخورد کهکشان‌ها و سونامی تولد ستاره‌ها را نشان می‌دهد.

برخورد رخ به رخ بین کهکشان‌ها، یک مثلث کیهانی وسیع در اعماق فضا ایجاد کرده است که موجب تشکیل ستارگان درخشان شده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

جولیان دالکانتون، اخترشناس مرکز اخترفیزیک محاسباتی موسسه فلاتیرون در نیویورک و دانشگاه واشنگتن در سیاتل گفت: «شبیه‌سازی‌ها نشان می‌دهد که برخورد رودررو بین دو کهکشان یکی از راه‌های ایجاد حلقه‌های ستاره‌های جدید است».

تصویر تهیه شده توسط تلسکوپ فضایی هابل، یک جفت کهکشان در حال برخورد به نام «Arp ۱۴۳» را نشان می‌دهد که در یک مثلث فضایی قرار گرفته‌اند.

بیشتر بخوانید: ۴.۴ میلیون کهکشان در نقشه آسمان شب

انتهای پیام/
خبرگزاری میزان: انتشار مطالب و اخبار تحلیلی سایر رسانه‌های داخلی و خارجی لزوماً به معنای تایید محتوای آن نیست و صرفاً جهت اطلاع کاربران از فضای رسانه‌ای منتشر می‌شود.

برچسب ها: کهکشان هابل

منبع: خبرگزاری میزان

کلیدواژه: کهکشان هابل کهکشان ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mizan.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری میزان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۴۴۸۶۰۰۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

حلقه‌های اطراف سحابی حلقه

سحابی حلقه (M57) پیچیده‌تر از آن است که در یک تلسکوپ کوچک به‌نظر می‌رسد. حلقه مرکزی که به‌راحتی قابل مشاهده است حدود یک سال نوری وسعت دارد.
این نوردهی بسیار عمیق که تلاش مشترکی از داده‌های سه تلسکوپ بزرگ و مختلف را ترکیب می‌کند، رشته‌های حلقه‌ای گاز درخشان را که بسیار دورتر از ستاره مرکز آن گسترش می‌یابد، بررسی می‌کند.

این تصویر ترکیبی شامل نور قرمز ساطع‌شده از هیدروژن و همچنین نور مرئی و مادون قرمز است.

سحابی حلقه یک سحابی سیاره‌ای دراز است؛ نوعی سحابی که زمانی ایجاد می‌شود که یک ستاره شبیه به خورشید تکامل می‌یابد تا جو بیرونی خود را منفجر کند و به یک ستاره کوتوله سفید تبدیل شود.

این سحابی در فاصله ۲۵۰۰ سال نوری به سمت صورت فلکی شلیاق قرار دارد.

منبع: دیجیاتو

باشگاه خبرنگاران جوان علمی پزشکی علوم فضایی و نجوم

دیگر خبرها

  • حلقه‌های اطراف سحابی حلقه
  • تصاویر نجومی نهم اردیبهشت (۲۸ آوریل)
  • معمای «مثلث برمودا»
  • علم چگونه معمای «مثلث برمودا» را حل کرد؟
  • ایستگاه فضایی چین آسیب دیده است
  • فعالیت «تلسکوپ فضایی هابل» متوقف شد!
  • پیدا و پنهان پول پاشی آمریکا برای مثلث نیابتی
  • آسیب ریزسیارک ها به آزمایشگاه فضایی چین در مدار زمین
  • چشمه‌ای کیهانی که فضا را با موادی معادل ۵۰ میلیون برابر جرم خورشید آلوده می‌کند
  • تصاویر تایم لپس انفجار ستاره‌ای در کهکشان راه شیری