Web Analytics Made Easy - Statcounter

گروه استان‌ها- علمای برجسته اهل‌سنت استان کردستان مبعوث شدن پیامبر اکرم(ص) را شروعی برای تعالی بشریت و حرکت به سوی کمال عنوان کردند. - اخبار استانها -

به گزارش خبرگزاری تسنیم از سنندج، حضرت محمد(ص) در 27 رجب سال 13 قبل از هجرت زمانی که پیامبر چهل سال داشت از سوی پروردگار توسط حضرت جبرئیل به درجه والای پیامبری مبعوث شدند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

بعثت پیامبر همانند راهگشایی برای مردم جهان از ابتدای بعثت تاکنون بوده است به نحوی که با دعوت به یکتا پرستی، برقراری عدالت، مبارزه با جهل و ارتقای سطح تفکر و اندیشه به اهداف نبوت خود معنی ببخشد.

در همین باره نظر چند نفر از امامان جمعه و علمای برجسته کردستان را جویا شدیم که در ادامه از نظر خوانندگان می‌گذرد.

رسول خدا (ص)اسوه کامل بشریت 

ماموستا فایق رستمی نماینده مردم استان کردستان در مجلس خبرگان رهبری و امام جمعه سنندج در گفت‌وگو با خبرنگار تسنیم اظهار داشت: بزرگترین دستاورد برای امت اسلامی، مبعث و معراج پیامبر اکرم(ص) بوده است که به تفسیری معنای صبوری، عدالت و استقامت را برای تمام بشریت به همراه داشته است.

وی افزود: با وعده نبوت از طرف خداوند به حضرت محمد(ص) بسیاری از جهالت‌ها و ناعدالتی‌ها از بین رفت و روشنایی و عدالت در جامعه رواج یافت.

ماموستا رستمی خاطرنشان کرد: مبعث پیامبر(ص) شاکله و زیربنای وحدت و انسجام در جامعه بشریت را تشکیل داده است.

وی بیان کرد: امروز غیرمسلمانان نیز از پیامبر رحمت و برکت درس‌های بسیاری را فرا گرفته‌اند و همواره پیامبر(ص) را اسوه خود قرار داده‌اند.

عالم برجسته اهل‌سنت استان کردستان: معراج و مبعث پیامبر از آن زمان تاکنون و تا پایان حیات بشریت قطعاً بزرگترین هدیه‌ای بوده که از طرف خداوند بر بشریت توسط پیامبر(ص) نازل شده است.

ماموستا رستمی یادآور شد: پیامبر عظیم‌الشأن اسلام(ص) از ابتدا برای تمام موجودات باعث رحمت بوده است.

همه مسلمانان از شریعت پیامبر(ص) پیروی کنند

ماموستا مصطفی شیرزادی امام جمعه مریوان نیز در گفت‌وگو با خبرنگار تسنیم اظهار داشت: یکی از اهداف رحمت پروردگار نسبت به موجودات مبعث رسول‌الله(ص) است.

وی افزود: به گفته قرآن کریم حضرت محمد(ص) برای تمام موجودات رحمت را به همراه داشته است.

امام جمعه مریوان خاطرنشان کرد: در زمانی که تاریکی و ظلم و ستم دنیا را فراگرفته بود و دختران زنده به گور می‌شدند خداوند حضرت محمد(ص) را فرستاد تا مردم را به راه راست هدایت کند.

وی به شریعت پیامبر اسلام(ص) اشاره کرد و گفت: همه موجودات برای رسیدن به کمال لازم است تا از شریعت پیامبر پیروی کنند.

ماموستا شیرزادی تصریح کرد: عمل به پیامبر و اهل بیت پیامبر باعث سربلندی امت و جامعه می‌شود لذا همه جوانان راه و روش و سیره رسول اکرم(ص) را سرلوحه زندگی خود قرار داده و با مردم خوش‌برخورد باشند.

سبک زندگی و رفتار اجتماعی پیامبر(ص) در بیان قرآننوسروده علیرضا قزوه در مدح پیامبر اسلام(ص)

مبعث پیامبر باعث ایجاد وحدت میان امت اسلام شد

ماموستا عبدالرحمن خدایی امام جمعه بانه نیز در گفت‌وگو با خبرنگار تسنیم اظهار داشت: در 27 رجب زمانی که خدواند پیامبر(ص) را مبعوث کرد به وی فرمود که بر امت تو واجب است تا روزانه 5 بار خدواند را عبادت کنند.

وی افزود: خداوند به پیامبر همواره فرموده که تو و امت تو از جایگاه خاصی برخوردار هستید.

عالم برجسته اهل سنت خاطرنشان کرد: مبعث پیامبر باعث ایجاد وحدت و همدلی در بین بشریت به‌‌ویژه امت اسلامی است.

ماموستا خدایی یادآور شد: هنگامی که خداوند حضرت محمد(ص) را به پیامبری مبعوث کرد زمان شروع سربلندی و تعالی بین مسلمانان شد و اکنون نیز پس از گذشت سالیان سال این جشن و شادی میان شیعه و سنی ادامه دارد.

رفتار پیامبر(ص) با همه مردم مبتنی بر گذشت و مهربانی بود

ماموستا هاشم نوری امام جمعه اهل تسنن قروه نیز در گفت‌وگو با خبرنگار تسنیم اظهار داشت: در 27 رجب دو واقعه مهم بعثت و معراج برای پیامبر(ص) اتفاق افتاد که می‌توان از آن به عنوان منشاء وحدت امت اسلامی نام برد‌.

وی با بیان اینکه عید مبعث برای توجه مسلمانان به سیره پیامبر اسلام است افزود: با مبعث پیامبر روشنایی بر تمام بشریت به ویژه امت اسلامی طلوع کرد.

امام جمعه اهل تسنن قروه خاطرنشان کرد: اشاره به خواندن، خلقت و تعلیم و تعلم از اساسی‌ترین نکاتی است که در نزول نخستین آیات به پیامبر اسلام وحی شده است.

ماموستا نوری یادآور شد: رفتار پیامبر(ص) با مسلمانان و حتی با متدینان دیگر ادیان، روشی مبتنی بر شفقت، بزرگواری، گذشت و مهربانی بود لذا از همه جوانان امروزی انتظار می‌‌رود این مسیر را ادامه بدهند.

انتهای پیام/487/ح

منبع: تسنیم

کلیدواژه: گفت وگو با خبرنگار تسنیم پیامبر اسلام مبعث پیامبر حضرت محمد ص امت اسلامی امت اسلام امام جمعه پیامبر ص اهل سنت اکرم ص

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۴۴۸۶۹۵۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

بیمارستان ۶۴ تختخوابی بعثت گچساران سال جاری به بهره برداری می رسد

به گزارش خبرنگار مهر، محسن منصوری ظهر سه شنبه در بازدید از بیمارستان بعثت نفت شهرستان گچساران افزود: ساخت این بیمارستان از سال ۱۳۸۵ آغاز شده و یکی از طرحهای بر جای مانده از دولت های گذشته است.

وی بیان داشت: دولت نسبت به اجرای طرح های نیمه تمام به ویژه در مناطق محروم توجه دارد و این طرح سلامت، ۹۶ درصد پیشرفت دارد.

منصوری اظهار داشت: تجهیزات این بیمارستان خریداری شده و کارهای ابنیه نیز تمام شده و هم اکنون تاسیسات بیمارستان در حال انجام است.

وی با بیان اینکه همزمان کار خرید و نصب تجهیزات نیز انجام می شود، گفت: این بیمارستان، در زمان افتتاح، با تجهیزات کامل به بهره برداری می رسد و مساحت این طرح بهداشتی ۱۱ هزار متر مربع است.

معاون اجرایی رئیس جمهور تاکید کرد: ساخت مراکز تصویر برداری همچون ام آر آی و سی تی اسکن نیز در این طرح درمانی پیش بینی شده است.

کد خبر 6093005

دیگر خبرها

  • اهمیت شهر مدینه و شخصیت رسول مکرم اسلام(ص)
  • ‌معلم چه خصوصیاتی باید داشته باشد؟ + فیلم
  • تداوم بارندگی های شدید در کردستان تا روز جمعه
  • نرمخویی و مدارا از خصوصیات پیامبر (ص) بود
  • شباهتهای جنگ غزه و ائتلاف کفار و مشرکین مکه و یهود مدینه در جنگ احزاب
  • سید محمد خاتمی: کشور در شرایط حساسی به سر می‌برد/ چشم امید ما برای عبور از بحران‌ها و گشودن افق‌ها به دانشگاه است/ اولین کار مجلس هفتم تثبیت قیمت‌ها بود و دیدیم که تورم روز به روز افزایش پیدا کرد
  • سید محمد خاتمی: تورم به سطح فوق العاده نگران کننده ای رسیده است /نباید با ذهنیت‌های بسته به سراغ امور پیچیده کشور رفت
  • بیمارستان ۶۴ تختخوابی بعثت گچساران سال جاری به بهره برداری می رسد
  • اصولی: بازی‌های دوستانه باعث شکل گیری شاکله تیم ملی فوتسال شد/ قرارداد شمسایی تمدید خواهد شد
  • عفاف و حجاب ریشه در فطرت زن دارد/ دلایل عقلی ضرورت حجاب را تائید می کند