Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرنگار ایرنا، «علی‌مراد اکبری» روز سه‌شنبه در حاشیه سفر به سرپل‌ذهاب به منظور پیگیری و بررسی میدانی مشکلات سامانه‌ گرمسیری با حضور مدیر منابع آب ایران و معاونان عمرانی و اقتصادی استانداری کرمانشاه و نماینده مردم قصرشیرین، سرپل ذهاب و گیلانغرب در مجلس شورای اسلامی و جمعی از مسوولان محلی، افزود: قرار است با حضور و پای کار آمدن بخش خصوصی این ۱۱ هزار هکتار وارد مدار تولید و استفاده شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی اظهار داشت: ۵۲ هزار هکتار از این اراضی هم اکنون در عرصه عملیاتی است که از این مجموع ۲ هزار هکتار در سامانه گرمسیری واقع شده و کار اجرایی ۱۷ هزار هکتار آن به اتمام رسیده و حدود ۶ هزار هکتار آن باقی مانده است.

معاون آب و خاک وزیر جهاد کشاورزی در ادامه گفت: در بخش شبکه‌های فرعی، آبیاری و زهکشی از آب های داخلی استان، حدود پنج هزار هکتار باقی مانده که با برآوردی که از پروژه شده با ۵۰۰ میلیارد تومان در بخش کشاورزی و ۲ هزار و ۵۰۰ میلیارد تومان در حوزه وزارت نیرو این پروژه در مدت یک سال و نیم به اتمام می رسد.

اکبری ادامه داد: پیش‌بینی می شود در سفر رییس جمهور و هیات دولت به استان کرمانشاه، منابع اعتباری این پروژه توسط مسوولان استان کرمانشاه از ۲ وزارتخانه نیرو و جهاد کشاورزی درخواست شود.

 وی ادامه داد: امید است بتوانیم با تامین منابع اعتباری این اقدام و طرح موثر را که در توسعه زیرساخت های بخش کشاورزی می تواند موثر باشد به ثمر برسد.

او گفت: به طور قطع با پیگیری های ۲ وزارت خانه نیرو و جهاد کشاورزی تلاش می شود در اعتبارات سال های آینده این پروژه تامین اعتبار و به اتمام برسد و مردم منطقه خشنود و استفاده و بهره کافی برند.

روز سه شنبه معاونین عمرانی و اقتصادی استانداری کرمانشاه، فرماندار سرپل ذهاب و مدیران دستگاه های اجرایی مرتبط در بازدید از سامانه گرمسیری در غرب استان، معاونین وزارتخانه های جهاد کشاورزی و نیرو را همراهی و مشکلات اقدامات انجام شده در دشت های بشیوه، قلعه شاهین، ذهاب، قراویز، سد هواسان و سد ازگله را بررسی کردند.

                                                                                            

سد هواسان از نوع خاکی با هسته رسی است که حدود ۵۱ متر ارتفاع دارد و ظرفیت مخزن آن ۱۸۸ میلیون متر مکعب است که برای ساخت این سد که در دل سامانه گرمسیری واقع شده و عملیات اجرایی آن هشتم اردبیهشت ۹۷ آغاز شد به هزار میلیارد ریال اعتبار نیاز است.

طرح بزرگ سامانه گرمسیری به عنوان بزرگترین طرح عمرانی کشور با ۱۵۰ هزار میلیارد ریال اعتبار در دست اجرا است که آب رودخانه سیروان در استان کردستان را از طریق تونل نوسود از منطقه ازگله خارج و زمین های منطقه را تا دهلران و مهران در استان ایلام آبیاری می کند.

با اجرای طرح سامانه گرمسیری حدود ۹۰۰ میلیون متر مکعب آب در اختیار استان های کرمانشاه و ایلام قرار می گیرد که در این طرح ۵۰ هزار هکتار از زمین های دیم شهرستان های سرپل ذهاب، گیلانغرب و قصرشیرین به آبی تبدیل می شود ضمن اینکه از این میزان، ۱۰۰ میلیون متر مکعب آب نیز سهم بخش صنعت است.

در استان ۲ میلیون نفری کرمانشاه حدود ۱۲۵ هزار بهره بردار در بخش کشاورزی مشغول به فعالیت هستند.

این استان با بیش از ۹۵۰ هزار هکتار زمین کشاورزی و تولید سالانه چهار میلیون و ۲۰۰ هزار تن انواع محصولات کشاورزی، دامی و باغی یکی از قطب های کشاورزی کشور است.

برچسب‌ها سرپل ذهاب وزارت جهاد کشاورزی کشاورزی اراضی کشاورزی شرکت مدیریت منابع آب ایران

منبع: ایرنا

کلیدواژه: سرپل ذهاب وزارت جهاد کشاورزی کشاورزی سرپل ذهاب وزارت جهاد کشاورزی کشاورزی اراضی کشاورزی شرکت مدیریت منابع آب ایران سامانه گرمسیری جهاد کشاورزی هزار هکتار سرپل ذهاب

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۴۴۸۷۸۲۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

کشت ۳۵۰ هکتار گیاه دارویی در شهرستان نهاوند

به گزارش خبرگزاری صدا و سیمای استان همدان؛ مدیر جهاد کشاورزی شهرستان نهاوند با اشاره به اینکه امسال در ۳۵۰ هکتار از زمین‌های کشاورزی آبی و دیم شهرستان نهاوند ۷ نوع گیاه دارویی کشت شده است، پیش بینی کرد: امسال برای اولین بار بیش از ۳۲۰ تن انواع گیاهان دارویی در مزارع آبی و دیم این شهرستان برداشت شود.

توکل آبشناس افزود: همه این محصولات ارزش صادرات دارند و پیش بینی می‌شود، بیش از یک میلیون دلار ارزآوری به استان و شهرستان داشته باشد.

به منظور جلوگیری از تعرض به عرصه‌های منابع طبیعی، مصرف بی رویه آب در بخش کشاورزی و ترویج کاشت محصولات کم آب بر، امسال برای نخستین بار، برخی از کشاورزان نهاوندی گیاهان دارویی کاشته اند.

کد ویدیو دانلود فیلم اصلی

دیگر خبرها

  • آبرسانی به ۳۰۰ هکتار از زمین‌های کشاورزی فلارد
  • قرارگیری چهارمحال و بختیاری در جایگاه دوم استفاده از سیستم‌های نوین آبیاری
  • فراشبند در صدر بارش‌های فارس قرار گرفت/ بارش‌ها فردا تشدید می‌شود
  • کشت ۳۵۰ هکتار گیاه دارویی در شهرستان نهاوند
  • برداشت کلزا از مناطق گرمسیری برای اولین بار
  • ۱ فوتی و ۱ مصدوم در برخورد پراید با کامیون در محور قصرشیرین به سرپل‌ذهاب
  • آیا از لوله سیاه آهنی برای مصارف کشاورزی می‌توان استفاده کرد؟
  • ۸۵ درصد از شبکه آبیاری سد حوضیان الیگودرز اجرا شد
  • غرق شدن نوجوان ۱۴ ساله در سرپل ذهاب
  • توسعه کشت دیم انجیر در شهرستان خاتم