Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «فارس»
2024-04-30@10:50:45 GMT

جایگاه ویژه خراسان‌جنوبی برای بنیاد مستضعفان و کشور

تاریخ انتشار: ۱۰ اسفند ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۴۴۸۷۸۷۲

جایگاه ویژه خراسان‌جنوبی برای بنیاد مستضعفان و کشور

به گزارش خبرگزاری فارس از بیرجند؛ سید پرویز فتاح با تأکید بر این مطلب در جلسه شورای انسجام بخشی واحدهای تابعه بنیاد مستضعفان در خراسان‌جنوبی، اظهار داشت: این استان از آن جهت برای ما مهم است که مقام معظم رهبری (مدظله‌العالی ) و رئیس جمهور محترم حضرت آیت الله رئیسی نیز نگاه ویژه ای به این خطه دارند.

وی متذکر شد: انتخاب استانداری مقتدر همچون آقای قناعت که همه در جلسه هیئت دولت، روی ایشان اتفاق نظر داشته اند در راستای حمایت رئیس جمهور از این استان زرخیز بود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

به گفته وی؛ در همین راستا واحد های تابعه بنیاد مستضعفان در خراسان جنوبی باید با نگاهی هم افزا در فعالیت ها به یکدیگر کمک کنند.

رئیس بنیاد مستضعفان انقلاب اسلامی کشور گفت: تشکیل جلسه شورای انسجام بخشی واحدهای تابعه بنیاد مستضعفان در استان به صورت ماهانه حرکت خوبی است که باید استمرار یابد اما بهتر است به صورت چرخشی صورت پذیرد .

فتاح با بیان این که استراتژی بنیاد مستضعفان در فعالیت ها نگاه به مردم است، اظهار داشت: اگر کارها و امورات انجام شده انتفاعی برای مردم به همراه نداشته باشد، آن کار و فعالیت هرگز به نفع بنیاد نخواهد بود و این مهم دستور مقام معظم رهبری(مدظله العالی )است .

وی با تأکید بر این که توسعه خراسان جنوبی برای همه ما مهم است، ادامه داد: با توجه به شناخت دقیق استاندار از روند کار در بنیاد مستضعفان، انتظار می رود در دوره تصدی ایشان  حضور و فعالیت این نهاد در استان پررنگ تر از قبل باشد.

رئیس بنیاد مستضعفان انقلاب اسلامی خاطرنشان کرد: باید بیش از پیش به استان خراسان جنوبی توجه نمود و اقداماتی که در گذشته انجام شده تکمیل گردد.

فتاح  تأکید کرد:  ما بنیاد مستضعفان هستیم و مجموعه هایی که زیر نظر بنیاد فعالیت می کنند باید در خدمت مردم و به ویژه محرومین قرار گیرند.

وی در بخش دیگری از سخنانش، ضمن تبریک فرا رسیدن عید سعید مبعث حضرت محمد(ص)  گفت: امشب به نوعی شب قدر همه عالم است و  افتخار ما  این است که رسول ما رسولی امی و از جنس ما بوده است.

به گفته وی؛ خداوند یک جا بر ما منت می گذارد و آن فرستادن رسولی از جنس خود ما و به فکر و عاشق امت خود می باشد و همه ملائک از ازل تا ابد و به طوردائم  بر او درود  می فرستند لذا باید در برابر این رسول تسلیم محض باشیم.

رئیس بنیاد مستضعفان انقلاب اسلامی کشور با تأکید بر جایگاه ولایت فقیه، تصریح نمود: حضرت امام خمینی (ره) درمورد ولایت فقیه فرموده اند؛ ولایت فقیه، ولایت رسول الله است  یعنی هر اختیاری که رسول الله  دارد ولی فقیه نیز از آن برخوردار است الا اینکه رسول نیست لذا اگر ما تسلیم او باشیم کار ما در دنیاو آخرت به  پیش خواهد رفت و  اشکالات ما  از زمانی آغاز می شود که ما تسلیم او نباشیم.

فتاح  متذکر شد: ما باید برای خدا و مردم کار کنیم در آن صورت مشکلات حل خواهد شد تا روز قیامت در محضر پیامبر اکرم (ص) شرمنده نباشیم.

انتهای پیام/۳۶۳۵

منبع: فارس

کلیدواژه: جایگاه ویژه خراسان جنوبی بنیاد مستعضفان خراسان جنوبی بنیاد مستضعفان خراسان جنوبی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.farsnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فارس» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۴۴۸۷۸۷۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

توجه به صادرات ارزش افزوده گوهرسنگ‌های خراسان جنوبی را افزایش می‌دهد

استاندار خراسان جنوبی گفت: توجه به صادرات، ارزش افزوده گوهرسنگ‌های خراسان جنوبی را تا دو هزار درصد افزایش می‌دهد.

به گزارش خبرگزاری ایمنا از خراسان جنوبی، جواد قناعت امروز _دوشنبه، دهم اردیبهشت_ در جریان بازدید از پایون استان در ششمین نمایشگاه توانمندی‌های صادراتی ایران در جمع خبرنگاران اظهار کرد: خراسان جنوبی از لحاظ وسعت سومین استان پهناور کشور است و یک درصد جمعیت کشور را دارد.

وی با اشاره به فاصله زیاد این استان با کانون‌های جمیعتی کشور، افزود: تراکم جمعیتی استان هم پایین است و در شرقی‌ترین نقطه کشور واقع شده و ظرفیت‌های خوبی در حوزه کشاورزی و معدنی داشته و بزرگان و علمای خوبی در حوزه های علمی و دینی دارد.

استاندار خراسان جنوبی با اشاره به رتبه‌های برتر استان در تولید محصولات استراتژیک، گفت: در تولید محصولات استراتژیکی مانند زرشک و عناب رتبه اول کشور و جهان و در محصول زعفران رتبه دوم کشور را داریم، همچنین با ۸۰۰ نوع گیاه دارویی، رتبه سوم کشور را داریم.

وی با بیان اینکه این استان رتبه چهارم کشوری را در تولید پنبه و رتبه پنجم را در تولید گل نرگس و پسته و رتبه هشتم در تولید انار را دارد، افزود: ذخایر معدنی فراوانی داریم از جمله ۷۶ درصد زغال‌سنگ کشور و ۸۵ درصد بنتونییت خاورمیانه در خراسان جنوبی است و این استان در حوزه های طلا، گرانیت، نقره، مس، آلومینیوم و… غنی است.

قناعت از ۹ اثر ثبت جهانی استان خبر داد و گفت: این ۹ اثر نشان‌دهنده اصالت استان است و از منظر گردشگری هم توجه خاصی به خراسان جنوبی شده است.

وی با بیان اینکه استان ۳۳۱ کیلومتر مرز مشترک با افغانستان دارد، گفت: چهار گذرگاه مرزی داریم که یکی از این مرزها ماهیرود و فعال است.

استاندار خراسان جنوبی تصریح کرد: ۳۵ درصد صادرات جمهوری اسلامی به لحاظ ارزش و ۴۰ تا ۵۰ درصد به لحاظ وزنی از مرز ماهیرود سربیشه انجام می‌شود که بسیار هم استراتژیک است.

وی با تأکید بر ضرورت تکمیل چرخه فرآوری محصولات استان، عنوان کرد: یکی از راهکارهای توسعه خراسان جنوبی توجه به زنجیره ارزش محصولات استان است و توجه ویژه ما هم بر محصولات راهبردی و توسعه ها متمرکز است.

قناعت با اشاره به طرح زنجیره‌های ارزش استان‌ها در وزارت کشور، گفت: زمانی که این طرح آغاز شد ما دوره کاری را تشکیل دادیم و در کنار ظرفیت‌های مختلفی که داریم روی دو محصول زرشک و گوهرسنگ بیشتر متمرکز شدیم و در کنار همه ظرفیت‌ها، این محصولات در نمایشگاه توانمندی‌های صادراتی جمهوری اسلامی هم غرفه دارند.

وی از ۹۹ درصد تولید زرشک ایران و جهان در استان گفت و اظهار داشت: با حدود ۲۵ هزار هکتار سطح زیر کشت زرشک، سالانه ۱۱۶ هزار تن زرشک تر و ۲۵ تا ۳۰ هزار تن هم زرشک خشک و صادراتی داریم.

استاندار خراسان جنوبی با بیان این مطلب که در حوزه صادرات محصول زرشک اتفاقات خوبی در گذشته نیفتاده، گفت: ۷۵۰ تن یعنی تنها ۲.۵ درصد زرشک استان صادر می‌شود که هدف گذاری شده با تکمیل زنجیره ارزش و واحدهای فناوری، صادرات زرشک را افزایش دهیم.

وی افزود: اگر توسعه محصول و صادرات و برندسازی زرشک را داشته باشیم، ارزش افزوده از ۵۰ تا ۷۰ درصد به ۴۰۰ تا ۵۰۰ درصد افزایش می‌یابد، این مورد هدف‌گذاری ما برای نمایشگاه سال آینده هم است.

قناعت درخصوص گوهرسنگ‌های استان هم گفت: معادن از ظرفیت‌های استان خراسان جنوبی است، ذخایر معدنی شناسایی شده ما بیش از ۷ میلیون تن است و رتبه ما از لحاظ تعداد معادن فعال چهارم و از لحاظ ذخایر هفتم است.

وی از ثبت ملی ۵ گوهرسنگ استان خراسان جنوبی از جمله عقیق پاییزی سرایان، شکوفه فردوس، فلورین طبس و عقیق نهبندان خبر داد و گفت: ارزش افزوده ما در گوهرسنگ‌ها هزار درصد است که اگر به صادرات توجه شود، می توانیم تا ارزش افزوده این محصول را دو هزار درصد افزایش دهیم.

استاندار خراسان جنوبی ادامه داد: ما بازارچه تخصصی گوهرسنگ را در دو شهرستان داریم و شهرک تخصصی گوهرسنگ را با کمک ایمیدرو ایجاد خواهیم کرد تا با واردات سنگ‌های خام از افغانستان، به بازار جهانی دسترسی پیدا کنیم.

قناعت در پایان با بیان اینکه چشم‌اندازی که برای نمایشگاه ۲۰۲۵ داریم این است که با هماهنگی وزارت کشور تمرکز بر روی محصول زرشک و گوهر سنگ باشد، گفت: برای سال بعد تکمیل زنجیره این دو محصول، دانش بنیانی کردن و افزایش صادرات این محصولات هدف‌گذاری شده است.

کد خبر 749145

دیگر خبرها

  • احداث سردخانه ۲ هزار تنی در استان خراسان جنوبی
  • شهرک تخصصی گوهرسنگ در خراسان جنوبی ایجاد می‌شود
  • توزیع 180 بسته لبخند مادری در خراسان جنوبی
  • توجه به صادرات ارزش افزوده گوهرسنگ‌های خراسان جنوبی را افزایش می‌دهد
  • حادثه تلخ برای مهمان ویژه استقلال که باعث قطع دست او شده است
  • رونق رشته مینی‌گلف در خراسان جنوبی
  • جایگاه شورا در اداره امور کشور نادیده گرفته می‌شود
  • انعقاد تفاهم‌نامه‌ بنیاد نخبگان و آموزش و پرورش خراسان جنوبی
  • میمند همچون نگینی در فیروزآباد، فارس و در سطح کشور می‌درخشد
  • ۵۴۳ میلیارد و ۳۰۰ میلیون تومان، برآورد اولیه خسارت سیل به بخش کشاورزی خراسان جنوبی