Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «مهر»
2024-04-28@21:01:13 GMT

جشن بزرگ عید مبعث در اردبیل برگزار شد

تاریخ انتشار: ۱۰ اسفند ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۴۴۸۸۹۲۴

جشن بزرگ عید مبعث در اردبیل برگزار شد

به گزارش خبرنگار مهر، حجت‌الاسلام محمد باقر غلامی، رئیس کانون‌های فرهنگی تبلیغی اداره کل تبلیغات اسلامی استان اردبیل عصر سه‌شنبه در این مراسم در سخنانی با تبریک عید مبعث پیامبر اکرم (ص)، اظهار کرد: مبعث روزی است که حضرت محمد (ص) به پیامبری برگزیده شد و به‌عنوان عید بزرگ برای مسلمانان جهان است.

وی افزود: پیام مهم بعثت، گذر از همه رنج‌ها و قدم به‌سوی ارزش‌های اسلامی و قرآنی است که در فرهنگ قرآنی به معنای عامل رساندن بشر به تکامل بوده و پس از شناخت پیامبر خدا (ص)، مهم‌‏ترین مسئله در زمینه معرفت، آشنایی با فلسفه مبعث ایشان است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

رشد و تعالی اخلاقی مهم‌ترین فلسفه بعثت

حجت‌الاسلام غلامی رشد و تعالی اخلاقی و آداب اجتماعی را از اهداف مهم بعثت پیامبر اکرم (ص) عنوان کرد و افزود: یکی از اساسی‌ترین اهداف بعثت رسول اکرم (ص) رشد و تعالی اخلاقی و آداب اجتماعی است. چنانکه پیامبر (ص) فرمودند: «من برای تتمیم و تکمیل اصول و کرامت‌های اخلاقی مبعوث شدم: «اِنّما بُعِثتُ لِاُتَمِّمَ مَکارِمَ الاَخْلاق»

وی گفت: در سایه هدف متعالی در ارتقای اخلاق اسلامی. سفارش و توصیه به رفتارهای انسانی از جمله احسان به پدر و مادر، ادای حقّ وزن و پیمانه، عدالت در شهادت و داوری، وفا به عهد و پیمان، دوری از شرک، برپاداری حقّ و عدالت و تقوا و پاکی شکل می‌گیرد.

به گزارش خبرنگار مهر، در این مراسم که با همکاری سازمان فرهنگی، ورزشی شهرداری و ادارات و نهادهای فرهنگی اردبیل برگزار شد، مولود خوانی و اجرای سرود و تواشیح در مدح پیامبر اکرم (ص) انجام شد.

کد خبر 5436537

منبع: مهر

کلیدواژه: مبعث اردبیل پیامبر اکرم ص ویروس کرونا بوشهر کرمانشاه آمار کرونا خطبه های نماز جمعه مبعث شیوع کرونا اردبیل گرگان لیگ برتر فوتبال ایران عکس استانها همدان واکسن کرونا سفر استانی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۴۴۸۸۹۲۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

اجتماع بزرگ دانشگاهیان کرمانشاه برگزار می شود

به گزارش خبرنگار مهر، در پی سیاست‌های حمایتی و ضدبشری ایالات متحده آمریکا از جنایات رژیم صهیونیستی، در روزهای اخیر و انتشار تصاویری تأسف‌برانگیز و شرم‌آور از سرکوب و برخورد خشونت‌بار پلیس آمریکا با اساتید و دانشجویان حامی مردم مظلوم فلسطین دانشگاهیان استان کرمانشاه، ضمن محکوم کردن جنایات رژیم غاصب صهیونیستی، مواجهه بشردوستانه و شجاعانه دانشگاهیان آمریکا و موضع همدلانه در دفاع از مظلومیت مردم غزه را تحسین نموده و سرکوب این اساتید و دانشجویان را توسط پلیس و دولت آمریکا قویاً محکوم می‌نمایند.

در همین راستا، تجمع بزرگ دانشگاهیان استان کرمانشاه در حمایت از خیزش دانشجویان آمریکا در اعتراض به رژیم غاصب صهیونیستی برگزار می‌شود.

از عموم جامعه فرهیخته دانشگاهی استان کرمانشاه برای شرکت در این تجمع دعوت می‌شود.

این تجمع یکشنبه بعد از اقامه نماز ظهر و عصر در دانشگاه رازی، مسجد حضرت امام خمینی (ره) و در جوار یادمان شهدای گمنام دانشگاه رازی برگزار می‌شود.

کد خبر 6090485

دیگر خبرها

  • مدارا با مردم، یک اصل مهم اسلامی و اصلی برای شهرداری‌ها است
  • پیامبر منطقه محروم بشاگرد کیست؟! + فیلم
  • دومین رویداد اهدای جایزه جوانی جمعیت در استان اردبیل برگزار می‌شود
  • اجتماع بزرگ دانشگاهیان کرمانشاه برگزار می شود
  • تیم ساوالان قهرمان مسابقات لیگ برتر فوتسال استان اردبیل شد
  • کنفرانس بین‌المللی موزه‌ها در اردبیل برگزار شد
  • ائمه معصومین(ع) سرآمدان گفت‌وگو بودند/نباید به مقدسات توهین شود
  • ائمه معصومین(ع) سرآمدانِ گفت‌وگو بودند/ احساس مسئولیت مسلمانان، نسبت به تمام بشریت
  • قهرمانی تیم ساوالان اردبیل در مسابقات لیگ برتر فوتسال استان
  • محافل فضولی‌خوانی در اردبیل برگزار شود