Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «قدس آنلاین»
2024-04-30@00:09:08 GMT

ساخت تولیدات مشترک سینما و موسیقی با سایر کشورها

تاریخ انتشار: ۱۰ اسفند ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۴۴۸۹۴۲۲

ساخت تولیدات مشترک سینما و موسیقی با سایر کشورها

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی در دیدار با وزیر فرهنگ لبنان گفت: برای سال آینده اهتماممان در سازمان سینمایی و بنیاد رودکی تولیدات مشترک با کشورهای منطقه است.

به گزارش قدس آنلاین، محمد مهدی اسماعیلی که به منظور افتتاح هفته فرهنگی ایران در بیروت و دیدار با مقامات سیاسی و شخصیت های فرهنگی لبنان به این کشور سفر کرده است، اظهار کرد: همانگونه که پیشتر گفته شد، مقصد اول دیپلماسی فرهنگی ایران در دولت مردمی، لبنان است و خوشحال خواهیم بود تفاهمنامه کامل و جامعی در ماه‌های آینده به امضا برسد تا اقدامات مشترک برنامه ریزی و اجرا شوند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی با اشاره به دیدارهایش با مقامات سیاسی لبنان خاطرنشان کرد: فضای خوبی بین مقامات لبنانی برای کارهای مشترک وجود دارد و ما به عنوان متولیان فرهنگ و هنر دو کشور باید عملیاتی تر در این حوزه مذاکره کنیم.

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی با برشمردن امکانات وزارتخانه و توجه ویژه دولت مردمی به این عرصه گفت: اساسا انقلاب ما فرهنگی بود و کمک های دولت آیت الله رییسی در چند ماه شروع به کار برای رونق این عرصه مثال زدنی است. در سال های اخیر در جمهوری اسلامی بخش خصوصی و غیر دولتی در حوزه فرهنگ خیلی خوب وارد شده و بخش مهمی از تولیدات هنری ما توسط این بخش انجام می شود.

وی ادامه داد: در دولت جدید اتفاقات مهمی در بودجه فرهنگ و هنر افتاده است و الحمدلله دولت و شخص رییس جمهور بنایشان بر توجه به فعالیتهای فرهنگی هنری و دغدغه های معیشتی هنرمندان ست.

اسماعیلی افزود: علاوه بر بودجه های مرسوم وزارت ارشاد، وزارتخانه های اقتصادی نیز باید دو درصد از بودجه شان را در حوزه فرهنگ و هنر هزینه کنند که مدیریت آن با وزارت فرهنگ است.

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی با اشاره به سفر خود به لبنان گفت: در دوره جدید بنایمان توجه به دیپلماسی فرهنگی است. ان شاءالله بتوانیم فضای فرهنگی هنری مشترک را فراهم کنیم و به تولیدات مشترک دست یابیم.

وزیر فرهنگ لبنان نیز در این دیدار ضمن تشکر از سفر محمد مهدی اسماعیلی به بیروت و برگزاری هفته فرهنگی ایران گفت: در زمان و روزهای تلخ و سختی های سیاسی و اقتصادی، فرهنگ دریچه امید به آینده است. در اصل، سیاست هم باید کار فرهنگی تلقی شود.

محمد وسام المرتضی افزود: بحرانی که در لبنان دچارش هستیم از نوع فرهنگی و آگاهی است. دشمنان لبنان از طریق خلاء فرهنگی به سراغ مان آمدند و آشنایی دیرین و تمدنی ایران و لبنان و اقدامات مشترک در این عرصه می تواند روزهای امیدوارکننده ای در آینده رقم بزند.

وی با تمجید از نام وزارت فرهنگ ایران گفت: فرهنگ در واقع باید منجر به آگاهی شود. تولیدات فرهنگی و هنری باید تغییری در زندگی مردم ایجاد کند و آن ها را به حقوق و وظایف خود آگاه تر کند. لذا کلمه « ارشاد» در وزارت فرهنگ ایران به درستی انتخاب شده است.

وی در پایان از برگزاری هفته فرهنگی لبنان در تهران و امضای تفاهمنامه و تولیدات مشترک استقبال کرد.

منبع: ایسنا 

منبع: قدس آنلاین

کلیدواژه: وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی لبنان ایران تولیدات مشترک وزیر فرهنگ

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.qudsonline.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «قدس آنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۴۴۸۹۴۲۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

هندی‌ها به نمایشگاه کتاب تهران نمی‌آیند؟

بر اساس بیانیه اخیر دولت هند مبنی بر منع مسافرت شهروندان هندی به ایران و اسرائیل شنیده‌ها حاکی از عدم حضور هند به عنوان مهمان ویژه در نمایشگاه کتاب تهران است. - اخبار فرهنگی -

به گزارش خبرنگار فرهنگی خبرگزاری تسنیم،‌ کمتر از 11 روز مانده به برگزاری نمایشگاه کتاب تهران،‌ حضور هندی‌ها به عنوان مهمان ویژه این رویداد در هاله‌ای از ابهام قرار دارد.

پیگیری‌های خبرنگار تسنیم نشان می‌دهد که پس از صدور بیانیه دولت هند در روز 24 فروردین که در آن  به شهروندانش توصیه کرد که با توجه «به شرایط حاکم بر منطقه» تا اطلاع ثانوی از سفر به ایران و اسرائیل خودداری کنند. بعید است که ناشران هندی بتوانند خود را به نمایشگاه کتاب تهران برسانند. پیگیری‌های دوطرف تا این لحظه به نتیجه‌ای ختم نشده است.

نگاهی به سالن رایت نمایشگاه کتاب دهلی/ رایت سنتر دهلی چه قابلیت هایی برای نشر ایران دارد؟

وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی در مذاکره با وزارت فرهنگ هند پیگیر حضور ناشران این کشور در نمایشگاه کتاب تهران است،‌  یاسر احمدوند رئیس نمایشگاه کتاب تهران و معاون فرهنگی وزرات ارشاد در گفت‌وگو با تسنیم ضمن تایید این پیگیری‌ها گفت: نتیجه این پیگیری‌ها به زودی اعلام می‌شود.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • شیراز میزبان برگزاری اولین جشنواره رسانه‌ای اقوام و عشایر کشور می‌شود
  • تشکیل قرارگاه شهید آوینی فرصتی برای حمایت از تولیدات هنری است
  • شاهد تحول فن‌آورانه در حوزه حکمرانی فرهنگی خواهیم بود
  • برگزاری دوره‌ی آموزش مهارت‌های رسانه‌ای موبایل آوین نو
  • روابط ایران با سایر کشورها بر اساس راهبرد برد-برد است
  • دیدار رایزن فرهنگی ایران با معاون سیاسی طالبان 
  • رایزن فرهنگی پشت‌ِ میزنشین نمی‌خواهیم / سرانجام ساخت فیلم سینمایی درباره اقبال لاهوری
  • همیاران مهربان ترافیک به مثابه مشارکت مردم در جهش تولیدات فرهنگی هستند/روش‌های قهری در ارتباطات فرهنگی جوابگو نیست
  • هندی‌ها به نمایشگاه کتاب تهران نمی‌آیند؟
  • گوش شنوای دولت برای شنیدن مشکلات و نیازهای مردم