Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «تقریب»
2024-04-28@23:21:14 GMT

عید مبعث فرصتی برای تبیین عظمت پیامبر اسلام(ص) است

تاریخ انتشار: ۱۱ اسفند ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۴۴۹۰۱۳۵

عید مبعث فرصتی برای تبیین عظمت پیامبر اسلام(ص) است

«ماموستا فایق رستمی » امام جمعه سنندج و  عضو شورای عالی مجمع جهانی تقریب مذاهب اسلامی در مصاحبه با خبرنگار حوزه استان‌های خبرگزاری تقریب،  اظهار داشت: عید بزرگ مبعث و جشن معراج از دیدگاه همه مسلمانان به امت اسلامی ایران تبریک عرض می نمایم و امیدوارم مایه خیر و برکت و باعث اتحاد و وحدت جهان اسلام گردد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!



ماموستا رستمی با بیان اینکه زبان ما از بیان فضیلت رسول اکرم (ص) قاصر است؛ تصریح کرد: برای بیان فضیلت رسول خدا به آیات قرآن کریم رجوع می کنیم، رسولی که با اخلاق، رحمت و گذشت بشریت را به سمت دین سوق داد، و با مکارم اخلاق خود اخوت، محبت و اتحاد در بین جامعه ایجاد کرد.

امام جمعه سنندج با اشاره به این مطلب که این اعیاد بهانه‌ای برای شناخت عظمت پیامبر اسلام (ص) و تبیین آن عظمت در جامعه است، یادآور شد: باید برای جامعه تبیین شود که رسول خدا(ص) زمانی که به پیامبری مبعوث شد چگونه دنیای خفقان آن زمان را چگونه روشنی بخشید و 500 سال جامعه ای که در تاریکی مطلق، ظلم و خفقان و دارای عقاید باطل همچون زنده به گور کردن دختران بود، این همه مصیبت را برطرف نمود، و آنها را به دین اسلام دعوت فرمود.

عضو شورای عالی مجمع جهانی تقریب مذاهب اسلامی عنوان کرد: دروازه سعادت بشریت با علم و دانش توسط پیامبر(ص) کسی که در ابتدا فاقد هرگونه سواد و دانشی بود، برای بشریت باز شد، و آن زمانی که خدا به ایشان خطاب می کند «اقْرَأْ بِاسْمِ رَبِّكَ الَّذِي خَلَقَ ﴿۱﴾ خَلَقَ الْإِنْسَانَ مِنْ عَلَقٍ ﴿۲﴾الَّذِي عَلَّمَ بِالْقَلَمِ ﴿۴﴾ اقْرَأْ وَرَبُّكَ الْأَكْرَمُ ﴿۳﴾» هزار سال پیش از خلقت کائنات خدای متعال این فضیلت بزرگ را به پیامبر مکرم اسلام عنایت فرموده بود، و این فضیلت پیامبر و امت اسلام را می رساند.

این عالم اهل سنت در ادامه افزود: سران قریش که اکثراً علیه پیامبر اقدام به مخالفت کردند ولی پیامبر با سعه صدر همه آنها را به یک پیام جامع برابری و عدالت در تمام نژادها دعوت کرد که امروز تمام جهان آن را سرلوحه خود قرار داده است؛ چرا که همه نزد خدای متعال دارای عزت و احترام خاص خود می باشند.

ماموستا رستمی توضیح داد: ندای پیامبر همه بشریت را در بر می گیرد؛ پيامبر صلی الله عليه و آله فرمود: همه شما از نسل آدم هستيد و آدم از خاك است و ارجمندترين شما نزد خدا پرهيزگارترين شما است.

وی خاطر نشان کرد: خداوند متعال پیامبری حضرت محمد (ص) را به واسطه معجزه قرآن کریم تایید و به جامعه بشریت معرفی می کند؛ «وَمَا أَرْسَلْنَاكَ إِلَّا رَحْمَةً لِلْعَالَمِينَ» و (ای رسول) ما تو را نفرستادیم مگر آنکه رحمت برای اهل عالم باشی.(انبیاء/ 107) لذا پیامبر برای تمام عالم (حتی کافران و جانوران و ...) مایه رحمت بود.

عضو شورای عالی مجمع جهانی تقریب مذاهب اسلامی اذعان کرد: در آیه «و هرگز خدا به شما امر نکند که فرشتگان و پیامبران را خدایان خود گیرید؛ چگونه ممکن است شما را به کفر خواند پس از آنکه (به خدای یگانه) اسلام آورده باشید؟!» (آل عمران / 80) خدای متعال خطاب به پیامبران خود می فرماید باید همگی به اسلام ایمان بیاورید و پیامبر اسلام را در این راستای یاری بدهید.

ماموستا رستمی در ادامه این گفت‌وگو به آیاتی دیگر از قران کریم اشاره کرد و افزود: خدای متعال می فرماید: و (یاد کن) آن گاه که خدا از پیغمبران (و امّتهاشان) پیمان گرفت که چون به شما کتاب و حکمت بخشیدم سپس بر شما (اهل کتاب) رسولی از جانب خدا آمد که گواهی به راستی کتاب و شریعت شما می‌داد به او ایمان آورده و یاری او کنید؛ همچنین فرمود: آیا اقرار داشته و پیمان مرا بر این امر پذیرفتید؟ همه گفتند: اقرار داریم. و نیز فرمود: گواه باشید، من هم با شما گواهم. (آل عمران/ 81 )؛ خدای متعال از تمام پیامبران پیمان ایمان و یاری به پیامبری اسلام را می گیرد .

امام جمعه سنندج به جاودانه بودن قرآن تاکید کرد و عنوان داشت: رسالت تا انبیا و اعجاز همه آنها با رحلتشان تمام شد، ولی اعجاز پیامبر اسلام (ص) که همان قرآن کریم است محدودیت زمانی و مکانی ندارد  و تا قیامت حکمفرا و مایه هدایت بشریت است؛ لذا مطابق قرآن کریم رسالت پیامبر یک رسالت عام و برای تمام عالم است.

این عالم اهل سنت با بیان اینکه خدای متعال پیامبر را به سراج منیر یاد می فرماید و این نور توسط هیچ کس قابل جلوگیری و یا خاموش شدن نیست؛ ادامه داد: معراج پیامبر اسلام که در دو سوره به آن اشاره شده است از دیگر معجزات ایشان است، که بیش از 1400 سال پیش نه تنها در زمین و دیگر کرات بلکه تا سدرة المنتهی و در تمام طبقات آسمان معراج کردند.

وی به دستاورد معراج پیامبر برای امت اسلام اشاره و خاطرنشان کرد: معراج پیامبر به بیت المقدس که مرکز راز و نیاز انبیا متعدد الهی بود و همه این انبیا منتظر نبی اسلام بودند تا از ایشان استقبال کنند و حتی در معراج به آسمان تمام فرشتگان از ایشان استقبال کردند؛ در معراج که پیامبر شاهد تمام علم آسمان و زمین بود و مانند هر مسافر برای خانوده خود (امت اسلام ) سوغات از خدا طلب می کند، و این سوغات دیدار و ملاقات با خدای متعال از طریق انجام فریضه واجب نماز در پنج وقت و هدیه به تمام امت اسلام بود.

ماموستا رستمی در پایان به دسیسه های سران قریش در مخالفت با پیامبر اسلام اشاره کرد و اظهار داشت: شق القمر، شفای مریضان از دیگر اعجاز پیامبر بود، ولی آنچه که پیامبر اسلام را جاودانه کرد و در تمام کتب آسمانی مورد بحث قرار گرفته است، مکارم اخلاقی ایشان بود که موجب اتحاد و همدلی در بین جامعه شد و همگان را به سمت دین مبین اسلام سوق داد.
 
انتهای پیام/

منبع: تقریب

کلیدواژه: عید مبعث کردستان ماموستا رستمی ماموستا رستمی پیامبر اسلام خدای متعال امت اسلام قرآن کریم

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.taghribnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تقریب» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۴۴۹۰۱۳۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

جشنواره کوچ عشایر نشان‌دهنده عظمت و شان جامعه عشایری است

ایسنا/اردبیل مدیرکل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان اردبیل گفت: جشنواره کوچ عشایر نشان‌دهنده و معرفی کننده عظمت و شان جامعه عشایری استان و کشور است.

حسن محمدی ادیب ۷ اردیبهشت در دومین جشنواره بین‌المللی کوچ عشایر شاهسون مغان گفت: جشنواره کوچ عشایر که یازدهمین دوره آن برای دومین سال متوالی به صورت بین‌المللی برگزار شد نشان‌دهنده و معرفی کننده عظمت و شان جامعه عشایری استان و کشور است.

مدیرکل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان اردبیل افزود: علاوه بر عشایر غیور استان اردبیل که به صورت گسترده در این جشنواره حضور دارند، اقوام عشایری استان‌های مختلف کشور و میهمانان خارجی نیز در این جشنواره حاضر هستند و ما با مشارکت تمامی دستگاه‌های اجرایی مرتبط در سطح استان به منظور ایجاد شور و نشاط اجتماعی و معرفی ارزش‌های زندگی عشایری این جشنواره را برگزار کردیم.

وی بیان کرد: گردشگری عشایری، صنایع‌دستی این جامعه و حمایت از آن‌ها اولویت اداره کل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان اردبیل است که در همین راستا اقدامات متفاوتی انجام داده‌ایم.

محمدی ادیب ادامه داد: آلاچیق عشایر استان اردبیل و مهارت ساخت آن را در فهرست آثار ملی به ثبت رسانده‌ایم و پیشنهاد ثبت جهانی این نماد عشایر استان را نیز به وزارت میراث‌فرهنگی ارائه کرده‌ایم تا بتوانیم از میراث گران‌بهای عشایر استان پاسداری کنیم.

مدیرکل میراث‌فرهنگی استان اردبیل خاطرنشان کرد: همچنین لباس سنتی زنان عشایر استان اردبیل تحت عنوان «تومان کوینک» و مهارت دوخت آن نیز از دیگر آثار مربوط به جامعه عشایری استان است که در فهرست آثار ملی به ثبت رسیده است.

انتهای پیام

دیگر خبرها

  • مدارا با مردم، یک اصل مهم اسلامی و اصلی برای شهرداری‌ها است
  • پیامبر منطقه محروم بشاگرد کیست؟! + فیلم
  • لزوم بازشناسی بقیع به جهان اسلام
  • تعویض‌های اوسمار پرسپولیس را زمین زد | تیمی با این عظمت نباید اینگونه غافلگیر شود
  • برگزاری همایش حکمت مطهر در خرم‌آباد
  • جشنواره کوچ عشایر نشان‌دهنده عظمت و شان جامعه عشایری است
  • دستور لازم برای رفع مشکلات آزاد راه پیامبر اعظم(ص) داده شده است
  • اجلاس امنیتی سن‌پترزبورگ؛ فرصتی برای تبیین اهداف ایران بعد از «وعده صادق»
  • اسلام‌آباد: سفر رئیس جمهور ایران فرصتی برای تعمیق همکاری‌ها بود
  • مراسم بزرگداشت شهید مدافع حرم "محرم علیپور" برگزار شد