Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «عصر ایران»
2024-04-28@21:16:38 GMT

شرکت اپل فروش محصولات خود را در روسیه متوقف کرد

تاریخ انتشار: ۱۱ اسفند ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۴۴۹۰۴۸۵

شرکت اپل آمریکا روز سه‌شنبه (به وقت محلی) اعلام کرد، فروش تمام محصولات خود در روسیه و خدمات دهی به این کشور را متوقف کرده است.

به گزارش ایرنا از "الجزیره"، این شرکت بزرگ آمریکایی در بیانیه‌ای گفت: ما فروش تمام محصولات در روسیه را متوقف کرده‌ایم. هفته گذشته ما تمام صادرات به شبکه‌های فروش خود در روسیه را متوقف کردیم.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 

این شرکت همچنین اعلام کرد، ارائه خدمات به کاربران گوشی‌های همراه خود در روسیه را محدود می‌کند و نرم‌افزارهای رسانه‌ای روسیه مانند اسپوتنیک و راشا تودی خارج از روسیه از بازار اپل قابل بارگیری نخواهد بود. 

در این بیانیه آمده است: ما عمیقا نگران حمله روسیه به اوکراین هستیم و در کنار همه مردمی که در نتیجه این حمله در رنج و سختی قرار گرفته‌اند، می‌ایستیم. 

به گزارش ایرنا، در پی حمله روسیه به اوکراین، وزارت خزانه‌داری آمریکا اعلام کرد که تحریم‌های جدید بی‌سابقه و گسترده‌ای علیه بانک‌ها، شرکت‌ها، موسسات مالی و شخصیت‌های نزدیک به ولادیمیر پوتین رئیس جمهوری روسیه اعمال کرده است. 

به گفته وزارت خزانه‌داری آمریکا تحریم‌های امروز ۸۰ درصد از دارایی‌های بانک‌های روسیه را هدف قرار می‌دهد. 

دو بانک بزرگ روسیه از جمله بانک وی تی بی‌و سربانک روسیه شامل این تحریم‌ها شده‌اند. علاوه بر این دو بانک، آمریکا ۱۵ موسسه مالی روسیه را نیز تحریم کرده است. 

همچنین وزارت خزانه‌داری آمریکا اعلام کرده است که ۱۰ شخصیت نزدیک به ولادیمیر پوتین و خانواده آن‌ها نیز شامل تحریم‌های گسترده این کشور می‌شوند. 

از سوی دیگر شورای اروپا تصمیم گرفته است که ۲۶ فرد و یک نهاد را به فهرست افراد و سازمان‌های تحریم شده روسی بیفزاید. 

پیش از آن نیز اتحادیه اروپا ولادیمیر پوتین رئیس جمهور روسیه و سرگئی لاوروف وزیر خارجه این کشور را تحریم کرده بود. 

ولادیمیر پوتین رئیس‌جمهور روسیه دوشنبه (۲۱ فوریه/۲ اسفندماه) با انتقاد از بی‌توجهی غرب به نگرانی‌های امنیتی مسکو اعلام کرد که کشورش استقلال جمهوری‌های خلق دونتسک و لوگانتسک را به رسمیت می‌شناسد و در کاخ کرملین قراردادهای همکاری و دوستی را با سران این جمهوری‌ها امضا کرد. 

پوتین بامداد پنجشنبه (۲۴ فوریه/۵ اسفند ماه) در یک سخنرانی در تلویزیون ملی روسیه، از اقدام نظامی در دونباس خبر داد و از نیروهای اوکراینی خواست سلاح‌های خود را زمین بگذارند و به خانه‌های خود بروند.

منبع: عصر ایران

کلیدواژه: ولادیمیر پوتین تحریم ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.asriran.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «عصر ایران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۴۴۹۰۴۸۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تظاهرات طرفداران فلسطین در آمریکا را پوتین سازماندهی می کند!

به گزارش همشهری آنلاین، شفقنا به نقل از آرتی عربی نوشت: ماریا زاخارووا، سخنگوی وزارت خارجه روسیه در این باره نوشت: این بیانیه را تنها می‌توان توهین به آمریکایی‌ها و دموکراسی تلقی کرد.

در روزهای اخیر، تعدادی از دانشگاه‌های آمریکا به صحنه‌ای برای اعتراض نسبت به بمباران نوار غزه و کمک‌های آمریکا به تل‌آویو به ویژه پس از تصویب بسته جدید کمک‌های آمریکا به اسرائیل تبدیل شده‌اند.

پلوسی اخیراً ولادیمیر پوتین، رئیس جمهور روسیه را متهم کرد که پشت این تظاهرات است.

با تشدید تنش‌ها بین دانشجویان و پلیس آمریکا در بحبوحه گسترش تظاهرات‌ در حمایت از فلسطین و محکومیت جنایات اسرائیل در نوار غزه، دانشگاه‌های آمریکا شاهد اوج گرفتن اعتراضات و بازداشت دانشجویان معترض است؛ امری که «مایک جانسون»، رئیس جمهوری‌خواه مجلس نمایندگان را به تهدید به استقرار گارد ملی واداشته است.

تظاهرات در دانشگاه کالیفرنیای جنوبی و تگزاس با درگیری دانشجویان و پلیس مجهز به تجهیزات ضد شورش برگزار و منجر به دستگیری ده‌ها دانشجوی معترض شد.

جنبش اعتراضی در دانشگاه کلمبیا در نیویورک آغاز شد به طوری که ده‌ها نفر هفته گذشته پس از فراخوان پلیس علیه تظاهرکنندگان توسط ریاست دانشگاه به بهانه ارعاب و یهودستیزی دستگیر شدند.

کد خبر 847237 برچسب‌ها خبر ویژه روسیه - ولادیمیر پوتین روسیه و آمریکا فلسطین

دیگر خبرها

  • چین از اتحادیه اروپا می‌خواهد تا سیاست‌های تجاری «تبعیض آمیز» را متوقف کند
  • کمک‌ های جدید آمریکا چه معنایی برای اوکراین و پوتین دارد؟
  • کمک‌های جدید واشنگتن چه معنایی برای کی‌یف و پوتین دارد؟
  • آمریکا: پوتین دستور مرگ الکسی ناوالنی را صادر نکرده
  • اعتراف آمریکا به دست نداشتن پوتین در مرگ ناوالنی
  • نمایندگان آمریکایی در سودای تحریم بانک‌های چینی
  • ضد حمله آمریکا به توسعه روابط ایران با شرق | فشار بر مالزی
  • تظاهرات طرفداران فلسطین در آمریکا را پوتین سازماندهی می کند!
  • ادعای پلوسی درباره پوتین، توهین به آمریکایی‌ها و دموکراسی است
  • پوتین: پاسخ متقارن به تحریم‌های غرب به نفع روسیه نیست