Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرگزاری فارس از ایلام، چندین سال است که سیاست کلی کشور بر اساس جهش تولید و تحقق جهش تولید است اما آیا اقدامی جهت تولید در سال‌های اخیر بوده؟ آیا پشتیبانی در این خصوص صورت گرفته؟

 اندیشه حمایت از تولیدات ملی صرفاً اندیشه‌ای نو پدید و مخصوص ایران نبوده بلکه از حیث اقتصادی بیشتر کشورهای پیشرفته کنونی دنیا که بالاترین رشد اقتصادی و درآمد سرانه را هم دارند در تاریخ توسعه اقتصادی خویش از این اندیشه به صورت عملی حمایت کردند؛ در این خصوص باید به گونه‌ای عمل شود که از لحاظ کیفیت مایه مباهات تولید کننده شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


 
 در کارخانه موزاییک سازی شهرستان ملکشاهی نوع موزائیک تولید شده مشابه موزاییک‌هایی است که در استان‌های اصفهان و همدان نیز به تولید می‌رسد. 

جعفرزاده مدیر کارخانه همراه با یکی از همکاران خود قریب به دو سال است که این طرح را وارد شهرستان ملکشاهی کرده‌اند. 

 

نوع موزاییک تولید شده در کارخانه پلیمری است

به گفته وی نوع موزاییک‌های این کارخانه پلیمری است و تفاوت آن با مشابه قدیمی در این است که پلیمری تنوع زیادی دارد و می‌توانند طرح‌ها و قالب‌های زیادی را پوشش دهند. 

علاوه بر موزاییک، نمای ساختمان، نرده، جدول، باغچه و... را هم می‌توانند تولید کنند.

 این کارخانه از سال ۹۸ در شهرستان ملکشاهی محله دارب‌آباد خیابان شهید شیرودی میدان باهنر واقع شده است. 

کمبود نقدینگی مانعی برای توسعه کارخانه

وی علت اصلی توسعه ندادن خط تولید را کمبود نقدینگی و پرهیز مسوولین از دادن تسهیلات دانست و گفت: هیچ نهادی در خصوص به راه انداختن خط تولیدشان به آنها کمک نکرده و فقط با گرفتن وامهای ۱۷ و ۱۸ درصدی توانسته‌اند کار خود را پیش ببرند. 

این تولید کننده به عنوان یکی از تولیدکنندگان موفق در استان ایلام اضافه کرد: نیازمند مساعدت مسئولین هستیم تا خط تولید خود را گسترش دهیم و جوانان مشغول در کارگاه را از ۵ نفر به ۱۰ نفر یا بیشتر برسانیم. 

مجوز صادرات سنگ مصنوعی

تقاضای یکی دیگر از کارکنان این کارگاه از خبرنگار خبرگزاری فارس این بود که با توجه به نزدیکی مرز ایلام و عراق مجوز صادرات سنگ مصنوعی را به آنها بدهند. 

عباس‌زاده یکی از کارگران کارگاه موزاییک سازی در خصوص تامین دستگاه، سیمان و قالب‌های بیشتر را داشت تا خط تولید خود را گسترش دهند.

در پایان به سراغ میرزایی رئیس بنیاد علوی رفتیم. 

درخواست وام منوط بر طرح توجیهی است

بهزاد میرزایی، رئیس بنیاد علوی شهرستان ملکشاهی به خبرنگار فارس گفت: خواسته‌های مشابه از این دست بسیار بوده و روند اداری و دریافت مجوزها از این قرار است که ابتدا برای گرفتن وام طرح توجیهی بیاورند؛ یعنی کار آن‌ها توجیه داشته باشد سپس درخواست وام بدهند. 

وی افزود: بعد از این درخواست طبق اولویت بندی که افراد زیادی در صف برای گرفتن این وام هستند این لیست به تهران ارائه داده می‌شود و بستگی به موافقت تهران در خصوص عدم نیاز سنجی و توجه به ظرفیت‌های موجود با تقاضای افراد موافقت می‌شود. 

رئیس بنیاد علوی شهرستان ملکشاهی گفت: بسیاری از مردم شهرستان ملکشاهی با کمک این بنیاد توانسته اند ۵-۶ کارگاه متمرکز قالی بافی را دایر کنند. 

میرزایی به وام‌های متفرقه که در بحث چیت سازی، کارگاه پلاستیک سازی و... داده‌اند اشاره کرد و افزود: کارشناسان ما در بخش بازدید باید تایید کنند که آیا این وام در مسیر درستی استفاده می‌شود یا خیر‌. 

با توجه به ظرفیت تولید در استان این مورد نیازمند همت و اراده بالای مسئولین است که باسرمایه‌گذاری‌های  خود و صدور مجوزهای لازم میتوانند علاوه بر رونق تولید به اشتغال در استان کمک کنند.

انتهای پیام/ 

منبع: فارس

کلیدواژه: کمبود نقدینگی اشتغال رنگ رونق ملکشاهی شهرستان ملکشاهی خط تولید

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.farsnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فارس» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۴۴۹۱۱۲۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

بازگشت ۲۳۲ واحد راکد به چرخه تولید

استاندار ایلام گفت: در دولت سیزدهم ۲۳۲ واحد راکد به چرخه تولید بازگشت.

به گزارش خبرگزاری ایمنا از ایلام؛ حسن بهرام نیا امروز _ پنجشنبه ششم اردیبهشت_در دیدار با مشاور و دستیار ویژه وزیر کشور در امور صنعت اظهار کرد: خروجی حضور مشاور و دستیار ویژه وزیر کشور و هیئت همراه در استان، منتج به تحولی در راستای جهش تولید با مشارکت مردم در استان خواهد بود.

وی افزود: استان ایلام ظرفیت‌های بسیار خوبی از جمله نفت، گاز، کشاورزی و گردشگری سلامت دارد که با توجه به نزدیکی با مرز کشور عراق باید در این حوزه‌ها کار شود.

استاندار ایلام ادامه داد: در زمینه بهره‌وری چهار حوزه اصلی گردشگری، آب، نفت و گاز مورد توجه است بنابراین ۱۸ کمیته با این چهار بخش اصلی به منظور بهره‌وری و ارتقای تولید و رشد در استان بوده است.

بهرام‌نیا با بیان اینکه استان ایلام ظرفیت بسیار خوبی در حوزه نفت و گاز دارد که بخشی از این ظرفیت‌ها بالقوه و بخشی بالفعل است، افزود: باید از این ظرفیت‌ها در حوزه‌های پایین دستی و تأمین خوراک صنایع پتروشیمی و پالایشگاهی استان استفاده شود.

وی گفت: یکی از ظرفیت‌های بالقوه و بالفعل استان، پتروشیمی ایلام و شرکت ارغوان گستر است که با توجه به سفر تیم وزارت کشور در استان انتظار می‌رود هر چه زودتر این ظرفیت‌ها به نتیجه برسد تا شاهد ایجاد اشتغال در استان باشیم.

استاندار ایلام با بیان اینکه در مهار آب‌های سطحی و جاری در سطح استان اقدامات خوبی در دولت سیزدهم انجام شده است که می‌تواند در بخش صنعت، کشاورزی، و شرب استفاده شود، افزود: سد میمه پیشرفت فیزیکی حدود ۷۰ درصدی دارد.

بهرام نیا ادامه داد: واگذاری زمین‌ها در منطقه آزاد در دست اقدام است که فرصت خوبی برای صادرات، اشتغال و توسعه استان است و اشتغال قابل توجهی ایجاد خواهد کرد.

وی با بیان اینکه فاز نخست سامانه گرمسیری تکمیل شده، و فاز دوم نیز در آینده تکمیل می‌شود، افزود: پتروشیمی هلیلان ۴۰ درصد پیشرفت فیزیکی دارد، و پتروشیمی دره‌شهر در مرحله تکمیل است که با افتتاح آن تحولی در حوزه اشتغال، انرژی و تولید استان ایجاد خواهد شد.

استاندار ایلام تاکید کرد: در دولت سیزدهم ۲۳۲ واحد از تعداد ۴۷۰ واحد نیمه‌تعطیل در استان راه‌اندازی شده است، در راستای چرخیدن چرخ کارخانه‌ها و واحدهای نیمه فعال و ایجاد اشتغال در استان تلاش جهادی داریم.

بهرام‌نیا افزود: ایلام، استانی غنی است که با وجود این ظرفیت‌ها و پتانسیل‌ها در آینده نزدیک از استان‌های برخوردار کشور خواهد بود.

کد خبر 747979

دیگر خبرها

  • آتش‌سوزی گسترده یک کارخانه بزرگ در جنوب تهران
  • ضرورت تعامل دولت و مجلس برای رونق تولید و اشتغال
  • وجود بیش از ۱۹ هزار واحد کارگری و کارگاه‌های تولیدی در کردستان
  • کارگران؛ صف اولی‌های جبهه تولید
  • تاکید بر رونق تولید برای ایجاد اشتغال و سرمایه در کشور
  • بازگشت ۲۳۲ واحد راکد استان به چرخه تولید
  • بازگشت ۲۳۲ واحد راکد به چرخه تولید
  • فعال کارگری: دولت با احیای کارخانه‌های تعطیل یا نیمه‌تعطیل، تولید داخل را زنده کرد
  • شرکت چدن خوسف، نقش بسزایی در رونق خراسان جنوبی دارد
  • شرکت چدن خوسف، نقش به‌سزایی در رونق خراسان جنوبی دارد