Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از مرکز اطلاع رسانی و روابط عمومی وزارت آموزش و پرورش، محمد مهدی کاظمی معاون آموزش متوسطه وزیر آموزش و پرورش در گردهمایی مشترک اعضای شورای معاونان و مدیران کل آموزش و پرورش استان‌ها، که در اردوگاه شهید باهنر تهران برگزار شد، گفت: مدیران کل آموزش و پرورش در راستای رویکردهای سند تحول بنیادین و همچنین بیانیه گام دوم انقلاب نسبت به برنامه محوری توجه ویژه‌ای داشته باشند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی با ارائه آمار و ارقامی از هنرآموزانی که در رشته‌های مهارتی تحصیل می‌کنند، افزود: تقویت و توسعه مهارت آموزی و کارآفرینی دانش آموزان دوره اول متوسطه و همچنین دوره دوم متوسطه از سیاست‌های این معاونت است.

کاظمی در خصوص توسعه متوازن رشته‌های تحصیلی، تصریح کرد: در دوران کرونایی روند توسعه متوازن رشته‌ها کند شده است لذا ضروری است برای توسعه رشته ریاضی فیزیک به صورت ویژه تلاش کنیم البته در رشته علوم انسانی توسعه متوازن وجود دارد، اما باید به مقوله «کیفی سازی» آن پرداخته شود.

وی ادامه داد: در توسعه متوازن نباید صرفاً به مدارس دولتی توجه کرد بلکه مدارس غیردولتی و مدارس پرورش استعدادهای درخشان نیز باید مورد توجه باشند و رشته‌های مورد نظر را در آنجا توسعه دهیم.

معاون آموزش متوسطه وزیر آموزش و پرورش، خاطرنشان کرد: تحقق هدایت تحصیلی و توسعه متوازن رشته‌های تحصیلی نیازمند عزم جدی مدیران کل آموزش و پرورش و برنامه‌ریزی ویژه در این حوزه است.

وی اضافه کرد: توسعه متوازن شاخه‌ای و رشته‌ای متناسب با آمایش سرزمینی در راستای سیاست‌ها و اسناد بالا دستی از جمله قانون برنامه ششم توسعه و همچنین نشانگرهای ارزشیابی و افزایش سهم آموزش‌های فنی حرفه‌ای و کاردانش در دستور کار معاونت آموزش متوسطه قرار دارد.

کاظمی با اشاره به شرایط آموزشی در دوران کرونایی، اظهار کرد: بر اساس بررسی‌های صورت گرفته در دوران کرونایی با «افت پنهان» در کیفیت آموزشی مواجه هستیم؛ لذا برخی از پایه‌های تحصیلی مانند هنرستان‌ها، در هر شرایطی نباید تعطیل شوند و سایر رشته‌های نظری نیز با توجه به شرایط واکسینه شدن دانش آموزان، باید حضوری باشند.

کد خبر 5436720

منبع: مهر

کلیدواژه: هنرستان عدالت آموزشی آموزش و پرورش شهرداری تهران کمیته امداد امام خمینی هلال احمر جمهوری اسلامی ایران شورای شهر تهران پلیس راهور آلودگی هوا ترافیک کلاهبرداری اینترنتی وزارت آموزش و پرورش شرکت کنترل کیفیت هوای تهران وضعیت معابر میراث فرهنگی سازمان حج و زیارت تهران آموزش و پرورش توسعه متوازن رشته ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۴۴۹۱۳۴۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

نمایشگاهی از معرفی هفته مشاغل در آران وبیدگل

به گزارش خبرگزاری صداوسیما، مرکزاصفهان؛ معاون آموزشی آموزش و پرورش آران و بیدگل، ۵۱ درصد از دانش آموزان این شهرستان را مشغول به تحصیل در رشته‌های فنی وحرفه‌ای دانست وگفت: این نمایشگاه به منظور آماده‌سازی دانش‌آموزان برای انتخاب آگاهانه رشته تحصیلی در دوره متوسطه دوم بر اساس استعداد، توانایی، علاقه و نیاز‌های جامعه و آشناسازی آنان با رشته‌های تحصیلی و مشاغل راه اندازی شده است.

کد ویدیو دانلود فیلم اصلی


مرتضی جمشیدی افزود: این رویداد در قالب ۱۴ غرفه دستاورد‌های هنرجویان هنرستان‌های فنی و حرفه‌ای و در رشته‌های فتو گرافیک، خیاطی، معماری و حسابداری و کامپیوتررا روایت می‌کند.
این نمایشگاه تا فردا از ساعت ۸ صبح تا ۱۳ در محل هنرستان امام خامنه‌ای برای بازدید دانش آموزان دایر است.

دیگر خبرها

  • تشکیل قرارگاه عدالت آموزشی با هدف توزیع متوازن امکانات در همه مدارس
  • رشد ۸ درصدی توسعه متوازن رشته‌ای/ شرکت ۲۷ هزار نفر در امتحانات نهایی خرداد ماه
  • ارائه مشاوره دقیق برای جذب دانش آموزان به رشته ریاضی
  • مبنای بسیاری از علوم، ریاضی و فیزیک است
  • علت افت تحصیلی دانش‌آموزان در آزمون‌های نهایی چیست؟ + تاریخ برگزاری امتحانات
  • تقویت آموزش‌های مهارتی نیازمند توسعه زیرساخت ها است
  • تقویت هنرستان‌های فنی و حرفه‌ای از اولویت‌های جدی ما است
  • آزمون‌های نهایی مبتنی بر ارزشیابی از یادگیری است
  • نمایشگاهی از معرفی هفته مشاغل در آران وبیدگل
  • سؤالات امتحانات نهایی با هدف ارزشیابی یادگیری طراحی می‌شود