Web Analytics Made Easy - Statcounter

آفتاب‌‌نیوز :

بر اساس پیش‌بینی کلی نقشه‌های همدیدی و آینده‌نگری سازمان هواشناسی امروز ـ سه‌شنبه ـ در استان‌های خراسان جنوبی، سیستان و بلوچستان، شرق هرمزگان و کرمان رگبار پراکنده گاهی رعدوبرق و وزش باد پیش‌بینی می‌شود. در نیمه غربی کشور جوِ آرام و پایدار حاکم است.

چهارشنبه فقط در آذربایجان غربی و آذربایجان شرقی بارش پراکنده روی می‌دهد و در سایر مناطق آسمان صاف خواهد بود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

پنجشنبه با ورود سامانه بارشی به غرب کشور در نوار غربی کشور، غرب اصفهان، فارس، شمال بوشهر و به‌تدریج دامنه‌های جنوبی البرز در استان‌های قزوین، البرز و تهران بارش باران گاهی رعدوبرق و وزش باد روی می‌دهد و در ارتفاعات بارش به‌صورت برف خواهد بود.

بر اساس اعلام سازمان هواشناسی بارش‌ها در جنوب آذربایجان غربی، شرق لرستان، شمال و شرق خوزستان، چهارمحال و بختیاری و غرب اصفهان شدت خواهد داشت.

جمعه گستره فعالیت سامانه بارشی کل کشور به‌جز سیستان و بلوچستان و هرمزگان را در بر خواهد گرفت. در استا‌ن‌های چهارمحال و بختیاری، کهگیلویه و بویراحمد و جنوب اصفهان رگبار و رعدوبرق و وزش باد شدید پیش‌بینی می‌شود.

بعدازظهر جمعه بارش در نوار غربی کشور کاهش می‌یابد و در اواخر وقت این سامانه از شمال شرق کشور خارج می‌شود. شنبه هفته آینده با گذر موج تراز میانی جو از نیمه شمالی کشور در سواحل دریای خزر، شمال غرب، منطقه خراسان و شمال سیستان و بلوچستان بارش پراکنده گاهی وزش باد پیش‌بینی شده است.

توصیف سامانه: فعالیت سامانه بارشی

زمان شروع: سه‌شنبه ۱۴۰۰/۱۲/۱۰

زمان پایان: سه‌شنبه ۱۴۰۰/۱۲/۱۰

نوع مخاطره: باران، رعد و برق، وزش باد نسبتاً شدید و احتمال وقوع تگرگ.

منطقه اثر: خراسان جنوبی و سیستان و بلوچستان.

اثر مخاطره: جاری شدن رواناب و احتمال آبگرفتگی معابر و پرآب شدن موقتی مسیل‌ها و رودخانه‌های فصلی، احتمال خسارت بر اثر باد شدید لحظه‌ای و خطر برخورد صاعقه.

توصیه: خودداری از قرارگیری در حریم مسیل‌ها و رودخانه‌های فصلی و صعود به ارتفاعات، محافظت از محصولات کشاورزی.

منبع: خبرگزاری تسنیم

منبع: آفتاب

کلیدواژه: هواشناسی برف و باران سیستان و بلوچستان سامانه بارشی پیش بینی وزش باد

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت aftabnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «آفتاب» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۴۴۹۲۲۷۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

صدور هشدار سطح نارنجی و قرمز هواشناسی برای امروز و فردا

 کارشناس هواشناسی استان در خصوص ورود سامانه بارشی به این استان هشدار نارنجی صادر کرد.   این سامانه بارشی از عصر دیروز سه‌شنبه ۱۱ اردیبهشت آغاز و تا روز شنبه ۱۵ اردیبهشت ماه ۱۴۰۳ در همه مناطق استان ادامه خواهد داشت.   همچنین مدیرکل هواشناسی کهگیلویه وبویراحمد هم برای بعد اظهر امروز چهارشنبه هشدار سطح نارنجی و برای فردا پنج‌شنبه هشدار قرمز صادر کرد.   ک️رمی افزود: زمان آغاز سامانه بارشی با هشدار قرمز از صبح پنج شنبه و پایان عصر پنج‌شنبه است و همه مناطق استان را در بر می گیرد.
وی ادامه داد: رگبار باران، رعد و برق، وزش باد شدید در برخی نقاط گرد و خاک و رخداد تگرگ پیش‌بینی شده است.
مدیر کل هواشناسی استان گفت: بارش شدید باران، بالا آمدن ناگهانی سطح آب رودخانه‌ها، سیلابی شدن دره‌ها و رودخانه‌های فصلی، آبگرفتگی معابر به صورت گسترده، سرریز شدن سد‌ها، انسداد راه‌ها و احتمال تخریب پل‌ها و اختلال جدی در سفر‌های بین شهری و داخل شهر از پیامد‌های این سامانه بارشی است. باشگاه خبرنگاران جوان کهگیلویه و بویراحمد یاسوج

دیگر خبرها

  • بارش شدید برف و باران در بیشتر مناطق کوهستانی/ از کوهنوردی بپرهیزید
  • باران میهمان بهاری در مناطق گرمسیری کهگیلویه و بویراحمد
  • صدور هشدار سطح نارنجی و قرمز هواشناسی برای امروز و فردا
  • تقویت سامانه بارشی از فردا پنجشنبه در آذربایجان‌غربی
  • آغاز بارش های شدید و سیلابی در بیشتر مناطق کشور
  • آغاز بارش باران در غرب کشور؛ کم‌تر از ۲۴ ساعت تا ورود سامانه جدید
  • ورود سامانه بارشی / تداوم بارش در استان‌های غربی
  • سامانه بارشی جدید از سمت غرب وارد کشور شده است (فیلم)
  • لرستان بارانی می‌شود
  • شروع باران شدید از فردا در ۷ استان