Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرنگارقرآن و فعالیت‌های دینی خبرگزاری فارس حسن صفری قاری و فعال قرآنی کشور روز گذشته بر اثر سانحه تصادف دعوت حق را لبیک گفت.

درپی درگذشت این قاری فقید نهاد‌ها و چهره‌های مختلف قرآنی پیام‌های تسلیتی صادر کردند.

معاونت قرآن و عترت وزارت ارشاد

بسم الله الرحمن الرحیم

«قُلْ لَنْ یُصیبَنا إِلاّ ما کَتَبَ اللّهُ لَنا هُوَ مَوْلانا وَ عَلَی اللّهِ فَلْیَتَوَکَّلِ الْمُؤمِنُونَ».

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

خبر درگذشت ناگهانی و فقدان قاری توانمند، مبلغ قرآن کریم و مروج اهل بیت (ع)  جناب آقای حسن صفری (رحمه الله علیه) جامعه قرآنی را سخت متألم و متأثر نمود.

بدینوسیله مصیبت وارده را به جامعه قرآنی و خانواده معزز ایشان تسلیت عرض نموده و از خداوند متعال مغفرت و علو درجات آن مرحوم مغفور و صبر جمیل و شفای عاجل همسر مکرمه ایشان را مسئلت می‌نماییم.

معاونت قرآن و عترت وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی

شورای عالی قرآن

انا لله و انا الیه راجعون

شورای عالی قرآن، درگذشت قاری عزیز و عضو گروه تواشیح محراب تهران، آقای حسن صفری را تسلیت می‌گوید و غفران الهی را برای آن مرحوم مسألت می‌نماید.

غفرالله لنا و له

مدیر شبکه قرآن و معارف سیما

انالله وانا الیه راجعون

درگذشت هنرمند انقلابی و قرآنی، آهنگساز تولیدات ماندگار آیینی حسن صفری را به خانواده ایشان و عموم جامعه قرآنی و هنری تسلیت می‌گویم.

بدون شک آثار و هنرنمایی های آن مرحوم  در زمره میراث و گنجینه مانای رسانه ملی است که تا سالیان سال از آن بهره‌مند خواهد بود. برای روح آن عزیز غفران الهی و برای بازماندگان ایشان صبر و اجر مسألت دارم.

جواد شیخ اکبری
دبیر شورای معارف و مدیر شبکه قرآن و معارف سیما

گروه محمد رسول الله (ص)

بسم الله الرحمن الرحیم
«وَ سِیقَ الَّذِینَ اتَّقَوْا رَبَّهُمْ إِلَى الْجَنَّةِ زُمَراً حَتَّى إِذا جاؤُها وَ فُتِحَتْ أَبْوابُها وَ قالَ لَهُمْ خَزَنَتُها سَلامٌ عَلَیْکُمْ طِبْتُمْ فَادْخُلُوها خالِدِینَ» (سوره مبارکه زمر آیه شریفه ۷۲)

با قلبی آکنده از اندوه و دلی سرشار از داغ فقدان‌ِ صدیقِ ارجمندمان و عضو مؤثر و اصلی گروه محمد رسول الله (ص) ، مرحوم  آقای حسن صفری رضوان الله تعالی علیه، این ضایعه بزرگ را به محضر امام خامنه‌ای دامت برکاته، جامعه بزرگ قرآنیان کشور، گروه های تواشیح و هم خوانی و خانواده داغدار ایشان خصوصا جناب استاد محمد(جواد) مکرمی ( که همشیره بزرگوار خود را نیز در این سانحه دلخراش از دست دادند تسلیت عرض می کنیم.

برادر عزیزمان مرحوم صفری در دوران مجاهدت هنری و قرآنی خود، بالغ بر ۱۵۰۰ اثر فاخر برای قرآن کریم و حضرات آل الله علیهم صلوات الله از خود باقی گذاشت که همواره با شنیدن آن صدای مخملین و بهشتی و آثار روح نواز معنوی، دل وجان هر شنونده ای جلا می یابد. یقینا جامعه قرآنی و بویژه رسانه‌ملی مدیون زحمات ایشان به جهت تولید این آثار ارزشمند قرآنی و نغمات دینی بوده و ان شاالله قدردان این تراث گرانقدر خواهد بود.

ما هرگز از یاد رفیق رحیل، قاری و خادم جهادی و با اخلاص قرآن کریم و اهل بیت علیهم السلام فارغ نخواهیم بود که از اعضای موثر گروه‌های تواشیح بین المللی محراب ، محمد رسول‌الله صل الله علیه و آله و سلم و اهل بیت علیهم‌السلام بودند و امیدواریم الساعه مهمان مقیم خوان پربرکت حضرت رسول اکرم و خاندان اطیبین و اطهرینشان باشند و همچنین از حضرت رب جلیل برای روح بلند او رحمت و مغفرت مسئلت می داریم.

اعضای گروه تواشیح و هم خوانی محمد رسول الله (ص)

استاد عباس سلیمی

بسم الله الرحمن الرحیم

خانواده معظم زنده یاد شادروان حاج حسن آقای صفری (ره)

فقدان جانسوز معلم با اخلاص و مدیحه سرای اهل بیت علیهم‌السلام، مرحوم مغفور حاج حسن آقای صفری رضوان الله تعالی علیه، حقیقتاً موجب اندوه عمیق بسیاری از دوستداران آن مرد محبوب و متواضع گردید و قلب یاران او را جریحه‌دار ساخت.

یاد و خاطره مناجات‌های عاشقانه او به درگاه خداوند متعال و ابراز ارادت خالصانه او به ساحت مقدس اهل بیت علیهم‌السلام هرگز فراموش نخواهد شد.

با قلبی آکنده از اندوه، رحلت آن عزیز سفرکرده را به حضور آن خانواده اصیل و تمامی دوستان آن فقید سعید تسلیت و تعزیت عرض نموده و به موازات آرزوی علوّ مرتبت و رفعت درجات آن عزیز فراموش نشدنی، بقاء عمر و دوام سلامتی و عزت بستگان داغدار آن برادر متعهد و هنرمند را از درگاه خداوند متعال مسئلت می‌دارم.

روحش شاد و یادش گرامی باد.

خادم القرآن عباس سلیمی

انتهای پیام/

منبع: فارس

کلیدواژه: حسن صفری قاری قرآن درگذشت پیام تسلیت اهل بیت علیهم السلام محمد رسول الله جامعه قرآنی حسن صفری

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.farsnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فارس» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۴۴۹۳۳۱۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

پیام تسلیت مسئولان و جامعه هنری خراسان شمالی در پی درگذشت هنرمند موسیقی مقامی استان

ایسنا/خراسان شمالی مسئولان و جامعه هنری خراسان شمالی با صدور پیام‌هایی درگذشت عیسی قلی‌پور، هنرمند موسیقی مقامی شمال شرق کشور را تسلیت گفتند و یاد و خاطر این هنرمند را گرامی داشتند.

محمدرضا حسین‌نژاد، استاندار خراسان شمالی با صدور پیامی، نام و یاد استاد عیسی قلی‌پور را مانا خواند و درگذشت این هنرمند ارزشمند را به جامعه هنرمندان و مردم استان تسلیت گفت.
تقی صادقی، مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی خراسان شمالی نیز با صدور پیامی اظهار کرد: استاد عیسی قلی‌پور خواننده ، نوازنده دوتار و پیشکسوت و از بزرگان بخشی‌های استان خراسان شمالی رخت سفر بربست. پیشکسوتی فروتن که با ذوقی لطیف بین لحن‌ها و نغمه‌ها، پیوندهایی دلنشین و خاطره‌انگیز می‌آفرید و به خلق آثار ارزشی و انقلابی و روایت اسطوره‌ها و سنت‌های تاریخی این مرز و بوم می‌پرداخت.
اینجانب فقدان این هنرمند شریف را به جامعه موسیقی کشور و خانواده محترم آن مرحوم تسلیت گفته و برای ایشان مغفرت و برای بازماندگان صبر و شکیبایی از درگاه خداوند متعال مسئلت می نمایم.
رئیس حوزه هنری خراسان شمالی، نمایندگان و منتخبان مجلس شورای اسلامی و جامعه هنری و فرهنگی استان نیز با صدور پیام‌هایی یاد و خاطر این هنرمند پیشکسوت موسیقی مقامی استان را گرامی داشتند.
استاد عیسی قلی‌پور معروف به《عیسی بخشی》 خواننده، نوازنده دوتار و پیشکسوت و از بزرگان بخشی‌های استان خراسان شمالی بود. وی دارای نشان درجه یک هنری و دارنده افتخارات هنری بود.
پیکر این هنرمند روز شنبه، ۱۵ اردیبهشت ماه ، از مقابل مجتمع فرهنگی هنری گلشن بجنورد تشییع می‌شود.


انتهای پیام

دیگر خبرها

  • پیام تسلیت استاندار مازندران در پی درگذشت نخبه مازندرانی
  • پیام تسلیت وزیر ارشاد در پی درگذشت هنرمند موسیقی خراسان شمالی
  • پیام وزیر علوم درپی درگذشت نخبه کنکوری
  • پیام درگذشت وزیر علوم در پی درگذشت نخبه کنکوری
  • پیام تسلیت وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی در پی درگذشت حاج عیسی قلی‌پور
  • پیام تسلیت وزیر فرهنگ در پی درگذشت عیسی بخشی از بزرگان موسیقی
  • پیام تسلیت رئیس بنیاد ملی نخبگان در پی درگذشت نخبه علمی کشور
  • پیام تسلیت رئیس بنیاد ملی نخبگان در پی درگذشت ناباورانه نخبه‌ علمی کشور
  • پیام تسلیت رئیس بنیاد ملی نخبگان در پی درگذشت نخبه‌ علمی کشور
  • پیام تسلیت مسئولان و جامعه هنری خراسان شمالی در پی درگذشت هنرمند موسیقی مقامی استان