Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایسنا»
2024-04-29@02:22:49 GMT

تعداد ۱۴۸۴ دستگاه ماینر غیر مجاز در کردستان کشف شد

تاریخ انتشار: ۱۱ اسفند ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۴۴۹۴۹۷۸

تعداد ۱۴۸۴ دستگاه ماینر غیر مجاز در کردستان کشف شد

ایسنا/کردستان مدیرعامل شرکت توزیع نیروی برق استان کردستان گفت: از ابتدای امسال تاکنون هزار و ۴۸۴ دستگاه استخراج رمز ارز دیجیتال در استان کردستان شناسایی‌ و کشف شده است.

هیوا لهونیان، امروز چهارشنبه(11 اسفندماه) در دیدار با تعدادی از فرماندهان و کادر انتظامی استان کردستان به اهمیت و جایگاه صنعت برق در جامعه اشاره کرد و گفت: تامین برق پایدار و مطمئن برای شهروندان، زمینه تامین آرامش و ایجاد حس امنیت را برای مردم تثبیت خواهد کرد که شرکت توزیع برق استان کردستان در همین راستا طی ۲ سال اخیر گام های خوبی برداشته است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی کشف و ضبط دستگاه استخراج رمز ارز دیجیتال را یکی از مهمترین فعالیت های این شرکت جهت برقراری امنیت در جامعه عنوان کرد و افزود: از ابتدای سال تاکنون ۱۴۸۴ دستگاه استخراج رمز ارز دیجیتال در استان کردستان با همکاری مراجع قضایی و انتظامی شناسایی‌ و کشف شده است.

لهونیان با اشاره به اینکه بیشترین تعداد ماینرهای کشف شده با ۲۹۶ دستگاه مربوط به شهرستان مریوان است، افزود:دهگلان با ۲۹۴ دستگاه واموربرق شمال سنندج نیزبا ۲۲۴ دستگاه به ترتیب بیشترین دستگاه های کشف شده را به خود اختصاص داده اند.

وی افزود: برای تولید و استخراج یک بیت کوین بیش از ۳۰۰ مگاوات ساعت برق موردنیاز است و این میزان انرژی بیشتر از مصرف ۳۵هزار مشترک خانگی درطول شبانه روز است.

مدیرعامل شرکت توزیع نیروی برق استان کردستان در ادامه به انرژی های هدر رفته در این خصوص اشاره کرد و افزود:میزان کیلو وات ساعت تخصیص داده شده به استخراج رمز ارز از ابتدای سال تاکنون ۴هزار و ۴۰۰ کیلووات ساعت بوده است.

وی با تاکید بر اینکه تبدیل شبکه سیم مسی به کابل خودنگهدار می تواند از سرقت شبکه تا حد زیادی جلوگیری کند، گفت: طول شبکه فشار ضعیف هوایی استان کردستان ۵۷۰۰کیلومتر است که تاکنون قریب به ۳۵۰۰ کیلومتر آن اصلاح و به کابل خودنگهدار تبدیل شده است.

رئیس پلیس پیشگیری فرماندهی انتظامی استان کردستان نیز در این دیدار گفت:اقدام در زمینه کشف وجمع آوری ماینرهای غیرمجاز  امنیت روانی جامعه را به دنبال دارد.

وی با تاکید بر اینکه تامین امنیت در جامعه صرفا وظیفه نیروی انتظامی نیست، افزود: همه دستگاه ها و نهادها باید جهت ایجاد امنیت تلاش کنند که شرکت توزیع برق استان در این زمینه عملکرد خوبی داشته است.

سرهنگ شاکریان با تاکید بر اینکه پایداری شبکه برق و خدمت رسانی مطلوب منجر به رضایتمندی شهروندان و امنیت روانی در جامعه می شود، گفت: اختلال در تامین برق مطمئن و پایدار می تواند تبعات اجتماعی، فرهنگی و اقتصادی و امنیتی را در جامعه به دنبال داشته باشد.

وی با اشاره به اینکه از ابتدای سال تاکنون ۱۲۶۹ فقره سرقت تجهیزات شبکه در استان ضبط شده است، یادآور شد: در این زمینه تاکنون ۲۹۰ سارق نیز در استان دستگیر و تحویل مراجع قضایی شده اند.

 انتهای پیام

منبع: ایسنا

کلیدواژه: استانی اقتصادی استخراج رمز ارز استان کردستان سال تاکنون شرکت توزیع برق استان کشف شده

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۴۴۹۴۹۷۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

بزرگ‌نمایی کانال‌های مجازی از تعداد مجروحان واژگونی مینی‌بوس

به دنبال واژگونی یک دستگاه مینی‌بوس در محور سقز-دیواندره، تعداد مجروحان در حالی ۱۵ نفر اعلام شده که تعداد سرنشینان کمتر از آمار اعلامی بوده است! - اخبار استانها -

به گزارش خبرگزاری تسنیم از کردستان، به دنبال سانحه رانندگی که صبح امروز رخ داد تصاویری به عنوان تصویر مینی‌بوس واژگون شده در برخی شبکه‌های مجازی منتشر شد، این تصویر،ینی‌بوسی را نشان می‌دهد که به شدت دچار سانحه شده و نیمی از آن کاملاً از بین رفته است.

گردانندگان کانال‌های مجازی در حالی از مصدومیت 15نفر خبر داده و اخبار خلاف واقع به افکار عمومی ارائه می‌دهند که بر اساس گفته سرهنگ عیسی گوهری رئیس پلیس راه استان کردستان تعداد سرنشینان این مینی‌بوس کمتر از خبر اعلام شده است!

وی در گفت‌وگو با خبرنگار تسنیم در سنندج اخبار منتشره در فضای مجازی مبنی بر واژگونی مینی‌بوس در محور سقز - دیواندره را تکذیب کرد و اظهار داشت: برخی‌ها تنها دنبال بزرگ‌نمایی هستند و از این‌ کار خوشحال می‌شوند.

وی افزود: این مینی‌بوس با 14 سرنشین امروز در این محور واژگون شده بود که 3 نفر از سرنشینان مجروح و به بیمارستان اعزام شدند و مابقی نیز به صورت سرپایی مداوا شدند.

رئیس پلیس راه استان کردستان گفت: متاسفانه برخی‌ها در فضای مجازی و کانال‌ها چون بیکارند، دنبال اعلام آمارهای خلاف واقع و تشویش اذهان عمومی هستند در حالی‌که تنها سه نفر مجروح شده‌اند نه 15 نفر.

تصویر مینی‌بوس سانحه دیده در محور سقز-دیواندره و تصویری که به اشتباه با اعلام 15 مصدوم در حال انتشار است را در زیر مشاهده می‌کنید:  

انتهای پیام/481/

دیگر خبرها

  • جریمه فوق‌سنگین برای رمز ارزهای غیرمجاز
  • مبارزه با فساد و تأمین امنیت روانی جامعه اولویت دستگاه عدلیه است
  • ۵ حفار غیر مجاز در شهرستان نیشابور دستگیر شدند
  • جریمه تا ۱۰۰ برابری در انتظار استخراج‌کنندگان غیرمجاز رمز ارز
  • تأمین امنیت روانی جامعه در اولویت دستگاه عدلیه است
  • ۳۰۰ هزار دستگاه ماینر غیرمجاز جمع‌آوری شد
  • جریمه تا ۱۰۰ برابری در انتظار استخراج‌کنندگان غیرمجاز رمزارز
  • بزرگ‌نمایی کانال‌های مجازی از تعداد مجروحان واژگونی مینی‌بوس
  • کشف روزانه ١٢ سلاح غیر مجاز در استان کرمان
  • توقیف ۵۲ دستگاه حفار غیر مجاز در سال ۱۴۰۲