Web Analytics Made Easy - Statcounter

استاندار خوزستان گفت: آزاد سازی ساحل اروند رود به مرور انجام خواهد شد و در هر مرحله 300 متر از آن برداشته می‌شود.

به گزارش خبرنگار برنا از اهواز، صادق خلیلیان امروز چهارشنبه 11 اسفند ماه 1400 در گفت و گویی رسانه ایی از آغاز برداشتن خاکریز حاشیه رودخانه اروند خبر داد و اظهار کرد: با توجه به شرایطی که شهرهای خرمشهر و آبادان در طول جنگ تحمیلی داشتند، خاکریز طویلی در راستای افزایش امنیت در کنار اروندرود ایجاد شده بود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

او گفت: هدف از ایجاد این خاکریز که طول آن حدود 90 تا 100 کیلومتر است، جلوگیری از ورود افراد از آن سوی مرز بود. در واقع به نوعی محافظی برای مقابله با ورود افراد از کشور همسایه به شمار می‌رفت که البته شرایط جنگی این گونه اقتضا می‌کرد.

استاندار خوزستان با بیان اینکه این خاکریز عملاً اجازه دسترسی مردم شهر‌های آبادان و خرمشهر را به رودخانه اروند نمی‌داد، افزود: با پایان یافتن جنگ، مردم درخواست داشتند که دسترسی آنها به محدوده اروند امکان پذیر شود و آنها اجازه رفتن به ساحل اروند در محدوده شهرهایشان را داشته باشند.

خلیلیان بیان کرد: با توجه به اینکه اروند برای مردم خرمشهر و آبادان یک نماد است و زندگی آنها به نوعی با آن گره خورده، در بازدید وزیر کشور از جزیره مینو این موضوع مورد بررسی قرار گرفت و با مباحث مطرح شده در این جلسه و نظر مثبت ایشان قرار شد آزاد‌سازی ساحل اروند به مرور انجام شود.

نماینده عالی دولت در خوزستان در باره نحوه برداشتن خاکریز از سواحل اروند، توضیح داد: بر اساس هماهنگی که انجام شد مقرر شد در هر مرحله 300 متر از خاکریز برداشته شود که آزاد‌سازی نخستین 300 متر از خاکریز طویل اروند از "مینو شهر" کلید خورده و در حال حاضر با برداشتن خاکریز در این ناحیه مرحله ساماندهی، زیبا‌سازی و تکمیل روشنایی و نورپردازی در جریان است که به زودی مردم می‌توانند از زیبایی‌های طبیعی اروند استفاده و خاطره سال‌های گذشته با اروند را بار دیگر زنده کنند.

او اضافه کرد: خاکریز اروند یک دفاع امنیتی است که می‌تواند از ورود غیر قانونی اسلحه و در مجموع قاچاق جلوگیری کند به این دلیل نیازی به برداشتن کل خاکریز وجود ندارد.

خلیلیان افزود: اولویت برداشتن خاکریز اروند در محدوده شهرهای خرمشهر و آبادان است تا مردم ساکن در این شهر‌ها و گردشگرانی که به این شهر‌ها سفر می‌کنند بتوانند از زیبایی‌های خدادادی اروند هم بهره ببرند.

استاندار خوزستان در پایان در پاسخ به این پرسش که در نهایت چه میزان از خاکریز 100 کیلومتری اروند برداشته خواهد شد و با آزاد‌ سازی ساحل در اختیار مردم قرار خواهد گرفت، بیان کرد: به مرور حدود 9 تا 10 کیلومتر از طول این خاکریز برداشته خواهد شد و با آزادسازی در اختیار شهرداری‌های واقع در منطقه آزاد اروند قرار خواهد گرفت./انتهای پیام

 

منبع: خبرگزاری برنا

کلیدواژه: جنگ تحمیلی وزیر کشور روشنایی قاچاق منطقه آزاد اروند استاندار خوزستان ساحل آبادان و خرمشهر اروند رود برنا خوزستان خاکریز استاندار خوزستان ساحل اروند آزاد سازی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.borna.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری برنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۴۴۹۵۴۱۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

دوگانگی مدیریتی در منطقه آزاد اروند سبب ناهماهنگی در اجرای امور کارگری

به گزارش خبرگزاری صدا و سیما آبادان؛ مدیر اداره کار، تعاون و رفاه اجتماعی آبادان می‌گوید: دوگانگی مدیریتی در منطقه آزاد اروند سبب ناهماهنگی در امور اجرایی شده است و این موضوع در انجام وظایف اداره کار نیز خلل وارد کرده است.

حمداله پاکدامن با اشاره به مکاتبات اخیر منطقه آزاد اروند افزود: منطقه آزاد از ما می‌خواهد در معرفی افراد جویای کار به شرکت‌ها دخالت نکنیم در حالی که این کار پیشتر در سامانه رصد در حال انجام است.

وی همچنین تاکید کرد: منطقه آزاد باید این مشکل را رفع کند اگر می‌خواهد مسئولیت را بر عهده بگیرد این موضوع را اعلام کند. ما نمی توانیم با شرکت های مختلف ارتباط نداشته باشیم چرا که ذاتاً نمی‌توانیم از مسئولیت بازرسی، حفاظت و رسیدگی به امور کارگران به ویژه در بخش تعاونی خودداری کنیم این موضوع در قوانین منطقه آزاد هم پیش بینی شده است.

 

کد ویدیو دانلود فیلم اصلی

دیگر خبرها

  • خاطرات نفس‌گیر از نخستین روز عملیات بیت‌المقدس
  • بارش باران در اروند
  • دوگانگی مدیریتی در منطقه آزاد اروند سبب ناهماهنگی در اجرای امور کارگری
  • انجام عملیات راه‌سازی محورهای مختلف استان/۲۵۰۰میلیارد تومان روکش آسفالت اصفهان در ۱۴۰۲
  • توسعه ورزش های همگانی با اجرای برنامه آزاد سازی اماکن ورزشی
  • عملیات پیاده‌راه‌سازی خیابان باباطاهر همدان آغاز شد
  • سرمایه‌گذار برتر منطقه آزاد اروند تجلیل شد
  • انقلاب اسلامی دشمنان را مستهلک کرده است
  • اعضای شورای شهر و روستا در تحقق شعار امسال همت مضاعف داشته باشند   
  • استقرار تیپ مستقل ارتش در ایلام از مطالبات دیرینه مردم است