Web Analytics Made Easy - Statcounter

خبرگزاری آریا- استاندار خوزستان گفت: آزاد سازی به مرور انجام می گیرد و در هر مرحله 300 متر از خاکریز اروند رود برداشته می‌شود.

به گزارش خبرگزاری آریا از اهواز ،صادق خلیلیان از شروع برداشتن خاکریز اروند خبر داد و اظهار کرد: با توجه به شرایطی که شهرهای خرمشهر و آبادان در طول جنگ تحمیلی داشتند، خاکریز طویلی برای بحث امنیتی در کنار اروند ایجاد شده بود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

هدف از ایجاد این خاکریز که طول آن حدود 90 تا 100 کیلومتر می‌شود جلوگیری از ورود افراد از آن سوی مرز بود. در واقع به نوعی محافظی برای مقابله با ورود افراد از کشور همسایه به شمار می‌رفت که البته شرایط جنگی این گونه اقتضا می‌کرد. این خاکریز عملاً اجازه دسترسی مردم شهر‌های آبادان و خرمشهر را به رودخانه اروند نمی‌دهد و با پایان یافتن جنگ، مردم درخواست داشتند که دسترسی آنها به محدوده اروند امکان پذیر شود و آنها اجازه رفتن به ساحل اروند در محدوده شهرهایشان را داشته باشند.

وی خاطرنشان کرد: با توجه به اینکه اروند برای مردم خرمشهر و آبادان یک نماد است و زندگی آنها به نوعی با آن گره خورده، در بازدید وزیر کشور از جزیره مینو این موضوع مورد بررسی قرار گرفت و با مباحث مطرح شده در این جلسه و نظر مثبت ایشان قرار شد آزاد‌سازی ساحل اروند به مرور انجام شود.

وی در پاسخ به این پرسش که روند کار در خصوص برداشتن خاکریز از سواحل اروند چگونه خواهد بود، توضیح داد: براساس هماهنگی که انجام شد مقرر شد هر بار 300 متر از خاکریز برداشته شود که آزاد‌سازی نخستین 300 متر از خاکریز طویل اروند از جزیره «مینو» کلید خورده و در حال حاضر با برداشتن خاکریز در این ناحیه مرحله ساماندهی، زیبا‌سازی و تکمیل روشنایی و نورپردازی در جریان است که بزودی مردم می‌توانند از زیبایی‌های طبیعی اروند استفاده و خاطرات سال‌های گذشته با اروند را بار دیگر زنده کنند.

استاندار خوزستان افزود: با در نظر گرفتن این موضوع که خاکریز اروند یک دفاع امنیتی به شمار می‌رود ، می‌تواند از ورود غیر قانونی اسلحه و در مجموع قاچاق جلوگیری کند تا نیازی به برداشتن کل خاکریز وجود نداشته باشد.

وی تصریح کرد: اولویت برداشتن خاکریز اروند در محدوده شهرهای خرمشهر و آبادان است تا مردم ساکن در این شهر‌ها و گردشگرانی که به این شهر‌ها سفر می‌کنند بتوانند از زیبایی‌های خدادادی اروند هم بهره ببرند.

وی در پاسخ به این پرسش که در نهایت چه میزان از خاکریز 100 کیلومتری اروند برداشته می شود و با آزاد‌سازی ساحل در اختیار مردم قرار می‌گیرد، تصریح کرد: انتظار می‌رود به مرور حدود 9 تا 10 کیلومتر از طول این خاکریز کاسته و با آزادسازی در اختیار شهرداری‌های این دو شهر و منطقه آزاد اروند قرار بگیرد.

پایان پیام./

منبع: خبرگزاری آریا

کلیدواژه: اروندرود ساحل صادق خلیلیان استاندار خوزستان خاکریز آزاد سازی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.aryanews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری آریا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۴۴۹۱۲۶۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

افزایش تدریجی دمای هوای تهران در پنج روز آینده

مطابق داده‌های اداره کل هواشناسی استان تهران طی ۵ روز آینده روند تدریجی افزایش دما در سطح استان پیش‌بینی می‌شود.

به گزارش خبرگزاری ایمنا، به نقل از اداره کل هواشناسی استان تهران، وضعیت جوی استان طی ۳ روز آینده آسمانی صاف تا قسمتی ابری گاهی همراه با وزش باد و از روز سه‌شنبه افزایش سرعت وزش باد و در ارتفاعات در بعضی ساعت‌ها افزایش ابر پیش‌بینی می‌شود.

همچنین از روز چهارشنبه تا پایان هفته جاری، افزایش ابر گاهی وزش باد شدید و رگبار پراکنده باران با احتمال رعدوبرق در پاره‌ای نقاط به‌ویژه در ارتفاعات مورد انتظار است.

شایان ذکر است طی ۵ روز آینده روند تدریجی افزایش دما در سطح استان پیش‌بینی می‌شود.

منبع: فارس

کد خبر 748885

دیگر خبرها

  • غریق‌نجاتی که به سمت شما پرواز می‌کند
  • شناخت گام‌به‌گام و تدریجی جریان اسرائیل
  • دوگانگی مدیریتی در منطقه آزاد اروند سبب ناهماهنگی در اجرای امور کارگری
  • همدان نیازمند کارگر و کارمند در بخش خصوصی
  • اجرای ۱۰ طرح راه سازی در استان همدان
  • انجام عملیات راه‌سازی محورهای مختلف استان/۲۵۰۰میلیارد تومان روکش آسفالت اصفهان در ۱۴۰۲
  • توسعه ورزش های همگانی با اجرای برنامه آزاد سازی اماکن ورزشی
  • سرمایه‌گذار برتر منطقه آزاد اروند تجلیل شد
  • افزایش تدریجی دمای هوای تهران در پنج روز آینده
  • اجرای ایمن سازی و اصلاح شیب شیروانی ۱۴۰ کیلومتر از حاشیه راه‌های مازندران