Web Analytics Made Easy - Statcounter

خبرگزاری آریا-«استیو هال» رئیس سابق میز روسیه در سازمان سیا در تحلیلی از وضعیت جنگ اوکراین به شبکه خبری سی ان ان  گفت: ولادیمیر پوتین نگران  وقوع کودتای احتمالی در روسیه است.
به گزارش خبرگزاری آریا، رئیس سابق میز روسیه در سیا در تحلیلی از وضعیت کنونی جنگ در اوکراین به سی ان ان گفت: رفتار تنش آلود و غیر قابل پیش بین پوتین در پی جنگ در اوکراین بیانگر آن است که پوتین در داخل کرملین تحت فشار روانی قرار دارد و از وقوع یک کودتای احتمالی علیه خود بیمناک است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


هال درادامه به سی ان ان ادعا کرد: پوتین تنها فرد مسئول در این واقعه است؛ پوتین تنها کسی است که این تصمیم (حمله به اوکراین ) را گرفت.
این مسئول سابق میز روسیه در سازمان اطلاعات مرکزی آمریکا موسوم به سیا، افزود: اکنون طبقه متمول جامعه روسیه که بخشی از آنها موسوم به "الیگارش ها" هستند، شاهد وخیم تر شدن هرچه بیشتر وضعیت در روسیه هستند، ناتو تمام قد در برار روسیه ایستاده ، آمریکا در برابر روسیه اختلافات حزبی را کنارگذارده و بایکدیگر در برابر روسیه یکپارچه و متحد شده اند، حال پوتین بسیار مراقب این وضعیت است.
هال گفت: اکنون گزارش هایی از رفتارهای پوتین دریافت می شوند که هر روز هرچه بیشتر نامنظم تر و نگران کننده تر به نظر می رسد.
سی ان ان گزارش داد: طبق گزارش سازمان های جاسوسی و اطلاعاتی آمریکا ، رفتار پوتین نگران کننده و غیر قابل پیش بینی شده است؛ اکنون سازمان های جاسوسی آمریکایی درک و شناخت ذهنیت پوتین را در الویت کاری خود قرار داده اند.
رئیس سابق میز روسیه در سیا در ادامه تحلیل خود از وضعیت کنونی حاکم بر کرملین در پی وقوع جنگ اوکراین به سی ان ان گفت: درباره وضعیت رفتاری پوتین ، مهم ترین پاسخ به این پرسش این نیست که چرا وی این کارها را انجام می دهد، بلکه پاسخ این است که وی بیمناک از وقوع یک کودتای احتمالی در روسیه است؛ پوتین نگران آن است که برای وی آن اتفاقی که برای رهبران روسیه درسال 1991 رخ داد، روی دهد، درحقیقت در آن زمان بواقع یک کودتا در داخل حاکمیت آنموقع روسیه رخ داد.
لیگارش ها و سیلوویکی ها پوتین را در قدرت نگاه داشته اند
هال در ادامه گفت: از دیگر سو پوتین بیم آن دارد که نتوانسته است وعده هایش را برای طبقه متمول روسیه ( موسوم به الیگارش ها) و «سیلوویکی» (طبقه قدرت سیاسی و نظامی در روسیه) جامه عمل بپوشاند ؛ آنها نقش مهمی بر سرقدرت نگاه داشتن وی داشته، حال پوتین بیم آن دارد که این گروه بگویند که وی در مورد اوکراین عمل کرد خوبی نداشته ، پیامد این جنگ ایجاد خسارت مالی برای آنها و ناتوانی خروج آنها از روسیه را موجب شده، پوتین به وعده خود عمل نکرده و رفتاری عجیب و از خود بروز می دهد و عصبی است چرا که باید هم اینطور باشد چون وی نگران آن است که الیگارش ها و سیلوویکی ها به سراغش بیایند.
رئیس سابق میز روسیه در سیا درادامه به سی ان ان گفت: الیگارش ها و سیلوویکی ها قراری با پوتین گذاشته اند، به وی گفته اند ما تو را در روسیه به یک فرد قدرتمند بدل می کنیم و درعوض تو نیز باید ما را متمول تر سازی حال اگر نتوانیم در دنیا تردد کرده و به پول هایمان در جهان دسترسی داشته باشیم، پس بخشی ازاین قرار نقض شده است، آنگاه این گروه متنفذ و قدرتمند در روسیه خواهند گفت؛ «چرا این فرد باید همچنان در راس قدرت باقی بماند».
هال در تاکید شبکه خبری سی ان ان درمورد وقوع احتمال کودتا در روسیه علیه پوتین تا چه اندازه ممکن است؛ گفت: وضعیت پیچیده ای بر کرملین حاکم است، پیش بینی دراین مورد کار بسیار دشواری است اما اینها می تواند بیانگر نوع رفتار کنونی پوتین باشد که شاهدیم.

ایرنا

منبع: خبرگزاری آریا

کلیدواژه: روسیه سی ان ان الیگارش ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.aryanews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری آریا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۴۴۹۶۳۳۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

نظر رهبر اقلیت مجلس نمایندگان آمریکا درباره احتمال اعزام نیرو به اوکراین

رهبر اقلیت مجلس نمایندگان آمریکا اعزام نیروهای این کشور به اوکراین را در صورت شکست کی‌یف در جنگ رد نکرد.

به گزارش ایسنا، «حکیم جفریز» رهبر اقلیت مجلس نمایندگان آمریکا در مصاحبه‌ای با شبکه خبری سی.بی.اس گفت: «ما نمی‌توانیم اجازه دهیم اوکراین سقوط کند، زیرا اگر سقوط کند، این احتمال وجود دارد که آمریکا مجبور شود وارد درگیری شود و این ورود، نه صرفا با پول بلکه با حضور سربازان ما انجام می‌گیرد.»

این مقام آمریکایی همچنین خاطرنشان کرد که یک جناح طرفدار روسیه در حزب جمهوری خواه در حال افزایش است و او آن را به تاخیر در تصویب بودجه مازاد برای نیازهای نظامی کی‌یف متهم کرد.

به گفته جفریز، این جناح نمی‌خواهد از اوکراین حمایت کند و معتقد نیست که روسیه دشمن ایالات متحده است. این جناح توسط «مارجوری تیلور گرین»، عضو مجلس نمایندگان رهبری می‌شود.

واشنگتن بارها گفته که آمریکا مایل به اعزام و استقرار نیروهایش در اوکراین نیست.

در این میان، امانوئل ماکرون رئیس جمهور فرانسه ۲۶ فوریه سال جاری میلادی اعلام کرد بود که مساله احتمال استقرار نیروهای غربی در اوکراین در نشستی در پاریس که با حضور نمایندگانی از ۲۰ کشور غربی برگزار شد، مورد بررسی قرار گرفت.

به گفته ماکرون، شرکت کنندگان درباره این مساله به اجماع نظر نرسیدند اما چنین سناریویی را نمی‌شود برای آینده کلا منتفی دانست.

پس از این نشست، نمایندگان بیشتر کشورهای شرکت کننده گفتند برنامه‌ای برای اعزام نیرو به کی‌یف ندارند.

همچنین «سرگئی ناریشکین»، مدیر سرویس اطلاعات خارجی روسیه ۱۹ مارس گفته بود که فرانسه آماده اعزام یک گروه نظامی به اوکراین است که ۲۰۰۰ نیرو دارد.

براساس گزارش‌ها، فرانسه اولین گروه از نیروهای خود را به طور رسمی به اوکراین اعزام کرد. آنها در حمایت از تیپ مکانیزه ۵۴ مستقل اوکراین در «اسلاویانسک» مستقر شده‌اند.

انتهای پیام

دیگر خبرها

  • تحولات اوکراین| نگرانی کاخ سفید از سوء‌قصد به زلنسکی
  • سازمان منع تسلیحات شیمیایی: ادعای استفاده روسیه از تسلیحات ممنوعه در اوکراین اثبات‌شده نیست
  • مسکو در بزنگاه تصمیم درباره اردوغان
  • ادعای اوکراین: توطئه ترور زلنسکی توسط عوامل روسیه خنثی شد
  • رهبر دموکرات‌های مجلس نمایندگان آمریکا از احتمال دخالت نظامی در اوکراین خبر داد
  • رهبر دموکرات سنا از احتمال اعزام نظامیان آمریکایی به اوکراین خبر داد
  • رئیس سیا نگران روابط ایران و روسیه شد/ برنز به ایران اتهام زد
  • تحولات اوکراین| کمک نظامی آمریکا قادر به توقف روسیه نیست
  • نظر رهبر اقلیت مجلس نمایندگان آمریکا درباره احتمال اعزام نیرو به اوکراین
  • مقام سابق آمریکایی: فرانسه اولین نظامیان خود را به اوکراین فرستاده است