Web Analytics Made Easy - Statcounter

گروه استان‌ها_ شانزدهمین همایش ملی علوم و مهندسی آبخیزداری ایران (آبخیزداری و توسعۀ پایدار)، به‌همت بخش مهندسی منابع طبیعی و محیط‌زیست دانشکده کشاورزی و انجمن آبخیزداری ایران در دانشگاه شیراز ۱۷ و ۱۸ اسفندماه ۱۴۰۰ برگزار خواهد شد. - اخبار استانها -

به گزارش خبرگزاری تسنیم از شیراز به نقل از دانشگاه شیراز، دبیر علمی شانزدهمین همایش ملی علوم و مهندسی آبخیزداری ایران اظهار داشت: دامنه‌ی علوم و فنون مرتبط با آبخیزداری علمی به‌حدی گسترده و فراگیر است که شاید کم‌تر موضوعی را بتوان از این مجموعه کنار گذاشت.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

گسترش مکانی و جغرافیایی آبخیز‌ها از یک‌سو؛ تنوع موضوعی، ذی‌نفعان و مشارکت‌کنندگان حقیقی و حقوقی مسائل آبخیز‌ها از دیگرسو سبب شده تا حل این مسائل نیازمند برقراری گفتمان مستمر و دائمی بین متخصصین این حوزه و ذی‌نفعان منافع آبخیز‌ها باشد.

حمیدرضا پورقاسمی افزود: به این منظور قریب به دو دهه است که مجموعه متخصصین مرتبط با علوم و مهندسی آبخیزداری با تشکیل انجمن آبخیرداری ایران به ایجاد بستری برای تبادل‌نظر، اطلاع سانی، تولید و توسعه‌ی موضوعات روزآمد، علمی و فنی در حوزه مسائل آب و خاک ایران نسبت به برگزاری منظم و فراگیر همایش ملی علوم و مهندسی آبخیزداری ایران به‌عنوان رویدادی گفتمان‌ساز در سطح ملی اهتمام ورزیده‌اند.

به‌گفته‌ی دانشیار مهندسی منابع طبیعی و محیط‌زیست دانشگاه شیراز، پس از برگزاری پانزده دوره‌ی موفق و تأثیرگذاری این رویداد علمی در کشور، این‌بار افتخار میزبانی شانزدهمین همایش ملی علوم و مهندسی آبخیزداری ایران با تأکید بر توسعه‌ی پایدار، در شهر علم و فرهنگ و ادب، به دانشگاه بزرگ شیراز محول شده است.

پورقاسمی گفت: آبخیزداری و پایداری بوم سازگان؛ پایش و سلامت حوزه‌ی آبخیز؛ شناسایی، سنجش و مدیریت خدمات آبخیز؛ آبخیزداری و امنیت پایدار؛ همسویی آبخیزداری کشور با اهداف توسعه پایدار جهانی از محور‌های درنظر گرفته شده‌ی این همایش است و به‌طور خاص، محور ویژه‌ی این دوره از همایش، مدیریت سیلاب شهری با تاکید بر جنبه‌ها و دلایل وقوع سیل شهر شیراز در سال 1398 است.

دانشگاه شیراز مکتب ادبی حاج قاسم سلیمانی در جهان عرب را بررسی می‌کندتحقق منویات رهبر معظم انقلاب اسلامی در بیانیه گام دوم دستورکار دانشگاه شیراز استتشکیل مجمع حکمت اسلامی استان فارس؛ از ظرفیت دانشگاه شیراز برای حرکت فلسفی مجمع استفاده شود

دبیر علمی شانزدهمین همایش ملی علوم و مهندسی آبخیزداری به زمان‌بندی این دوره از همایش نیز اشاره و اضافه کرد: در آبان‌ماه امسال فراخوان این دوره از همایش اعلام شد و پژوهشگران فرصت داشتند، چکیده‌ی مقالات خود را در پیوند با محور‌های اعلام‌شده، تا پایان آبان‌ماه به دبیرخانه همایش ارسال کنند؛ پس از داوری اولیه و اعلام فراخوان دوم در آذرماه، تاریخ ارسال اصل مقالات از اول دی‌ماه تا شانزدهم بهمن‌ماه، سه بار تمدید شد و درنهایت، نتایج داوری مقالات تا 22 بهمن‌ماه اعلام شد.

وی افزود: در این دوره از همایش جشنواره‌ی انتخاب برترین آثار علمی، پژوهشی (مقاله برتر، کتاب برتر و رساله برتر) در حوزه‌ی علوم ومهندسی آبخیزداری و توسعه پایدار نیز برگزار شد که تاریخ اعلام فراخوان آن به مهرماه بازمی‌گردد و تا 11 اسفندماه ادامه داشته است و نتایج آن در جشنواره اعلام خواهد شد.

پورقاسمی، ضمن دعوت از همگان برای شرکت در این رویداد، اعلام کرد: آیین گشایش همایش ملی علوم و مهندسی آبخیزداری ایران (آبخیزداری و توسعه پایدار)، ساعت هشت و سی دقیقه روز سه‌شنبه، 17 اسفند 1400 با حضور و سخنرانی مسؤولان کشوری و استانی از نهاد‌های مختلف مربوطه برگزار خواهد شد و این همایش تا روز 18 اسفند ادامه خواهد داشت.

به گفته دبیر علمی همایش ملی علوم و مهندسی آبخیزداری، شرکت در برنامه‌های افتتاحیه و اختتامیه از طریق لینک http://www.aparat.com/farhangi.shirazu/live امکان‌پذیر خواهد بود.

وی گفت: در این همایش دوروزه، درمجموع 37مقاله به‌صورت سخنرانی و 92مقاله به صورت پوستر ارائه خواهد شد و برنامه‌ها، به‌صورت نیمه‌مجازی (بخشی حضوری، به‌صورت پخش زنده و برخی سخنرانی‌ها به‌صورت مجازی و در محیط Adobe connect) به‌دلیل شرایط ناشی از شیوع همه‌گیری کرونا و ضرورت حفظ سلامت افراد ترتیب یافته است.

دانشیار مهندسی منابع طبیعی و محیط‌زیست دانشگاه شیراز همچنین از برگزاری نشست تخصصی «ارزیابی اثرات زیستی- فیزیکی و اجتماعی-اقتصادی اقدامات اصلاحی آبخیز در اراضی لسی: آبخیز نمونه حوضه قرناوه استان گلستان» در شانزدهمین همایش ملی علوم و مهندسی آبخیزداری خبر داد و اعلام کرد: این نشست به‌صورت کارگاه برای شرکت‌کنندگان درنظر گرفته شده است.

انتهای پیام/424/ش

منبع: تسنیم

کلیدواژه: دوره از همایش دانشگاه شیراز خواهد شد ی آبخیز

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۴۴۹۶۹۴۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

آیین افتتاح طرح‌های دانشگاه علوم پزشکی خراسان شمالی برگزار می‌شود

جواد شاهین‌فر در گفت‌وگو با مهر اظهار کرد: ظهر شنبه و با حضور معاون درمان وزیر بهداشت آئین افتتاح طرح‌های بهداشتی، درمانی و آموزشی دانشگاه علوم پزشکی خراسان شمالی برگزار می‌شود.

وی در ادامه افزود: این طرح‌ها شامل راه‌اندازی دستگاه سی تی اسکن پیشرفته و آم آرآی در بیمارستان امام حسن (ع) و… با حضور استاندار و مسئولان استانی خواهد بود.

کد خبر 6089442

دیگر خبرها

  • علت فوت پزشک متخصص در استان فارس چه بود؟
  • علت فوت پزشک متخصص در استان فارس در دست بررسی است
  • اختتامیه دومین جشنواره شهید آوینی در دانشگاه شیراز برگزار می‌شود
  • هیچ مربی‌ای در کبدی ایران حذف نمی‌شود
  • همایش بین المللی اندیشه‌های قرآنی حضرت آیت الله خامنه‌ای در قم برگزار می شود
  • برگزاری همایش بین‌المللی اندیشه‌های قرآنی امام خامنه‌ای
  • آیین افتتاح طرح‌های دانشگاه علوم پزشکی خراسان شمالی برگزار می‌شود
  • برگزاری همایش پیاده روی خانوادگی به مناسبت هفته سلامت
  • افتتاح دفتر همکاری‌های علمی تاجیکستان و علوم پزشکی شیراز
  • همایش پیاده روی در یاسوج