Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «خبرگزاری برنا»
2024-05-02@02:43:34 GMT

12 هزار و 67 واحد صنعتی در کشور راکد و تعطیل است

تاریخ انتشار: ۱۱ اسفند ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۴۴۹۷۶۷۸

12 هزار و 67 واحد صنعتی در کشور راکد و تعطیل است

معاون صنایع کوچک شرکت شهرک های صنعتی ایران گفت: تعداد 12 هزار و 67 واحد صنعتی راکد در کشور شناسایی شده که امسال 1890 واحد احیا شده و به چرخه تولید بازگشته است.

به گزارش خبرگزاری برنا از قزوین؛ عزیزالله قربانی در سفر به قزوین برای بازدید از واحدهای صنایع کوچک ظهر چهارشنبه با حضور در جمع خبرنگاران مهمترین اقدامات انجام شده برای احیای واحدهای راکد را تشریح کرد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

عزیزالله قربانی در این نشست اظهارداشت: فعال سازی ظرفیت های تولیدی مستقر در شهرک ها و نواحی صنعتی کشور از سیاست هایی است که در دولت جناب آقای رئیسی با جدیت بیشتری دنبال می شود.

وی اضافه کرد: در حال حاضر تعداد 73 هزار و 6 واحد در شهرکها و نواحی صنعتی کشور دارای پروانه بهره برداری هستند که 48 هزار و 535 واحد تولیدی فعال شده و به بهره برداری رسیده اند.

پایش واحدهای صنعتی کشور انجام شده است

قربانی تصریح کرد: در یک فعالیت چندین ماهه و بهره گیری از صدها کارشناس توانستیم طرح پایش واحدهای داخل و خارج شهرک های صنعتی را اجرا کنیم تا تصویر درست و واقعی از وضعیت کارخانه ها داشته باشیم و برای واحدهای راکد و نیمه فعال تصمیم گیری کنیم.

عضو هیئت مدیره مادر تخصصی سازمان صنایع کوچک و شهرکهای صنعتی ایران بیان کرد: بر اساس این پایش تعداد 12 هزار و 67 واحد راکد در کشور شناسایی شده که 6 هزار و 814 واحد آن در داخل شهرک ها و نواحی صنعتی و 5253 واحد خارج از این نواحی هستند.

وی اضافه کرد: 7 هزار و 540 واحد امکان راه اندازی مجدد را دارند که 62 درصد واحدهای راکد را شامل می شوند که در صورت بازگشت به چرخه تولید می توانیم برای 167 هزار و 477 نفر شغل ایجاد کنیم.

قربانی گفت: صاحبان 6 هزار و 908 واحد راکد در کشور تمایل به راه اندازی مجدد واحد را دارند که معادل 57 درصد است و 6 هزار و 20 واحد معادل 50 درصد نیز نیازمند عارضه یابی است.

معاون صنایع کوچک سازمان صنایع کوچک و شهرک های صنعتی ایران اظهارداشت: همچنین 5 هزار و 253 واحد راکد در خارج از محدوده شهرک های صنعتی کشور قرار دارند که در صورت راه اندازی مجدد آنها برای 102 هزار و 803 نفر شغل جدید ایجاد خواهد شد.

قربانی بیان کرد: متاسفانه در سالهای داخیر بر اثر مشکلات ایجاد شده تعداد 2 هزار و 165 واحد در تملک بانکها قرار دارند و 449 واحد نیز تملک و تعطیل شده و 375 واحد نیز در اختیار اداره ورشکستگی قرار گرفته اند.

وی اظهارداشت: همچنین 1341 واحد تحت تملک اشخاص حقیقی است که با احیای آنها می تواتیم 23 هزار و 75 شغل ایجاد کنیم.

مشکلات واحدهای صنعتی بیشتر حقوقی، مالیاتی و کمبود نقدینگی است

قربانی با اشاره به شناسایی مشکلات واحدهای تعطیل شده و راکد کشور گفت: تعداد 2 هزار و 919 واحد صنعتی معادل 9 درصد دارای مشکلات حقوقی، 740 واحد معادل 2 درصد دارای مشکلات مالکیتی و سهامداری است و 10 درصد واحدها به تعداد 3 هزار و 641 واحد تجهیزات فرسوده دارد و 8 درصد مشکلات در 2 هزار و 608 واحد مربوط به زیرساختها، حدود 16 درصد با تعداد 5 هزار و 170 واحد به دلیل نداشتن بازار فروش و 14 هزار و 710 واحد معادل 44 درصد نیز با کمبود نقدینگی و سرمایه مواجه است.

وی اظهارداشت: همچنین 16 درصد مشکلات واحدهای صنعتی مستقر در شهرک ها و نواحی صنعتی کشور مرتبط با تامین اجتماعی، 17 درصد مربوط به قوانین و مقررات و 40 درصد با بانکها و 18 درصد با مالیات مرتبط است.

احیا و راه اندازی 1890 واحد راکد در کشور

قربانی از راه اندازی واحدهای راکد هم خبر داد و گفت: امسال با پیگیری های انجام شده تعداد 1890 واحد راکد و تعطیل شده دوباره راه اندازی شد و به چرخه تولید بازگشت که 1521 واحد در داخل شهرک ها و 369 واحد در خارج از شهرک ها و نواحی صنعتی مستقر بودند.

وی بیان کرد: در استان قزوین هم تعداد 43 واحد راکد به چرخه تولید بازکشته که 11 واحد در خارج از شهرک ها بوده است.

برگزاری 2826 دوره مهارت افزایی برای صنعتگران 

عضو هیئت مدیره و معاون صنایع کوچک کشور اضافه کرد: برای مهارت افزایی صنعتگران 2826 دوره آموزشی برای 71 هزار و 540 نفر از شاغلان صنعتی توسط کلینیک های صنعتی و کشب و کار برگزار شده است.

وی اظهارداشت: حمایت از 21 شرکت مدیریت صادراتی و تحقق صادرات کنسرسیوم تا مبلغ 52 میلیون دلار از دیگر حمایت های انجام شده در این بخش است.

قربانی گفت: با ایجاد صندوق حمایت از صنایع کوچک برای تسهیل گری اقدام شده و تا سقف 1200 میلیارد تومان آمادگی داریم برای واحدهای صنعتی کوچک ضمانت نامه تسهیلاتی در اختیار بانکها قرار دهیم تا متقاضیان این عرصه بتوانند با سهولت بیشتری از وام های بانکی برخوردار شوند که امیدواریم مدیران بانکها در این زمینه همکاری لازم را صورت دهند.

معاون صنایع کوچک ایران بیان کرد: اعزام 248 مدیر صنعتی به کشور آلمان، برپایی 70 نمایشگاه خارجی و امضای تفاهم نامه با کشورهای آذربایجان، آلمان، ارمنستان، عراق و ترکمنستان و چین از دیگر اقدامات انجام شده برای حمایت از فعالان بنگاههای اقتصادی کوچک است.

وی اظهارامیدواری کرد با حمایت جدی دولت بتوان در سال آینده تعداد بیشتری از واحدهای راکد را به چرخه تولید بازگرداند. 

در این نشست رضا صفاری مدیرعامل شرکت شهرک های صنعتی استان و عزیزالله افضلی رئیس سازمان صمت استان نیز حضور داشتند.

انتهای پیام

منبع: خبرگزاری برنا

کلیدواژه: شهرک های صنعتی قزوین شهرک ها و نواحی صنعتی معاون صنایع کوچک شهرک های صنعتی واحدهای صنعتی چرخه تولید واحدهای راکد راکد در کشور واحد راکد راه اندازی صنعتی کشور انجام شده هزار و 6

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.borna.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری برنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۴۴۹۷۶۷۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

صدور سند مالکیت شهرک‌های صنعتی هرمزگان

 حسن بابایی رئیس سازمان ثبت اسناد و املاک کشور گفت: اکنون با صدور چهار هزار و ۵۶۶ فقره سند مالکیت، فرایند حدنگاری شهرک‌های صنعتی هرمزگان به صورت کامل به پایان رسید.

معاون رئیس قوه قضائیه گفت: سند مالکیت همه واحد‌ها در شهرک‌های صنعتی کشور تا پایان خرداد صادر می‌شود.

بابایی با اشاره به اینکه فعالان اقتصادی مشکلات مربوط به ثبت و مالکیت فکری و معنوی شرکت را هم بیان کردند افزود:

در این جلسه مقرر شد با همکاری رئیس مرکز مالکیت معنوی، مشکلات فعالان اقتصادی بررسی شود.

باشگاه خبرنگاران جوان هرمزگان بندرعباس

دیگر خبرها

  • صدور سند مالکیت شهرک‌های صنعتی هرمزگان
  • توقف فعالیت ۲۸ واحد صنعتی متخلف در شهرک صنعتی اشتهارد
  • احیای واحدهای راکد در آذربایجان‌غربی
  • ۸۳ درصد اشتغال صنعتی در نیشابور مربوط به ۱۰ واحد بزرگ است
  • بازگشت واحدهای تعطیل‌شده به چرخه تولید، ادعاست یا واقعیت؟ / باوجود دستور رئیسی، مسئولان از اعلام آمار، فراری هستند
  • ۶۰ درصد بیمه شدگان اجباری استان مرکزی قشر کارگر هستند
  • یک‌هزار و ۷۰۰ واحد بهره‌بردار در شهرک‌های صنعتی قم فعال هستند
  • رفع موانع صادرات واحدهای تولیدی در استان تهران پیگیری شود
  • فعالیت یک واحد آلاینده لعاب سازی در اردکان متوقف شد
  • ۱۰ معدن راکد استان اردبیل احیا می‌شود