Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «الف»
2024-04-28@23:00:11 GMT

چرا باید رتبه‌ ۱۶۰ هزار پزشکی بخواند؟

تاریخ انتشار: ۱۱ اسفند ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۴۴۹۸۸۰۹

چرا باید رتبه‌ ۱۶۰ هزار پزشکی بخواند؟

علی امرایی عضو کمیسیون آموزش دیده‌بان شفافیت و عدالت در گفت‌وگو با فارس، درباره تعیین تکلیف سهمیه فرزندان اعضای هیأت علمی، اظهار کرد: در سال 1392، در جلسه 735 شورای عالی انقلاب فرهنگی یک مصوبه‌ای را در خصوص تسهیلات فرزندان اعضای هیأت علمی داشتند که این مصوبه در دو بخش بود؛ یک بخش درباره انتقال و دیگری درباره تغییر رشته فرزندان اعضای هیأت علمی بود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 

وی با بیان اینکه از زمانی که این سهمیه تصویب شد به طور میانگین تا امسال، هر سال 1000 تا 1500 نفر از فرزندان اعضای هیأت علمی از این سهمیه استفاده کردند، افزود: این امتیاز خلاف عدالت بوده و ظلم در حق داوطلبان دیگر است زیرا شاهدیم با این سهمیه رتبه 160 هزار در حال تحصیل در رشته پزشکی است، رتبه 140 هزار در حال تحصیل در رشته دندانپزشکی است، رتبه 105 هزار و همچنین رتبه 60 هزار در حال تحصیل در رشته پزشکی هستند.

* فردی با میانگین 8 درصد در دروس اختصاصی، پزشکی می‌خواند

امرایی ادامه داد: مثلا داوطلبی داریم که میانگین دروس اختصاصی‌اش در کنکور 8 درصد بوده است و وی در حال تحصیل در رشته پزشکی است؛ جالب این است که در کارنامه اولیه وی که سازمان سنجش اعلام می‌کند، مردود اعلام شده است ولی بر اساس ضوابطی عجیب در حال تحصیل در رشته پزشکی است.

وی با تأکید بر اینکه فردی که با رتبه 160 هزار پزشکی قبول می‌شود، تفاوت زیادی با خرید صندلی ندارد، گفت: برخی از آنهایی که مدافع این سهمیه هستند، یا از این سهمیه استفاده کرده یا می‌خواهند استفاده کنند؛ کما اینکه در بررسی‌های اخیر به فرزندان مسؤولانی رسیدیم که مدافع سهمیه بودند و از این سهمیه استفاده کرده بودند و یک فرزند یا حتی دو فرزند خودشان را از طریق همین مصوبه ناعادلانه به بهترین دانشگاه تهران منتقل کرده بودند.

*چرا باید سهمیه به اعضای هیأت علمی داده شود؟

عضو کمیسیون آموزش دیده‌بان شفافیت و عدالت تصریح کرد: دیوان عدالت اداری در سال 1399، بخشی که مربوط به تغییر رشته بود را لغو کرد و در سال 1400 بخشی که مربوط به انتقال بود را لغو کرد اما شهریور امسال رئیس وقت سازمان سنجش طی نامه‌ای به دانشگاه‌ها اعلام کرد که فرزندان اعضای هیأت علمی در بازه زمانی اشاره شده می‌توانند ثبت‌نام کنند و این نامه خلاف رای دیوان عدالت اداری و خلاف عدالت بود و سازمان سنجش در پاسخ به اعتراض دیده‌بان و کمیسیون اصل 90 اعلام کردند که سازمان سنجش مجری قانون است و شورای عالی انقلاب فرهنگی به ما دستور اجرای مجدد این مصوبه را داده است.

وی با بیان اینکه رئیس دیوان عدالت اداری طبق ماده ۸۶ قانون تشکیلات و آیین دادرسی دیوان عدالت اداری، درخواست مستقیم لغو این مصوبه را داشته است، گفت: در اوایل اسفند امسال، مصوبه برای بار سوم لغو شد و پیرو مکاتبه دیده‌بان با رئیس جمهور، ایشان به شورای عالی انقلاب فرهنگی دستور ارائه گزارش نهایی را داد که ما منتظر این گزارش هستیم و ان‌شاءالله کمیته‌های نظارتی به زودی تشکیل شود تا در سال آینده موارد انتقال و تغییر رشته برای فرزندان اعضای هیأت علمی ممنوع باشد.

امرایی تصریح کرد: قاعدتا سهمیه را بسیار محدود به افراد آسیب دیده و با شرایط خاص می‌دهند، چرا باید سهمیه به اعضای هیأت علمی داده شود؟ و این نوع سهمیه‌ها که داده می‌شود باید مسدود شود. 

منبع: الف

کلیدواژه: فرزندان اعضای هیأت علمی دیوان عدالت اداری سازمان سنجش دیده بان

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.alef.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «الف» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۴۴۹۸۸۰۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

عضو هیأت علمی دانشگاه ولی عصر(عج) رفسنجان استاد نمونه کشوری شد

دکتر حسن هاشمی پور متولد ۱۳۵۰ در رفسنجان است که مقطع کارشناسی در رشته مهندسی شیمی در دانشگاه تهران و مقطع کارشناسی ارشد و دکترا در رشته مهندسی شیمی در دانشگاه صنعتی امیرکبیر را گذرانده است.

وی استاد تمام مهندسی شیمی بوده که دارای سابقه تدریس ۲۳ سال در دانشگاه های شهید باهنر کرمان و ولی عصر (عج) رفسنجان است.

حوزه تخصص وی سینتیک شیمیایی و جداسازی مواد در قالب پژوهش های تجربی و ریاضی با تاکید بر فناوری نانو است که نتایج این تحقیقات چاپ حدود ۱۰۰ مقاله در مجلات معتبر ملی و بین‌المللی، یک ثبت اختراع بین‌المللی، یک کتاب با ناشر بین‌المللی و دو کتاب با ناشر ملی است.

دکتر هاشمی پور در حوزه فناوری دارای یک شرکت دانش بنیان با تولید محصولات آرایشی و بهداشتی است. 

وی دارای فعالیتهای اجرایی متعدد در سطح ملی و استانی است. همچنین در حوزه ارتباط با صنعت پروژه های صنعتی متعددی با صنایع مختلف دارد که نتایج عملی و کاربردی داشته است.

دستاورد مجموعه این فعالیت ها منجر به آن شد که در سال ۱۴۰۱ از سوی وزارت عتف، دانشمند برتر کشور در حوزه ارتباط با صنعت معرفی شود.

گفتنی است: طی مراسمی روز سه شنبه ۱۱ اردیبهشت ماه با حضور مسئولین کشوری در دانشگاه تهران از دکتر هاشمی پور به عنوان استاد نمونه کشوری تقدیر و تجلیل خواهد شد.

باشگاه خبرنگاران جوان کرمان کرمان

دیگر خبرها

  • چالش‌های سلامت دهان و دندان در ایران
  • چالش‌های سلامت دهان و دندان در ایران/ مشکل افزایش دندانپزشک نیست
  • کنکور در کمال امنیت و صحت برگزار شد/ تکرار در یک منطقه سیل زده
  • مسیر دشوار والیبال ایران برای المپیکی شدن
  • لغو محدودیت اعطای پایه‌های تشویقی اعضای هیات علمی
  • وزیر علوم، تحقیقات و فناوری وارد فرودگاه یاسوج شد
  • عضو هیأت علمی دانشگاه ولی عصر(عج) رفسنجان استاد نمونه کشوری شد
  • والیبال ایران چگونه المپیکی می‌شود ؟
  • والیبال ایران چگونه المپیکی می‌شود؟
  • پوستکوگلو: نمی‌خواهیم اجازه بدهیم آرسنال قهرمان شود