Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرگزاری مهر، محمدعلی کیانی روز چهارشنبه در نشست خبری اعلام برنامه‌های دانشگاه علوم پزشکی مشهد در ایام نوروز که با حضور اصحاب رسانه برگزار شد، اظهار کرد: پیش‌بینی می‌شود در ایام نوروز زائران زیادی برای زیارت بارگاه منور رضوی وارد مشهد شوند که ما در این راستا برنامه‌های مختلفی در کمیته‌های بهداشت و درمان تدوین کرده‌ایم تا با استفاده از تمام ظرفیت استان، مدیریت مناسبی را در کنترل و پیشگیری از کرونا صورت گیرد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

سرپرست دانشگاه علوم پزشکی مشهد با بیان اینکه رعایت دستورالعمل‌های بهداشتی و واکسیناسیون از مهمترین راهکارهای پیشگیری از کرونا و یا مواجهه با پیک‌های بعدی محسوب می‌شود، تصریح کرد: از تمامی افرادی که تاکنون نسبت به دریافت واکسن و یا تکمیل واکسیناسیون اقدام نکرده‌اند، درخواست می‌شود به منظور حفظ سلامت خود، خانواده و جامعه نسبت به مراجعه به مراکز واکسیناسیون و دریافت دز واکسن در اسرع وقت اقدام کنند.

وی با بیان این‌که در حال حاضر روند ابتلاء و بستری بیماران مبتلا به کرونا در خراسان رضوی در حال کاهش است، افزود: در حال حاضر ۸۴۷ بیمار مبتلا و یا مشکوک به کرونا در مراکز درمانی استان بستری هستند که ۶۱۱ نفر از این تعداد در مراکز درمانی زیر پوشش دانشگاه علوم پزشکی مشهد قرار دارند.

کیانی در ادامه بیان کرد: روند کاهشی تعداد بیماران مبتلا به کرونا به معنای پایان کرونا نیست و با توجه به در پیش بودن روزهای پایانی سال و ایام نوروز، حضور در دورهمی‌ها و اماکن پرازدحام از مهمترین نگرانی‌های سیستم بهداشت و درمان است که با کاهش رعایت دستورالعمل‌های بهداشتی، با خطر پیک‌های بعدی کرونا به طور مجدد مواجه شویم.

سرپرست دانشگاه علوم پزشکی مشهد با بیان اینکه پوشش واکسیناسیون دز اول و دوم در افراد بالای ۱۲ سال در مناطق زیر پوشش این دانشگاه مناسب است اما پوشش دز سوم واکسن برای افراد بالای ۱۸ سال تنها ۳۲ درصد است، گفت: بر اساس بررسی‌های انجام شده در پیک ششم کرونا، تعداد افراد مبتلا به نوع شدید کرونا در افرادی که واکسن دریافت نکرده‌اند بیشتر است و این امر نشان دهنده نقش مؤثر واکسن در افزایش ایمنی افراد است.

وی تاکید کرد: عموم مردم در صورت حضور در اماکن شلوغ باید از دو ماسک باید استفاده کنند و همچنین در راستای حفظ سلامت زائران و مجاوران بارگاه منور رضوی، برنامه‌های نظارتی و بازدیدهای بهداشتی به طور مستمر از مراکز تهیه و توزیع مواد غذایی، اصناف و اماکن عمومی انجام می‌شود و در صورت مشاهده کوچک‌ترین تخلف آسیب زننده به سلامت جامعه، بر اساس قوانین برخورد خواهد شد.

حضور ۳۰۰ نیروی بهداشت در مسیرهای اصلی منتهی به حرم

در ادامه این نشست، مجید جعفری‌نژاد، معاون فنی مرکز بهداشت خراسان رضوی اظهار کرد: در مأموریت ویژه سال تحویل ۳۰۰ نیروی بهداشت با لباس مشخص در مسیرهای اصلی منتهی به حرم مطهر رضوی حضور دارند تا در صورت نیاز خدمات مورد نیاز را به مردم ارائه دهند.

معاون فنی مرکز بهداشت خراسان رضوی بیان کرد: مراکز روزانه و شبانه‌روزی ویژه نوروز از بیست و ششم اسفند ماه امسال تا چهاردهم فروردین ماه فعال بوده و این مراکز کلیه خدمات تخصصی مربوط به حوزه کاری خود را در موضوعات کرونا و غیر کرونا ارائه می‌دهند.

وی تصریح کرد: در ایام نوروز ضمن انجام پایش‌ها و نظارت‌های مستمر از واحدها و مجموعه‌های مختلف، با متخلفان، بدون برخورد قانونی می‌شود و اخطار، پلمب و معرفی به مرجع قضائی را هم داریم، ضمن اینکه همکاری مجموعه‌های دیگر را نیز در این ایام داریم.

آمادگی ۱۶۰ درمانگاه به‌منظور خدمات رسانی به زائران

همچنین شاپور بدیعی، معاون درمان دانشگاه علوم پزشکی مشهد نیز در این نشست اظهار کرد: ۱۶۰ درمانگاه در سطوح یک و دو و تمامی بیمارستان‌های زیر پوشش با ظرفیت ۶ هزار تخت، به منظور خدمات رسانی مناسب به زائران و مجاوران بارگاه منور رضوی در روزهای پایانی سال و ایام نوروز در آمادگی کامل هستند.

معاون درمان دانشگاه علوم پزشکی مشهد گفت: فعالیت ستاد نوروزی معاونت درمان از ۲۶ اسفند به صورت رسمی آغاز و تا ۱۴ فروردین ادامه می‌یابد.

وی افزود: در این مدت ۱۴۰ درمانگاه در سطح یک، ۲۰ درمانگاه در سطح دو و تمامی بیمارستان‌ها با شش هزار تخت در سطح سه، آماده خدمات رسانی به زائران و مجاوران رضوی هستند.

بدیعی اظهار کرد: خوشبختانه با آمادگی کامل به استقبال نوروز سال ۱۴۰۱ می‌رویم و در هفته‌های اخیر ضمن افتتاح بیمارستان ولایت با ۱۲۰ تخت فعال با آمادگی پذیرش بیماران تروما و حوادث و کرونا، اضافه شدن ۱۶ تخت ویژه کودکان با تجهیزات کامل را با اعتبار هر کدام ۲ میلیارد تومان و در مجموع ۳۲ میلیارد داشتیم.

معاون درمان دانشگاه علوم پزشکی مشهد تصریح کرد: خوشبختانه همکاری مراکز درمانی خصوصی، خیریه‌ای و نظامی با دانشگاه علوم پزشکی مشهد در ایام بحران کرونا بسیار قابل توجه بوده است و در ایام نوروز سال ۱۴۰۱ هم بیشترین تمرکزمان روی ۲ موضوع کرونا و تروما خواهد بود.

کد خبر 5437315

منبع: مهر

کلیدواژه: خراسان رضوی مشهد دانشگاه علوم پزشکی مشهد ایام نوروز پروتکل های بهداشتی ویروس کرونا بوشهر کرمانشاه آمار کرونا گرگان مبعث شیوع کرونا اردبیل سفر استانی مشهد واکسن کرونا سانحه تصادف لیگ برتر فوتبال ایران گردشگری دانشگاه علوم پزشکی مشهد ایام نوروز

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۴۴۹۹۳۴۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

برپایی بیمارستان تخصصی صحرایی شهدای عملیات حاج عمران در شهرستان دلفان

ایسنا/لرستان بیمارستان تخصصی صحرایی شهدای عملیات حاج عمران در شهرستان دلفان استان لرستان برپا شد.

بهرام دلفان رئیس دانشگاه علوم پزشکی لرستان در این رابطه گفت: به مناسبت هفته سلامت، بیمارستان تخصصی صحرایی شهدای عملیات حاج عمران با حضور پزشکان متخصص در رشته‌های قلب، چشم پزشکی، داخلی، اطفال، اورولوژی، پوست، مغز و اعصاب، روانپزشکی، زنان و زایمان، متخصص تغذیه، جراح عمومی، دندانپزشک و پزشک عمومی، با همکاری سپاه حضرت ابوالفضل(ع)، سپاه ناحیه مقاومت بسیج شهرستان دلفان، دانشگاه علوم پزشکی لرستان، بسیج جامعه پزشکی استان، شبکه بهداشت و درمان، هلال احمر و بخشداری میربگ، روز جمعه هفتم اردیبهشت ماه به منظور ارائه‌ی خدمات تخصصی به مردم این منطقه برپا شد.

وی افزود: در این اقدام جهادی علاوه بر ارائه‌ی خدمات تخصصی و ویزیت رایگان، خدمات رادیولوژی، بینایی سنجی، تغذیه، روانشناسی، تزریقات، آزمایشگاه، مشاوره خانواده، مشاوره تخصصی جوانی جمعیت و خدمات داروخانه‌ای ارائه می‌شود.

دلفان با بیان اینکه ارائه‌ی خدمات تخصصی در مناطق محروم وظیفه‌ی ماست، گفت: امروز شاهد افتتاح بیمارستان تخصصی صحرایی با حضور کلیه رشته‌های تخصصی با همکاری سپاه ناحیه استان، بسیج جامعه پزشکی، برخی دستگاه‌های اجرایی و همکاری خوب آنان با دانشگاه علوم پزشکی هستیم تا خدماتی در شان و منزلت مردم منطقه به آنان ارائه شود.

وی افزود: این اقدام جهادی در راستای انتقال خدمات تخصصی از سطح شهرها و مراکز بیمارستانی استان به مناطق کم برخوردار روستایی و به منظور گرامیداشت هفته سلامت صورت گرفت و ارائه‌ی اینگونه خدمات، نیز تداوم دارد.

انتهای پیام

دیگر خبرها

  • پیگیری ویژه شورای شهر مشهد برای رفع کمبود پارکینگ اطراف حرم رضوی
  • آیت الله علم الهدی: آزادراه حرم تا حرم تامین مالی شود
  • ضرورت تسهیل مسیرهای حمل‌ونقل جاده‌ای برای سفر زائران
  • رفع مشکلات زیرساخت‌های مشهد نیازمند نگاه ملی و حمایت دولت است
  • انتقاد آیت‌الله علم‌الهدی از وضعیت حمل‌ونقل هوایی و ریلی
  • اردوی جهادی ۷۰ نفره دانشجویان بسیجی علوم پزشکی گلستان
  • اورژانس بانوان در قم راه‌اندازی می‌شود
  • روحانیون کاروان‌های حج مشعل داران معارف و مناسک هستند
  • برپایی بیمارستان تخصصی صحرایی در شهرستان دلفان
  • برپایی بیمارستان تخصصی صحرایی شهدای عملیات حاج عمران در شهرستان دلفان