Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «فارس»
2024-04-29@06:10:58 GMT

درک حقیقت مهدوی به سعادت می‌انجامد

تاریخ انتشار: ۱۲ اسفند ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۴۵۰۰۱۹۶

درک حقیقت مهدوی به سعادت می‌انجامد

به گزارش خبرگزاری فارس از بندرعباس، حجت‌الاسلام محمد عبادی‌زاده ظهر امروز در همایش بعثت، مهدویت و آینده ادیان که به صورت ویدئو کنفرانس و با حضور اساتید حوزه و دانشگاه برگزار شد، اظهار کرد: خداوند متعال در طول تاریخ حیات انسان متناسب با سطح بلوغ فکری بشر، دین را برای هدایت انسان از طریق پیامبران و انبیا الهی ارسال کرد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی، با ذکر این نکته که سطح دانش بشر در هر دوره‌ای متفاوت است، عنوان کرد: دوره‌های مختلفی را بشر پشت سر گذاشته است، و در طول این دوره‌ها، خداوند به ادیان تکامل بیشتری بخشید. این تکامل یافتگی ادیان الهی در دوره‌های مختلف باعث رشد بشر پا به پای ادیان الهی شد.

نماینده ولی فقیه در استان هرمزگان، با اشاره به اینکه حضرت محمد (ص) حامل رسالت تمام انبیای بود، افزود: یعنی پیامبر اسلام، آنچه در تمام ادیان الهی وجود داشت، را دریافت و عرضه می‌کرد.

حجت‌الاسلام والمسلمین عبادی‌زاده، با بیان این نکته که علاوه بر آن آنچه بشر در آینده به آن نیز پیدا می‌کند در دل دین اسلام قرار گرفته شده است، تصریح کرد: ظرفیت‌های برای جاودانگی بشر در دین اسلام قرار گرفته است تا بتواند سطح بلوغ فکری خود را برای مواجهه با مشکلات آینده افزایش دهد.

وی، ولایت و امامت را ظرفیت‌هایی برای ماندگاری دین اسلام دانست و بیان کرد: مسئله امامت به عنوان اصلی‌‌ترین ظرفیت برای حفظ دین است که اگر موجب غفلت قرار گیرد و جامعه انسانی، این اصل را به فراموشی بسپارد؛ با چالش‌های جدیدی روبرو خواهیم شد. امروز مفتخریم که سکان امامت و ولایت به دست وجود نازنین، امام زمان قرار گرفته است تا بشر را در مسیر قوانین الهی دین اسلام، هدایت کند.

حجت‌الاسلام والمسلمین عبادی‌زاده عنوان کرد: تا پیش از ظهور امام زمان، علی رغم اینکه خداوند ادیان مختلفی را برای بشر فرستاد، اما انسان‌ها با یک چالش جدی مواجه شدند، یعنی پس از اینکه هر دین الهی برای تکمیل دین قبل ارسال کرد، بشر دست از دین قبلی خود برنداشت و این تکثر دین در میان بشر باقی ماند.

نماینده ولی فقیه در استان هرمزگان، با اشاره به ورود دین‌های غیر الهی در طول تاریخ در میان بشریت، ابراز کرد: برخی از ادیانی که الهی نیستند به ادیان الهی افزوده شدند. به نحوی که تا پیش از ظهور با این پدیده تکثر ادیان میان بشر مواجه هستیم و انسان‌ها همچنان اصرار می‌ورزند تا ادیان گذشته را به خاطرمنافع، تعصب، جهل حفظ کنند.

حجت‌الاسلام عبادی‌زاده، با بیان اینکه باید بررسی کنیم که پس از ظهور اسلامی تکلیف ادیان الهی چه خواهد شد، تصریح کرد: آنچه از قرآن بهره می‌‌بریم این است که دین حقیقی پیش از و پس از ظهور امام زمان، اسلام است و در هنگام ظهور به عنوان پناه‌گاه مردم شناخته می‌شود.

وی، با ذکر این نکته که ظهور را باید به سه دسته قسمت کنیم،  بیان کرد: مقطع اول عرضه امام، مقطع دوم مقابله امام با ستمگران و دوره سوم دوره حاکمیت و تثبیت حاکمیت امام زمان است.

نماینده ولی فقیه در استان هرمزگان تشریح کرد: در دورانی که امام زمان حاکمیت دین بر جهان را تثبیت می‌کند و برخی از ادیان برای بقا و تثبیت خود مبارزه می‌کنند.

حجت‌الاسلام عبادی‌زاده، با اشاره به آیات سوره «توبه»، مطرح کرد: حقانیت و غلبه واقعی دین اسلام بر دیگر ادیان را می‌توان در پیش از ظهور و هنگام ظهور نگریست.

وی عنوان کرد: بررسی و تدبر در آیات مربوط به دوران ظهور، نشان دهنده این است که در هنگام ظهور تمام ادیان در برابر اسلام شکست خواهند خورد و هیچ دین دیگری وجود نخواهد داشت. یعنی همه‌گان در مسیر حق قرار خواهند گرفت.

نماینده ولی فقیه در استان هرمزگان، با اشاره به این نکته که انسان‌هایی در هنگام ظهور حقیقت مهدوی را درک می‌کندبه سعادت خواهند رسید، ابراز کرد: برخی از انسان‌ها در مقابل ظهور امام زمان قرار خواهند گرفت اما با اراده خداوند و امامش، از سر راه برداشته خواهند شد و در نتیجه آن، چیزی که باقی می‌ماند اسلام است.

حجت‌الاسلام عبادی‌زاده تصریح کرد: دین حاکم در دوران آخرت زمان، دین اسلام است اما آیا اینکه ادیان دیگر نیز وجود خارجی و پیروانی دارند جای بحث و تبادل نظر دارد. باید اشاره کرد که انسان با توجه به باورهای قلبی خود دینش را انتخاب می‌کند و نمی‌توان با آن مبارزه کرد و اعتقاد را از آن گرفت.

امام جمعه بندرعباس بیان کرد: در دوران ظهور افرادی که با دین اسلام مبارزه نکنند اما باورهای قلبی خود را حفظ کنند و بروز ندهند، هیچ مشکلی ندارد؛ اما بر اساس روایات، در دوران ظهور حقیقت اسلام برای پیروان تمام ادیان درک خواهد شد و فوج فوج به سوی اسلام می‌گروند.

حجت‌الاسلام عبادی‌زاده مطرح کرد: می‌توان گفت که حقیقت اسلام در دوران ظهور بر تمام جهان مکشوف پیدا می‌کند و این دین در سراسر جهان حاکمیت پیدا خواهد کرد.

انتهای پیام/ ۸۸۰۵۵

منبع: فارس

کلیدواژه: عبادی زاده هرمزگان بندرعباس مهدویت نماینده ولی فقیه در استان هرمزگان حجت الاسلام عبادی زاده ادیان الهی هنگام ظهور دوران ظهور امام زمان دین اسلام انسان ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.farsnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فارس» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۴۵۰۰۱۹۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

(عکس‌) علی دایی و مهدی مهدوی‌کیا خواننده شدند!

از اواسط سال ۱۳۸۸ قرار بر این شد که آهنگ اختصاصی باشگاه پرسپولیس ساخته شود و اتفاقا برای تکمیل پروژه مذکور گروهی از بزرگان این باشگاه دعوت شدند تا بخش‌هایی از آهنگ مورد نظر با صدای آن‌ها ضبط شود. حرکتی که چند ماه به طول انجامید و بسیاری از بزرگان پرسپولیس برای تکمیل پروژه مذکور به استودیو رفتند و اجرا کردند.

به گزارش خبرورزشی، این روزنامه هم هفتم اردیبهشت سال ۱۳۸۹ گزارشی اختصاصی از حضور علی دایی و مهدی مهدوی‌کیا در استودیوی محل ضبط این سرود منتشر کرد و در مورد علی دایی و مهدی مهدوی‌کیا که برای شرکت در پروژه مذکور به استودیو رفته بودند، نوشت. علی دایی قسمتی از این سرود را خواند و مهدوی‌کیا هم در دکلمه آن مشارکت داشت. سرودی که هم اکنون در اینترنت موجود است و ماندگار شد.

دیگر خبرها

  • اسد خطاب به وزیر بحرینی: همبستگی کشورهای عربی به ثبات در منطقه می‌انجامد
  • ببینید | ظهور شتر مرغ نادر در عربستان پس از یک قرن
  • علی دایی و مهدی مهدوی‌کیا خواننده شدند!
  • تدوین مستند «یک جهان آواز» به پایان رسید/ پرتره‌ای از استاد علی جهاندار 
  • تدوین مستند «یک جهان آواز» به پایان رسید
  • حکمت عفاف و حجاب در ادیان آسمانی
  • همایش بین‌المللی نهج‌البلاغه و حمایت از فلسطین
  • صدای دایی و مهدوی‌کیا خیلی زود از سکه افتاد!
  • (عکس‌) علی دایی و مهدی مهدوی‌کیا خواننده شدند!
  • نور فلسفه و حکمت، روشنی‌بخش مسیر نصف جهان شدن اصفهان