Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «عصر ایران»
2024-05-04@23:16:25 GMT

7 نکته در مورد "سگ‌های قلاده بلند غرب‌گرا" و آقای نماینده مجلس

تاریخ انتشار: ۱۲ اسفند ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۴۵۰۱۶۴۰

‍‍‍‍‍‍

عصرایران؛ مصطفی داننده- مهرداد ویس کرمی نماینده خرم آباد در مجلس و از موافقان طرح صیانت از فضای مجازی در توییتر که فیلتر است و تحت صیانت شدید، توییتی زد که حسابی جنجال به پا کرد.

او در توئیتی با هشتگ فضای مجازی خطاب به مخالفان طرح صیانت نوشت:« فضای مجازی؛ ۱. به دلیل اهمیت، موضوعی حاکمیتی و محتاج قانونگذاری است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

۲. در کشورهای پیشرفته قانونمند است.۳. چند وجهی،پیچیده و نیازمند مدیریت فراقوه ای است. ۴. گرگ های مجازی و  سگ‌های قلاده بلند غربگرا از قانونمندی آن می‌ترسند. ۵. قانونمندی، به نفع کسب و کارهای سالم مجازی است.»

بعد از واکنش‌های تند در شبکه‌های اجتماعی، آقای نماینده برای توجیه این ادبیات زشت و ناپسند خود گفت:«سگ قلاده بلند مثال علمی بود از «ریچارد المان» رییس سابق سیا»!

بعد از آن توییت و این ماست‌مالی توییت، لازم است چند نکته را خطاب به این نماینده مجلس مطرح کنیم.

اول: جدی‌ترین مخالف طرح صیانت، مردم هستند. مردمی که فضای مجازی تبدیل به عضوی از خانواده آنها شده و حتی بخش بسیاری از طریق آن امرار معاش می‌کنند. پس لطفا با مردم درست صحبت کنید و فکر نکنید که شما قیم آنها هستید و می‌توانید هرگونه که دل‌تان می‌خواهد با آنها صحبت کنید.

دوم: به نظر می‌رسد بعد از واکنش‌های مردم و هوا شدن طرح صیانت البته فعلا، از جامعه عصبانی و با این الفاظ در حال خالی کردن خشم خود هستید.

سوم: همانطور که در بالا گفته شد، مردم مخالف اصلی این طرح هستند. پس یعنی بخش بزرگی از جامعه غرب گرا هستند. چه خبری بهتر از این برای دولت‌های غربی از زبان جناب‌تان!

چهارم: این تصمیم شما هنوز یک طرح است و شما با مخالفان آن اینگونه برخورد می‌کنید؛ وای به روزی که تبدیل به قانون شود. قطعا آن روزها با ساده‌ترین نقدها در مورد «صیانت» شدیدترین برخوردها و احتمالا رکیک‌ترین الفاظ سریال‌های آمریکایی را بیان می‌کنید.

پنجم: در توییتر زده‌اید که نویسنده کتاب «اندیشه اسلامی 2» هستید؛ پس حتما آیه 11 سوره حجارت را خوانده‌اید. آنجا که می‌گوید: «وَ لَا تَلْمِزُوا أَنْفُسَكُمْ وَ لَا تَنَابَزُوا بِالْأَلْقَابِ؛ یکدیگر را مورد طعن و عیب‌جویی قرار ندهید و با القاب زشت و ناپسند یکدیگر را یاد نکنید.» پس چگونه است که ریچارد المان برای شما حجت می‌شود و کلام قرآن نه!

ششم: هرچه  گوگل را زیر و رو کردیم، رابطه‌ای میان «ریچارد المان» و سازمان سیا پیدا نکردیم. سیا تا کنون چنین نامی را به خود ندیده است. حالا جناب‌شان از کجا به این اسم و سمت رسیده‌اند، خدا می‌داند و بس.

هفتم: همه ما اشتباه می‌کنیم و گاهی از الفاظی استفاده می‌کنیم که شایسته نیست. بهتر است به جای توجیه، معذرت خواهی کنیم و از مردم بخواهیم که ما را ببخشند.

کد ویدیو دانلود فیلم اصلی

منبع: عصر ایران

کلیدواژه: فضای مجازی طرح صیانت

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.asriran.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «عصر ایران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۴۵۰۱۶۴۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

«شفافیت» یکی از مهمترین موضوعات مورد نیاز در مجلس آینده است

خبرگزاری مهر، گروه استان‌ها: در دوازدهمین دوره انتخابات مجلس شورای اسلامی در حوزه انتخابیه بیرجند، درمیان و خوسف کار انتخاب نماینده مجلس به دور دوم رسید که در این راستا مردم در ۲۱ اردیبهشت ماه دوباره پای صندوق‌های رأی حاضر خواهند شد.

یکی از نامزدهایی که در انتخاب ۲۱ اردیبهشت ماه در گردونه انتخاب مردم بیرجند، درمیان و خوسف قرار دارد، سید حسن هاشمی است که برای آشنایی با دیدگاه‌های این نامزد خبرگزاری مهر مصاحبه‌ای با وی در قالب چند سوال انجام داده است.

*در مجلس آینده تقسیم بندی حزبی و سیاسی را چگونه پیش بینی می‌کنید؟

از حیث گرایش سیاسی اصولاً دعوای بین اصولگرایان و اصلاح طلبان که باعث دوقطبی شدن جامعه شده را قبول ندارم و از همه نیروهای شایسته و توانمند استان همواره استفاده و استقبال می‌کنم و در کشور و گرایش مجلس آینده نیز همین نظر را دارم.

*مهمترین موضوعی که با توجه به حوزه تخصصی شما باید بیشتر در مجلس آینده مورد توجه قرار بگیرد چیست؟

به نظرم یکی از مهمترین مسائل بحث شفافیت است. نماینده مجلس نه تنها باید شفاف باشد بلکه باید ارتباط خوبی با موکل داشته و مشکلات را رصد و مطرح کند همچنین با بیان اقدامات خود، پاسخگوی مردم و موکلین حوزه انتخابیه خود باشد.

معتقدم نمایندگان مجلس در خصوص شفافیت‌ها هنوز هم کوتاهی کرده‌اند اما لازمه شفافیت پاسخگو بودن است، در همه سیستم‌ها از حیث تطبیقی استثناهایی هم وجود دارد لذا گاهی ممکن است شفافیت با منافع و امنیت ملی مغایرت داشته باشد که اصل بر شفافیت است مگر اینکه امنیت ملی اقتضا کند شفاف نباشد.

همچنین معتقدم که قوانین بدون ابهام و نقص باید تصویب شود

*اولویت شما در مجلس آینده برای حضور در کدام کمیسیون خواهد بود؟

با توجه به سوابق علمی، پژوهشی و عملی خود در حوزه‌های حقوقی، اقتصادی و وکالت ترجیح می‌دهم در کمیسیون برنامه و بودجه، اقتصادی و قضائی و در کمیسیون‌های مشترکی مانند تلفیق و کمیسیون اصل ۹۰ حضور داشته باشم.

*مهمترین چالش استان خود را چه می‌دانید و چه راهکاری برای رفع آن دارید؟

در حوزه انتخابیه به نظر من باید نماینده مجلس با نظارتی که در حوزه انتخابیه خود بر دستگاه‌های اجرایی و مدیران آنها از سطح کلان تا پایین دارد وضعیت را رصد کرده و ایرادات را بدون حق مداخله مستقیم حل کند.

نماینده مجلس باید وضعیت در حوزه انتخابیه خود کشاورزان اعم از خرده مالک یا کلان، اراضی، مشکلات دامداران، مرغداران، معادن، راه‌ها، صنوف، بازنشستگان، معلمان و سایر اقشار در حوزه انتخابیه خود را رصد کرده و بتواند در لوایحی که دولت ارائه می‌دهد، پیشنهاد بدهد.

یکی از مهمترین موضوعات اولویت دار در خراسان جنوبی بحث گرفتن اعتبارات است. نماینده مردم بیرجند، درمیان و خوسف باید با استفاده از ظرفیت سایر نمایندگانی که وجوه مشترک دارند شبکه سازی کرده و در گرفتن اعتبارات برای استان و حوزه انتخابیه خودش فعال و کوشا باشد.

کد خبر 6082952

دیگر خبرها

  • ویژگی‌های یک نماینده شایسته در مجلس چیست؟
  • دشمن برای جوانان فضای مجازی آلوده را تدارک دیده است
  • تصویب «لایحه حفاظت از داده‌های شخصی» در کمیسیون حقوقی دولت
  • ببینید/ ایران از واقعیت تا فضای مجازی
  • همان‌ها که موافق صیانت بودند، وارد مجلس آینده شده‌اند
  • جبهه پایداری به دنبال کلید زدن «طرح صیانت جدید» در مجلس دوازدهم؟ 
  • نماینده مجلس: احساس عدم امنیت مردم سیستان و بلوچستان را زجر می‌دهد
  • دیدار استاندار لرستان و آیت‌الله «نیازی»
  • «شفافیت» یکی از مهمترین موضوعات مورد نیاز در مجلس آینده است
  • فضای مجازی باید قانون داشته باشد/لزوم قانونمندی پدیده‌های اجتماعی