Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایسنا»
2024-04-28@23:51:41 GMT

رفع تصرف ۷۰۰۰ مترمربعی از اراضی ملی آستارا

تاریخ انتشار: ۱۲ اسفند ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۴۵۰۱۹۳۷

رفع تصرف ۷۰۰۰ مترمربعی از اراضی ملی آستارا

ایسنا/گیلان رئیس اداره منابع طبیعی آستارا، از رفع تصرف بیش از ۷۰۰۰ مترمربعی عرصه های ملی خبر داد و گفت: کارشناسان ارزش ریالی کل عرصه های رفع تصرف شده را حدود یک میلیارد و ۷۰۰ میلیون تومان برآورد کرده اند.

تورج سفرکار در گفت وگو با ایسنا، از رفع تصرف اراضی ملی در شهرستان آستارا خبر داد و اظهار کرد: ماموران یگان حفاظت اداره منابع طبیعی و آبخیزداری شهرستان آستارا بیش از ۷۰۰۰ مترمربع از اراضی ملی را از دو متخلف در قریه سوغات محله عباس آباد از توابع شهرستان آستارا پس گرفتند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی افزود: کارشناسان ارزش ریالی کل عرصه های رفع تصرف شده را حدود یک میلیارد و ۷۰۰ میلیون تومان برآورد کرده اند.

رئیس اداره منابع طبیعی آستارا تصریح کرد: متخلفان این عرصه ها را با سیم خاردار، فنس و پرچین محصور کرده بودند که براساس تبصره ذیل ماده ۵۵ قانون حفاظت و بهره برداری از جنگل‌ها و مراتع کشور و احکام قضایی، همه آثار تصرف جمع آوری و به منابع طبیعی بازگردانده شد.

سفرکار همچنین از خلع ید اراضی ملی در شهرستان آستارا خبر داد و خاطرنشان کرد: ماموران یگان حفاظت منابع طبیعی، بیش از ۴۰۰۰ مترمربع از عرصه های منابع طبیعی را در منطقه جبرائیل محله عنبران که از توابع شهرستان آستارا است، از چند متخلف پس گرفتند.

وی با اشاره به معرفی متخلفان به مرجع قضایی، از جمع آوری کلیه آثار تصرف خبر داد و بیان کرد: کارشناسان ارزش عرصه های رفع تصرف شده را حدود هشت میلیارد تومان برآورد کردند.

رئیس اداره منابع طبیعی آستارا همچنین از کشف و ضبط ۱۸ گونی ذغال غیر مجاز توسط ماموران یگان حفاظت اداره منابع طبیعی و آبخیزداری آستارا نیز خبر داد و گفت: متخلفان به مراجع قضایی معرفی شدند.

سفرکار، با اشاره به کشف و تخریب یک باب کوره زغال در ارتفاعات خانبلاقی شهرستان آستارا اظهار کرد: حفاظت از انفال و منابع ملی و طبیعی در قانون اساسی وظیفه ای عمومی تعریف شده و همگان باید در صیانت از طبیعت کوشا باشند.

انتهای پیام

منبع: ایسنا

کلیدواژه: استانی شهرستانها آستارا رفع تصرف از اراضی اداره منابع طبیعی شهرستان آستارا اراضی ملی رفع تصرف

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۴۵۰۱۹۳۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

احداث بند‌های سنگی و خاکی یکی از موثرین راه‌های جذب روان آب‌ها

به گزارش خبرگزاری صداوسیما، مرکز اصفهان؛ رئیس اداره منابع طبیعی و آبخیزداری خوانسار گفت: میانگین بارش سالیانه خوانسار ۳۷۰ میلی‌متر است که باتوجه به توپوگرافی شهرستان حدود ۷۰ درصد آن به صورت روان آب هدر می‌رود.
مهدی کیخایی یکی از طرح‌های مهم برای ذخیره این روان آب‌ها را احداث بند‌های چند منظوره آبخیزداری دانست و افزود: به این منظور تاکنون بیش از ۳۵۰ بند سنگی و سیمانی و خشکه چین و ۱۴ بند خاکی احداث شده است.
وی ادامه داد: این بند‌ها ظرفیت آبگیری ۱۰میلیون متر مکعب و نفوذ و تغذیه بیش از ۴۰ میلیون متر مکعب آب در سال را به سفره‌های آب زیرزمینی دارند.
رئیس اداره منابع طبیعی و آبخیزداری خوانسارادامه داد: خوانسار بیش از ۴۰۰ چشمه و قنات دارد و بیش از ۸۰ درصد آب کشاورزی شهرستان از این قنات و چشمه‌ها تامین و این بند‌ها موجب افزایش حداقل دو برابری دبی و طول مدت زمان آبدهی آنان شده است.

 

کد ویدیو دانلود فیلم اصلی  

دیگر خبرها

  • رفع تصرف ۸۰۰۰ متر مربع از اراضی ملی در رحیم آباد رودسر
  • رفع تصرف ۸۰۰۰ متر از اراضی ملی در رحیم آباد رودسر
  • رفع تصرف ۵ هزار متر مربع از زمینهای ملی خواف
  • رفع تصرف ۱۲۰۰ متر مربع از اراضی ملی در رضوانشهر
  • رفع تصرف ۲۸۰۰ مترمربع از اراضی ملی شهرستان جیرفت
  • رفع تصرف اراضی ملی در رضوانشهر
  • رفع تصرف ۲۰ هزار متر مربع از اراضی دولتی در گتوند
  • بازگشت ۳۷۰ هکتار از اراضی جنگلی مازندران به طبیعت
  • احداث بند‌های سنگی و خاکی یکی از موثرین راه‌های جذب روان آب‌ها
  • رفع تصرف اراضی ملی در گشت رودخان