Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «تسنیم»
2024-05-02@13:27:58 GMT

آخرین وضعیت پرونده پتروشیمی گلستان تشریح شد

تاریخ انتشار: ۱۲ اسفند ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۴۵۰۲۳۶۶

آخرین وضعیت پرونده پتروشیمی گلستان تشریح شد

رئیس کل دادگستری گلستان درباره آخرین وضعیت پتروشیمی گلستان، گفت: تقاضایی که از دستگاه قضایی شده خلع ید سرمایه گذار فعلی است و این‌کار انجام می‌شود و با انتخاب سرمایه‌گذار جدید که دارای سابقه اجرایی معتبر باشد شرکت پتروشیمی کار خود را دنبال می‌کند. - اخبار استانها -

به گزارش خبرگزاری تسنیم از گرگان ، به نقل از روابط عمومی دادگستری گلستان ، حیدر آسیابی در ارتباط تصویری با بخش خبر 21 شبکه یک سیما درباره پرونده کثیرالشاکی پتروشیمی گلستان اظهارداشت: در سفری که آذر ماه ریاست قوه قضائیه به استان گلستان داشتند، یکی از دو پرونده کثیرالشاکی که در استان مطرح بود، پرونده پتروشیمی گلستان بود که بیش از 90 هزار سهامدار دارد که از طریق پذیره‌نویسی در سال 1384 سهامدار این شرکت شدند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی ادامه داد: متاسفانه به خاطر وقفه‌ای که در راه اندازی این شرکت به وجود آمد، حدود دو سال پیش یک پرونده قضایی در این ارتباط در دادگستری استان گلستان تشکیل و منتهی به بازداشت هیئت مدیره سابق شد.

رئیس کل دادگستری استان گلستان افزود: در سفری که ریاست قوه قضائیه داشتند اختیارات ویژه‌ای را به رئیس کل دادگستری استان در 7 بند تفویض فرمودند و سپس گزارش پرونده را برای ریاست قوه قضائیه ارسال کردیم و ضمن بازدید میدانی از محل اجرای طرح با همکاری رمضانعلی سنگدوینی نماینده مردم گرگان و آق قلا در مجلس شورای اسلامی ، مذاکراتی با معاون وزیر نفت و مدیرعامل شرکت صنایع پتروشیمی ایران انجام دادیم.

اعلام نظر هئیت کارشناسی درباره سرنوشت پتروشیمی گلستان کاهش هزینه‌های صنعت پتروشیمی با «پتروصاد»

آسیابی اظهار داشت: یک هیئت کارشناسی از وزارت نفت در استان مستقر شدند و وضعیت پروژه را از حیث پیشرفت فیزیکی و سایر اسناد لازم و پرونده قضایی بررسی کردند و بعد از این که این هیئت به تهران برگشت، ما موضوع را پیگیری کردیم و جواب هیئت واصل شد و طبق نظریه رسمی معاون وزیر نفت و مدیرعامل شرکت صنایع پتروشیمی کشور صراحتاً اعلام شده که هیئت مدیره فعلی که پرونده قضایی برای آن تشکیل شده، توانایی تامین مالی و اجرای طرح مذکور را ندارد.

وی با تاکید بر اینکه هیئت مدیره فعلی صلاحیت مالی و صلاحیت فنی ندارد، گفت: متاسفانه در زمان اجرای اصل 44 قانون اساسی دقت لازم نشده بود که البته این موضوع نیز در دست بررسی و برای آن پرونده قضایی تشکیل شده است.

رئیس کل دادگستری استان گلستان در پاسخ به اینکه آیا هم‌اکنون قرار است سرمایه‌گذار جدید جذب شود، اظهار داشت: وزارت نفت 2 پیشنهاد مطرح کرده که اولی بحث تکمیل پروژه با همین وضعیت و ادامه کار با تائیدیه‌های مورد نیاز است و تقاضایی که از دستگاه قضایی داشتند که آماده همکاری هستیم، بحث خلع ید سرمایه‌گذاری فعلی به لحاظ عدم اهلیت مالی و فنی است که قطعاً اتفاق خواهد افتاد و به دنبال آن نیز با انتخاب سرمایه‌گذار جدید که دارای سابقه اجرایی معتبر در زمینه پتروشیمی باشد، موضوع پیش خواهد رفت.

 آسیابی ادامه داد: البته پیشنهاد دیگری را هم مطرح کردند که بررسی طرح جدیدی است که این موضوع بحث اجرایی دارد که باید بررسی شود؛ قسمتی که مربوط به دستگاه قضایی است بحث خلع ید سرمایه گذار فعلی است که ما در این زمینه آمادگی داریم، در زمینه‌های اجرایی باید توسط دستگاه‌های اجرایی بحث انتخاب سرمایه گذار جدید و انتخاب یکی از دو پیشنهادی که صورت گرفته اقدامات لازم را انجام دهند.

انتهای پیام/581/ی

منبع: تسنیم

کلیدواژه: سرمایه گذار جدید رئیس کل دادگستری پتروشیمی گلستان دادگستری استان استان گلستان پرونده قضایی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۴۵۰۲۳۶۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

رسیدگی به ۵۳ فقره پرونده دادگستری مازندران با هدف تکریم ارباب رجوع

به گزارش خبرگزاری صداوسیمای مازندران، عباس پوریانی اظهار کرد:این هفته نیز ملاقات مردمی با حضور مسئولان قضایی برگزار و در جریان این دیدار به ۵۳ مورد از تقاضای مراجعین که در موضوعات اعسار، اثبات مالکیت و خلع ید بوده است پاسخ داده شد.

رئیس کل دادگستری استان ادامه داد: در چارچوب قانون نسبت به رفع مسائل حقوقی و قضائی مردم بررسی‌های لازم انجام و دستور تعیین تکلیف به شعب مربوطه صادر شد.

وی افزود: برگزاری دیدار‌های مردمی به دلیل اینکه موجب دسترسی سریع و راحت مردم به مسئولان قضایی، کاهش اطاله دادرسی و ایجاد شفافیت در رسیدگی به پرونده‌ها می‌شود همواره مد نظر مسئولان قوه قضائیه بوده است.

پوریانی در پایان گفت: این دیدار‌ها به مردم اطمینان می‌دهد که همواره گوش شنوایی برای شنیدن دردهایشان وجود دارد و مسئولان برای رفع مشکلات آنها شخصا وارد میدان شده و این موضوع افزایش رضایتمندی مردم از قوه قضاییه رابه همراه خواهد داشت.

دیگر خبرها

  • دادسرا رکن اصلی تشکیل پرونده است
  • آگاه‌سازی عمومی برای کاهش ورود پرونده‌ به دادگستری
  • تشکیل پرونده قضایی برای ضاربان آمر به معروف در کاشمر
  • تعلیق فعالیت یکی از اعضای شورای شهر بندر امام (ره)
  • پرونده قضایی برای ضاربان یک آمر به معروف در کاشمر تشکیل شد
  • رسیدگی به ۵۳ فقره پرونده دادگستری مازندران با هدف تکریم ارباب رجوع
  • حکم اعدام بابک زنجانی نقض شد/ تشکیل پرونده برای چهره‌هایی که اهمیت عملیات وعده صادق را به مخاطره انداخته بودند/ تشریح آخرین وضعیت پرونده باغ ازگل/ کشف جرم جدید در پرونده چای دبش
  • تشریح روند انتخاب استادان نمونه کشوری
  • دستگیری کارچاق کن سابقه دار در گرگان
  • راهبردهای صنعت پتروشیمی در تحقق شعار سال ۱۴۰۳ تشریح شد