Web Analytics Made Easy - Statcounter

گروه استان‌ها- معاون تربیت بدنی و سلامت وزارت آموزش و پرورش گفت: نهضت ملی ایجاد فضای ورزشی درون مدرسه‌ای با هدف تحول در نشاط و پویایی دانش‌آموزان کشور آغاز شده است. - اخبار استانها -

به گزارش خبرگزاری تسنیم از مشهدمقدس، محمد صادق ستاری‌فرد امروز در مراسم افتتاح 70 مدرسه پویا و 95 اتاق بهداشت خراسان رضوی در مشهد اظهار داشت: پیش‌بینی یک مدرسه الگو و یک منطقه آموزش و پرورش الگو از جمله سیاست‌های این وزارتخانه است به این معنا که سه موضوع ارتقای مهارت‌های شغلی، مهارت‌های زندگی و مهارت‌های جسمی- حرکتی را در کنار تعلیم و تربیت جاری کند و الگویی برای تمام کشور شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی با اشاره به اینکه آموزش و پرورش امروز بیش از پیش نیازمند همکاری همه بخش‌ها است افزود: روایتگری مناسب رسانه‌ها از فعالیت‌های انجام شده علاوه بر اینکه به جهاد تبیین کمک می‌کند، موجب معرفی الگوهای موفق نیز می‌شود.

معاون وزیر آموزش و پرورش گفت: معتقدیم ساحت تربیت زیستی پیشران تحقق سایر ساحت‌های تربیتی است و اگر دانش‌آموز سلامت و با نشاط باشد در سایر حوزه‌ها کار پیش می‌رود، با این رویکرد ورزش امر تفننی و تفریحی نیست بلکه با سلامت بدن مرتبط است.

سهم 65 درصدی اعتبارات آموزش وپرورش از مصارف بودجه/ مرکز پژوهشها: تغییرات لایحه موجب ابهام در برنامه های عملیاتی شدردیف‌هایی در بودجه آموزش وپرورش که پول نمی‌شود/ سهم اعتبارات غیرپرسنلی فقط 3 درصدمدارس خراسان رضوی آماده میزبانی از زائران در نوروز 1401 می‌شوند

ستاری فرد عنوان کرد: برنامه‌ریزی برای ایجاد یک هزار و 357 فضای ورزشی درون مدرسه‌ای در مدارس کشور برای سال آینده پیش‌بینی شده است که امیدوارم با تامین اعتبار انجام شده بر اساس اولویت مدارس مناطق محروم، مدارس دخترانه و مدارس شبانه‌روزی، عدالت ورزشی و تربیت بدنی در کشور را هم محقق سازیم.

وی ادامه داد: با همراهی خوبی که از طرف ستاد اجرایی فرمان امام (ره) انجام شد از سال آینده غربالگری اسکلتی و حرکتی همه دانش‌آموزان کشور آغاز می‌شود.

ستاری‌فرد با بیان اینکه در ایام شیوع ویروس کرونا بیش از 5 هزار مراقب بهداشت و سلامت در خط مقدم سلامت دانش‌آموز در مدرسه همکاری و تلاش کردند عنوان کرد: در قالب نهضت ملی ایجاد شده یک هزار و 357 فضای ورزشی درون مدرسه‌ای، 700 مدرسه پویا و نیز 5 هزار اتاق بهداشت در کل کشور در سال آینده ایجاد خواهد شد.

وی با بیان اینکه استان خراسان رضوی در عملی کردن سند تحول بنیادین آموزش و  پرورش در همه ساحت‌ها پیشرو است گفت: باید از ظرفیت وجود بارگاه رضوی در زمینه تعلیم و تربیت بهره ببریم و دانش‌آموزانی در تراز بالا تربیت شود.

انتهای پیام/281/ح

منبع: تسنیم

کلیدواژه: آموزش و پرورش

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۴۵۰۲۷۵۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

افزایش۱۵۳ مدرسه و ۳۰۰ فضای ورزشی در شهرستان‌های استان تهران

مدیرکل آموزش‌وپرورش شهرستان‌های استان تهران از افزوده شدن بیش از ۳۰۰ فضای ورزشی جدید و ساخت ۱۵۳ مدرسه در ۲ سال گذشته در شهرستان‌های استان تهران خبر داد. - اخبار استانها -

به گزارش خبرگزاری تسنیم از استان تهران، آیین "سپاس معلم" عصر امروز با حضور اعضای شورای اداری استان تهران در اداره کل آموزش‌وپرورش شهرستان‌های استان تهران برگزار شد.

مسعود بهرامی با اشاره به اینکه این مراسم در آغاز هفته گرامیداشت مقام شامخ معلم و در راستای ارج نهادن به مقام معلم برگزار شد، اظهار داشت: یکی از مصادیق معلمی خودساخته و در مسیر الهی "معلم شهید مرتضی مطهری" است که این شهید بزرگوار حقیقتاً انسانی بزرگ و برجسته بوده است.

وی افزود: زندگی و تلاش مخلصانه و مؤمنانه شهید مطهری موجب شد که با بصیرت کامل در میدان علم و فرهنگ بدرخشد و خداوند با شهادت این معلم والا مقام اراده کرد تا نام او را زنده نگاه دارد.

مدیرکل آموزش‌وپرورش شهرستان‌های استان تهران در ادامه گفت: مدرسه و آموزش‌وپرورش اصلی‌ترین مجرای نهادینه شدن مفاهیم اسلامی و انقلابی در جامعه است و در این نهاد معلم و مربی در تحقق این هدف نقش اساسی و بی‌بدیل دارد.

بهرامی با اشاره به نقش این اداره در زمینه‌های مختلف اقتصادی، فرهنگی، امنیتی و غیره تاکید کرد: باید همه ظرفیت‌های خود را پای کار بیاوریم زیرا راه علاج مشکلات کشور در مدرسه است و باید به مدرسه برگردیم.

وی ادامه داد: تاکنون با همراهی شما مسئولین دستگاه‌های اجرایی و عزم و اراده آهنین همکاران ارزشمندم در گستره آموزش‌وپرورش شهرستان‌های استان تهران و حمایت استاندار محترم و دیگر ارکان استان اقدامات ارزشمندی صورت گرفته است.

مدیرکل آموزش‌وپرورش شهرستان‌های استان تهران ابراز داشت: این اقدامات شامل طرح ابتکاری استانی و کیفیت‌بخشی به عملکرد مدیریت مدرسه است که در این راستا برای نخستین بار میانگین نمرات امتحانات نهایی به‌عنوان مرجع برنامه‌های آموزشی در مدارس دولتی استان بالاتر از میانگین کشوری قرار گرفت.

بهرامی در پایان خاطرنشان کرد: تربیت و تأمین بیش از 5 هزار معلم، دبیر، هنرآموز و مربی در دو سال گذشته، اخذ سهمیه 5776 نفری در سال جاری برای جذب و به‌کارگیری معلم و مربی بومی استان، عملی کردن شعار هر مدرسه یک مهارت با افزایش 8 درصدی سهم رشته‌های هنرستانی، ارتقای 17 رتبه‌ای سوادآموزی در سال گذشته، افزوده شدن بیش از 300 فضای ورزشی جدید در دو سال گذشته، تمهیدات و مقدمات برای ساخت 153 مدرسه از سوی اداره کل نوسازی توسعه و تجهیز مدارس با همکاری خیرین از اهم اقدامات آموزشی است.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • پرورش پلیس تخصصی برای بخش‌های گوناگون امنیت
  • صحرایی: معلم افسر ارشد تحول در نظام تعلیم و تربیت است
  • افزایش۱۵۳ مدرسه و ۳۰۰ فضای ورزشی در شهرستان‌های استان تهران
  • پیش دبستانی و دبستان خیرساز در بخش رضویه مشهد افتتاح شد
  • احداث ۵ دهکده جامع ورزشی/ جذب نخبگان در دانشگاه فرهنگیان
  • آیت‌الله علم‌الهدی:تربیت باید از سطح مدرسه آغاز شود/ ترویج حجاب، نیازمند مزج اجتماعی و منطق تبیین
  • تربیت باید از سطح مدرسه آغاز شود
  • برای نگهداشت حرمت معلم بکوشیم
  • وزیر آموزش و پرورش: اگر کسی به ایران چپ نگاه کند، درون خانه‌اش تنبیه می‌شود
  • صحرایی: غول کنکور در دولت سیزدهم جادو شد