Web Analytics Made Easy - Statcounter

فرمانده سابق سپاه گفت: برای حل مشکلات باید مردم به صحنه بیایند، در واقع بدون نقش آفرینی مردم از مرحله‌ی سوم تمدن نوین اسلامی که دولت سازی است عبور نخواهیم کرد.

به گزارش خبرنگار اجتماعی خبرگزاری دانشجو، مسئول قرارگاه فرهنگی اجتماعی حضرت بقیة‌الله (عج) در نشست سالانه دبیران مجامع مطالبه گران مردمی با اشاره به پنج گام تمدن نوین اسلامی اظهار داشت: بیش از ۴۲ سال است که از عمر با برکت انقلاب می‌گذرد و به گفته رهبری، انقلاب اسلامی در حال حاضر در مرحله‌ی سوم تمدن سازی یعنی دولت اسلامی هستیم و باید این مرحله محقق شود تا به مرحله بعد یعنی جامعه‌ی اسلامی دست پیدا کنیم.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!



مسئول قرارگاه فرهنگی اجتماعی بقیه الله (عج) در ادامه گفت: دولت اسلامی از منظر رهبری انقلاب همان دولتی است که عاری از هرگونه فساد اداری و فساد اقتصادی است.

وی با اشاره به نقش مردم در دولت سازی و رسیدن به تمدن نوین اسلامی خاطرنشان کرد: بزرگترین قدرت در جمهوری اسلامی مردم هستند؛ برای حل مشکلات کشور باید مردم به صحنه بیایند، در واقع بدون نقش آفرینی مردم از مرحله‌ی سوم تمدن نوین اسلامی که دولت سازی است عبور نخواهیم کرد.

سردار جعفری در ادامه افزود: مطالبه گران بدون شک در مسیر تمدن سازی حرکت می‌کنند، اما نباید صرفا خود را به مطالبه گری محدود کنند؛ توجه به جریان سازی مردمی در راستای مطالبه گری و مبارزه با فساد از اهم موضوعاتی که مطالبه گران باید به آن توجه کنند

وی با تاکید بر وظیفه‌ی اصلی مطالبه گران عنوان کرد: وظیفه‌ی اصلی مطالبه گران ایجاد جبهه و جریان مردمی برای مبارزه با فساد است؛ به میدان آوردن مردم و تکثیر گروه‌های مطالبه گر مردمی باید هدف اصلی دبیران مطالبه گر باشد.

مسئول قرارگاه فرهنگی اجتماعی بقیه الله (عج) هم افزایی و ساماندهی گروه‌های مردمی را از دیگر ملزومات جریان مطالبه گر مردمی خواند و اظهار داشت: تشکیل جبهه نیازمند انسجام و هماهنگی است؛ فعال کردن گروه‌های مطالبه گر و هم افزایی آن‌ها برای کار جمعی از ضروریاتی است که باید دبیران مطالبه گر استانی به آن توجه ویژه کنند.

وی افزود: از دیگر اقداماتی که دبیران مطالبه گر در استان‌ها و شهرستان‌ها باید انجام دهند این است که گروه‌های غیر فعال را فعال کنند؛ گروه‌هایی که سابقا مطالبه گری کرده اند، اما سرخورده شده اند و یا سرکوب شدند باید فعال شوند.

سردار جعفری با اشاره به ماهیت اصلی گام دوم انقلاب گفت: ماهیت اصلی بیانیه گام دوم انقلاب همان پای کار آوردن مردم و جریان سازی مردمی است و کار مطالبه گری مردمی در مسیر بیانیه گام دوم است.

وی در خصوص توجه قوای سه گانه به مطالبه گران مردمی در استان‌ها و شهرستان‌ها گفت: در استان‌ها و شهرستان‌ها باید استانداران، فرمانداران و دادستانی‌ها از حرکت شما مطالبه گران استقبال و حمایت کنند.

مسئول قرارگاه فرهنگی اجتماعی بقیه الله (عج) در پایان خاطرنشان کرد: برای آنکه خون هزاران شهید به ثمر بشیند باید بی وقفه برای پای کار آوردن مردم در عرصه‌های مختلف اجتماعی، اقتصادی، سیاسی و نهایتا عبور از مرحله دوم انقلاب تلاش کنیم.

منبع: خبرگزاری دانشجو

کلیدواژه: دادستانی مطالبه گران مردمی جمهوری اسلامی مسئول قرارگاه فرهنگی اجتماعی تمدن نوین اسلامی مطالبه گران مطالبه گری مطالبه گر سوم تمدن

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت snn.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری دانشجو» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۴۵۰۳۲۳۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

سد «آبریز» مطالبه مهم مردم کهگیلویه و بویراحمد است/ راه آهن یاسوج مورد توجه قرار گیرد

ایسنا/کهگیلویه و بویراحمد نماینده ولی‌فقیه در استان کهگیلویه و بویراحمد گفت: سد آبریز مطالبه مهم مردم است و این وضعیت ناامید کننده نباید ادامه پیدا کند.

آیت‌الله سید نصیر حسینی دوشنبه شب ۱۰ اردیبهشت‌ماه ۱۴۰۳ در اجلاسیه سرداران و ۴۲۲ شهید شهرستان کهگیلویه با حضور معاون اجرایی رئیس جمهور با اشاره به گسترش آرمان‌های انقلاب اسلامی در اقصی نقاط جهان، افزود: امروز صدای انقلاب اسلامی در تمام دنیا شنیده می‌شود. مجری تلویزیون آمریکا می‌گوید دانشجویان دانشگاهیان آمریکا شعارهایی با مضامین شعارهای شهدا، آیت الله خامنه‌ای، اسلام، عدالت، عزت و اخلاق می‌دهند. امروز می‌بینیم که شهدا چه عظمتی خلق کرده‌اند.

وی اظهار کرد: دیروز فریاد رهایی قدس را سر می‌دادیم. مرگ بر آمریکا، اسرائیل و صهیونیسم سر می‌دادیم. صدای ما صدای تنها بود، اما به برکت مقاومت شهدا و خون درخشان شهدا، امروز در همه دنیا شعارهای انقلابی اسلامی را سر می‌دهند. امروز در تمام جهان این شعار از زبان انسان‌های آزاده طنین‌انداز شده است.

امام جمعه یاسوج خاطرنشان کرد: هر صدایی که راه شهیدان را جلوی پای ما قرار دهد، صدای خدا، اولیا و انبیاء است و هر صدایی که قصد داشت راه شهیدان را به فراموشی بسپارد، این صدا، صدای شیطان است.

وی با قدردانی از حضور مردم شهرستان کهگیلویه در اجلاسیه ۴۲۲ شهید، تصریح کرد: مردم، جوانان، دختران، زنان و مردان ما با وجود تلاش دشمنان راه شهیدان را گم نکرده‌اند، ان‌شاءالله پرچم اسلام در سراسر جهان برافراشته خواهد شد و صدای منجی عالم بشریت از تریبون‌های سراسر جهان شنیده خواهد شد.

نماینده ولی فقیه در استان کهگیلویه و بویراحمد خطاب به معاون اجرایی رئیس جمهور ادامه داد: مردم این استان قدردان نعمت‌های انقلاب هستند. همه ما دوران ذلت‌بار طاغوت که نه جاده وجود داشت و نه امکانات را دیده‌ایم. آن دوران سراسر فقر، ذلت، خواری و عقب‌ماندگی بود؛ در حالی که سراسر کشور منابع نفتی وجود داشت و آن شاه ملعون می‌گفت آنقدر پول‌های هنگفت در اختیار داریم که نمی‌دانیم آن را چه کار کنیم.

حسینی عنوان کرد: امروز خدمات نظام رخ‌نمایی می‌کند و مردم ما شاکر و سپاسگزار هستند؛ اما ظرفیت جمهوری اسلامی بیشتر از این چیزها است. ظرفیت نظام ظرفیت جهانی است. با همه این سرمایه‌های بسیار گسترده، اما در بخشی از مسائل، استان کهگیلویه و بویراحمد مورد بی‌توجهی قرار گرفته است.

وی با اشاره به وضعیت جاده‌های استان کهگیلویه و بویراحمد تاکید کرد: جاده‌های ارتباطی این استان مناسب نیست و بخشی از این راه‌های ارتباطی ایمنی لازم را ندارند. راه آهن یاسوج یکی از مطالبات ماست که خیلی وقت پیش مصوب شده، اما مورد بی‌توجهی قرار گرفت.

نماینده ولی فقیه در استان کهگیلویه و بویراحمد در خصوص سدهای استان کهگیلویه و بویراحمد گفت: سدهایی که در این استان وجود دارد، کمترین بهره‌ای از آن‌ها نصیب مردم این استان می‌شود. همانطوری که نفت ما برای همه قابل استفاده است و ما خوشحالیم که آب داریم و همه از آن بهره می‌برند؛ اما توقع داریم که مردم این استان از آب سدها بهره کافی را ببرند.

به گزارش ایسنا، حسینی تاکید کرد: سد چم‌شیر دو میلیارد حجم ذخیره‌سازی دارد؛ اما در تقسیم این آب استان کهگیلویه و بویراحمد بهره کمی دارد. از سد مارون بهره نمی‌بریم و بیشترین سهم آب سد کوثر به استان‌های همجوار می‌رسد. انتظار می‌رود حق‌آبه استان کهگیلویه و بویراحمد از این سدها دیده شود. احداث سد آبریز مطالبه مهم مردم استان است بنابراین این وضعیت ناامید کننده نباید ادامه پیدا کند.

انتهای پیام

دیگر خبرها

  • سردار رادان: آرام و قرار نداریم | برای عفت اسلامی درنگ نخواهیم کرد
  • نقش‌آفرینی گروه‌های جهادی در جهش تولید با مشارکت مردم 
  • حمیدی‌فر: در نسل چهارم دانشگاه‌ها دنبال تمدن‌سازی هستیم
  • چالش‌های حوزه تعلیم و تربیت چبست؟/ در نسل چهارم دانشگاه‌ها دنبال تمدن‌سازی هستیم
  • نقش‌آفرینی گروه‌های جهادی در جهش تولید با مشارکت مردم
  • تخصص بدون تعهد و تعهد بدون تخصص زمینه‌های فساد را ایجاد می‌کند
  • سد «آبریز» مطالبه مهم مردم کهگیلویه و بویراحمد است/ راه آهن یاسوج مورد توجه قرار گیرد
  • حجت الاسلام خسروپناه: علم حکمی؛ لازمه دستیابی به تمدن نوین اسلامی
  • راز عبور شورای شهر قشم از محدودیت منابع
  • پویش «مشهد مهربان»، عامل یکپارچه‌سازی اجتماعی مشهد مقدس