Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرگزاری فارس از بیجار؛ قدیر آریان ظهر امروز امروز در نشست با خبرنگاران به مناسبت هفته منابع  طبیعی، اظهار کرد: آبخیزداری شامل سه بخش بیولوژیکی، مکانیکی، بیومکانیکی است که پروژه‌های بیو‌لوژیکی به صورت بذرپاشی و بذرکاری و پروژه‌های بیومکانیکی تلفیقی از مکانیکی و بیولوژیکی و شامل بانکت‌بندی است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

به گفته وی در سال جاری در قالب پروژه‌های بیولوژیک ۱۴۰ هکتار منابع طبیعی در روستای علی‌آباد گوندک بذرکاری و بذرپاشی شده است.

آریان بیان کرد: واحد جنگل‌کاری ۱۱ مورد دستگاه آبشخور، مدیریت چرای دام که شامل طرح‌های مرتع‌داری در ۲۰ روستا، ممیزی مراتع در ۴ روستا،  تمدید چرا، ابطال پروانه چرا، انتقال پروانه چرا ۴۲۰ مورد انجام شده است.

رئیس اداره منابع طبیعی بیجار از پروژه زراعت چوب به عنوان کارهای شاخص انجام شده منابع طبیعی یاد کرد و گفت: پروژه زارعت چوب از سال ۹۹ آغاز و سال جاری در مساحت ۳۶ هکتار انجام شده است.

وی طرح جلوگیری از قطع و قاچاق را از اهداف زراعت چوب عنوان کرد و گفت: بیش از ۴۵ مورد بازدید برای جلوگیری از قطع درختان انجام شده که منجر به تشکیل ۱۲ مورد پرونده شده است.

رئیس اداره منابع طبیعی بیجار گفت: تشکیل ۲۰۴ فقره پرونده تخریب و تصرف با مساحت ۵۰۷ هکتار از دیگر اقدامات این اداره است.

وی همچنین از رفع تصرف ۱۱۳هکتار از اراضی ملی و صدور سند تک برگ برای کل اراضی ملی در بیجار خبر داد.

وی از واگذاری اراضی ملی در ۱۲ روستای شهرستان بیجار  به بنیاد مسکن خبر داد و افزود: ۵ مورد اراضی ملی برای ۵ طرح اشتغالزایی و صنعتی نیز از دیگر اراضی ملی واگذار شده است.

وی از صدور کارت و عضویت  یک هزار و ۱۱۵ نفر همیار طبیعت اشاره و ادامه داد: در سال جاری ۱۳۰  نفر به صورت همیار طبیعت جذب  منابع طبیعی  شده‌اند و برای ۲۰ نفر هم کارت همیار تمدید شده است.

رئیس اداره منابع طبیعی بیجار به اعتبارات جذب شده آبخیزداری اشاره و بیان کرد: در سال ۹۹ میزان اعتبارات ملی طرح آبخیزداری یک و نیم میلیارد تومان بود که در سال جاری  به ۱۵ میلیارد تومان افزایش یافته است.

وی بیان کرد: طرح‌های آبخیزداری موجب بهبود وضع کشاورزی و حفظ پوشش گیاهی شهرستان می‌شود.

وی از توزیع و غرس ۴ هزار اصله نهال در شهرستان در ایام هفته منابع طبیعی خبر داد.

آریان به برنامه‌های اداره منابع طبیعی در هفته منابع طبیعی اشاره و بیان کرد: 
نواختن زنگ طبیعت و درختکاری محوطه دبستان پروفسور ستاره، تهیه نهال برای کوه سیاه با مشارکت انجمن‌های مردم‌نهاد، نهال‌کاری منطقه حفاظت شده، نهال کاری کیمیا معدن، کاشت هزار اصله نهال، ترویج فرهنگ حفاظت از منابع طبیعی توسط محافظین انفال در روستاها، غرس نهال به یاد هر شهید در شهر بابارشانی و‌ … از  برنامه‌های هفته منابع طبیعی است.

انتهای پیام /۲۳۳/۷۵

منبع: فارس

کلیدواژه: آبخیزداری بیجار منابع طبیعی اداره منابع طبیعی هفته منابع طبیعی انجام شده اراضی ملی سال جاری

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.farsnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فارس» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۴۵۰۳۷۵۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

بازگشایی و رفع تصرف ۹۱ هکتار از اراضی رودخانه‌ای

به گزارش خبرگزاری صداوسیما، مرکز خراسان رضوی، مدیر امور منابع آب مشهد گفت: در راستای اطلاع رسانی و فرهنگسازی صیانت و حفاظت از منابع آبی، در سال گذشته گروه‌های گشت و بازرسی امور آب مشهد در محدوده تحت پوشش پس از طی مراحل قانونی و با همکاری نیروی انتظامی  ۹۱ هکتار از اراضی بستر رودخانه‌ها و مسیل‌ها را بازگشایی و رفع تصرف کرد.

محمد برزویی افزود: در همین مدت ۶۹ هزار و ۳۸۸ متر بستر رودخانه‌ها هم لایروبی شد.

دیگر خبرها

  • بیش از ۱۵۰۰ مترمربع از اراضی ملی عنبرآباد رفع تصرف شد
  • بازگشایی و رفع تصرف ۹۱ هکتار از اراضی رودخانه‌ای
  • رفع تصرف اراضی ملی ۱۳۰ میلیارد ریالی در تالش
  • زندانیان ملایری هزار اصله درخت کاشتند
  • رفع تصرف ۴۶۰۰ هکتار از اراضی ملی سیستان و بلوچستان
  • رفع تصرف بیش از ۲ هزار هکتار اراضی ملی و منابع طبیعی در آذربایجان‌غربی
  • رفع تصرف بیش از دو هزار هکتار اراضی ملی و منابع طبیعی در آذربایجان‌غربی
  • رفع تصرف بیش از ۲۱۰۰ هکتار اراضی ملی و منابع طبیعی در آذربایجان‌غربی
  • رفع تصرف بیش از ۲۱۰۰ هکتار اراضی ملی و منابع طبیعی، در سال ۱۴۰۲ با ورود دستگاه قضایی آذربایجان غربی
  • رفع تصرف و بازپس گیری ۳هکتار از اراضی ملی اشنویه