Web Analytics Made Easy - Statcounter

ایسنا/خراسان رضوی استاندار خراسان ‌رضوی گفت: بخش خصوصی خراسان‌ رضوی آمادگی برقراری تعاملات تجاری با کشورهای همسایه و جهش‌های اقتصادی قدرتمند داخل استان را دارد. امید است که خراسان‌ رضوی از حالت سرمایه‌گریزی رهایی پیدا کرده و تبدیل به یک استان سرمایه‌پذیر شود.

یعقوبعلی نظری امروز، ۱۲ اسفند ماه، در نودمین جلسه شورای گفت‌وگوی دولت و بخش خصوصی که در اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی خراسان‌ رضوی برگزار شد، اظهار کرد: در خصوص ارتباطات ایران و ترکمنستان مشکلات متعددی وجود دارد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

از نمونه‌های این مشکلات می‌توان به عدم هماهنگی میان استان‌های ۲ کشور اشاره کرد.

وی ادامه داد: همچنین باید در نظر داشت که ایران و ترکمنستان راه تجارت با سایر کشورهای همسایه را برای یکدیگر آزاد کرده و نقطه قوتی جهت آسان‌سازی مراوادت تجاری دارند. از این‌رو گسترش و توسعه ارتباطات با ترکمنستان باید یکی از سیاست‌های مهم پیش‌رو باشد.

استاندار خراسان رضوی افزود: انسجام فکری و عملی در انجام امور اقتصادی و سایر ابعاد موجود در خراسان ‌رضوی امری مهم و ضروری است. وظیفه ما بسترسازی و تسهیل‌کنندگی است اما قسمت عملیاتی انجام امور بر عهده مردم و بخش خصوصی قرار دارد.

نظری همچنین در خصوص نتایج سفر به تاجیکستان گفت: سفر به تاجیکستان سه هدف داشت. یکی از این اهداف برگزاری نمایشگاه ایران در تاجیکستان بوده که خوشبختانه با موفقیت پشت ‌سر گذاشته شد. هدف دیگر ملاقات با مسئولان اقتصادی این کشور بود که منتج به گشایش پنجره‌های تجاری و ایجاد اعتماد و اطمینان میان ۲ طرف شد. سومین هدف نیز پاسخ به دعوت استاندار ختلان بود که طی این سفر به بازدید مناطق آزاد این استان پرداخته و متقابلا از استاندار ختلان دعوت به سفر به ایران و میزبانی از آنان کردیم.

وی اضافه کرد: زمانی که بستر لازم و کافی برای انجام امور اقتصادی در استان فراهم شود، سرمایه‌گذاران نیز به مرور زمان جذب شده و شاهد افزایش فرصت‌های اقتصادی ویژه در خراسان‌ رضوی خواهیم بود.

انتهای پیام

منبع: ایسنا

کلیدواژه: استانی اقتصادی کشورهای همسایه تركمنستان تاجيكستان اتاق بازرگاني استاندار خراسان رضوی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۴۵۰۵۵۶۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

آمادگی ایران برای برگزاری دومین کمیسیون مشترک‌ همکاری‌ها با مالی

حسین امیرعبداللهیان، وزیر امور خارجه در دیدار با عبدالله جوپ، وزیر امور خارجه کشور مالی در خصوص آخرین وضعیت روند توسعه و گسترش روابط بین تهران و باماکو گفت‌وگو و تبادل نظر کرد.

به گزارش ایسنا، امیرعبداللهیان با ابراز خرسندی از سفرش  به مالی و مذاکرات و توافق‌های صورت گرفته تاکید کرد ما از  پیشرفت روابط مثبت بین دو کشور خرسندیم.

وی با اشاره به نگاه ویژه مقامات عالی کشورمان‌ به توسعه همکاری با آفریقا و کمک به خودکفایی کشورهای آفریقایی در برخی عرصه‌ها بر آمادگی کشورمان برای برگزاری دومین کمیسیون مشترک همکاری‌ها و توسعه روابط دو کشور تاکید کرد.

وزیر امور خارجه مالی نیز با اشاره به موضع کشورش در ابراز همبستگی با کشورمان در پی حمله رژیم صهیونیستی به سفارت ایران در دمشق  تاکید کرد: این اقدام تروریستی علیه کشور برادر و دوست ایران را محکوم و واکنش خوب و به جا و روحیه مبارزه و شجاعت ایران را تمجید می‌کنیم.

وی بر تعهد، جدیت و اقدامات عملی مالی برای توسعه و تقویت روابط دو کشور تاکید کرد.

عبدالله جوپ برگزاری موفقیت آمیز نمایشگاه اکسپو ۲۰۲۴ تهران و دومین نشست ایران و آفریقا را تبریک گفت.

انتهای پیام

دیگر خبرها

  • آمادگی استان قزوین برای سرمایه گذاری‌های خارجی
  • فرودگاه گناباد، پیشران توسعه و رونق در جنوب خراسان رضوی
  • استفاده از ظرفیت بنیاد علوی در توانمندسازی اقتصادی مناطق کمتر توسعه‌یافته
  • برگزاری سومین جلسه ستاد هماهنگی روابط اقتصادی خارجی در وزارت امور خارجه
  • اجرای قانون جهش تولید دانش بنیان حرکت بزرگ اقتصادی را رقم می زند
  • رئیس سازمان توسعه همکاری‌های علمی و فناورانه بین‌المللی معرفی شد
  • رییس سازمان توسعه همکاری‌های علمی و فناورانه بین‌المللی منصوب شد
  • آمادگی ایران برای برگزاری دومین کمیسیون مشترک‌ همکاری‌ها با مالی
  • ضرورت همکاری دستگاه‌ها در اجرای پروژه استراتژیک جاده جلفا-کلاله
  • دعوت از گروه‌های جهادی خراسان رضوی برای مشارکت بیشتر در طرح تحول روستایی