Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «پول نیوز»
2024-04-29@06:27:45 GMT

۶ فناوری امیدوارکننده برای درمان سرطان

تاریخ انتشار: ۱۳ اسفند ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۴۵۰۶۷۸۲

۶ فناوری امیدوارکننده برای درمان سرطان

در سال‌‌های اخیر پیشرفت‌‌های زیادی در روش‌‌های درمان سرطان به وجود آمده است؛ در نتیجه بیماران مبتلا به سرطان و پزشکان گزینه‌‌های بیشتری برای درمان دارند. سرطان نه تنها برای بیماران بلکه برای پزشکان هم کابوس بزرگی است، زیرا در میان بیماری‌هایی قرار می‌گیرد که درمان آن دشوار است. در بسیاری از موارد، تشخیص آن به دلیل علائمی که اغلب به وجود می‌آیند پس از وخامت اوضاع ظاهر نمی‌شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

تشخیص زودهنگام اولین اقدامی است که می‌تواند در مقابله با این بیماری کمک کند.

علاوه بر درمان‌های فعلی مانند شیمی درمانی، پرتودرمانی و جراحی، فناوری و تلاش متخصصان به ارائه بسیاری از گزینه‌های درمانی جدید کمک می‌کند که امیدی برای مقابله با سرطان ایجاد می‌کند.

معاینه بیوپسی مایع: برخلاف معاینه بیوپسی سنتی که بر برداشتن یک تکه از بافت یا سلول‌های بدن متکی است، متخصصان روش مدرن متفاوتی به نام معاینه بیوپسی مایع ارائه کرده اند که به نظارت بر سلول‌های سرطانی در گردش (CTC) که از تومور اولیه جدا می‌شوند کمک می‌کند. این روش فقط در جریان خون قابل تشخیص است و باعث درد نمی‌شود. متخصصان به دنبال استفاده از آن برای نظارت بر انواع سرطان از جمله سرطان ریه، سینه، دهانه رحم وکولورکتال هستند.

فناوری درمانی CAR-T: این فناوری درمانی به محافظت در برابر عود سرطان کمک می‌کند و بر تبدیل یا افزایش توانایی سلول‌های T ایمنی بیمار برای هدف قرار دادن آنتی ژن‌های سلول‌های سرطانی تکیه می‌کند، یعنی سلول‌های ایمنی را هدایت می‌کند تا به تنهایی با آن آنتی ژن‌ها مبارزه کنند. این تکنیک برای بیمارانی مفید است که سرطان آن‌ها عود کرده و داروهایشان کمکی نکرده است.

عکاسی FLI: این فناوری به غربالگری بیماران مبتلا به سرطان سینه با تشخیص اینکه آیا پروتئین‌های خاصی وجود دارد که باعث رشد سلول‌های سرطانی می‌شود، کمک می‌کند؛ براساس برنامه درمانی مناسب می‌توان برای جلوگیری از رشد آن سلول‌های بدخیم اقدام کرد.

میکروب درمانی: شاید عجیب و تکان دهنده به نظر برسد، اما مداخله میکروب‌ها در بسیاری از درمان ها، از جمله درمان سرطان و میکروبی درمانی یا استفاده از میکروب ها، یکی از فناوری‌های مدرنی است که درمان سرطان را بهبود می‌بخشد. این نوع درمان از میکروبیوم برای تقویت پاسخ سیستم ایمنی به سرطان و سرکوب پاسخ ایمنی که می‌تواند شرایط را بدتر کرده و مشکلات التهابی ایجاد کند، استفاده می‌کند.

MP-MRI: یک فناوری متفاوت از MRI ​​معمولی، معاینه دقیق تری از رگ‌های خونی در تومور‌های پروستات را فراهم می‌کند که به تعیین روش درمانی بهینه برای بیمار کمک می‌کند.

هوش مصنوعی: این یکی از برجسته‌ترین فناوری‌های مدرن در ارتباط با سرطان است و اثربخشی خود را در افزایش امکان تشخیص بیماری و ارزیابی پاسخ به درمان به همراه یک پیشنهاد ثابت کرده است.

منبع: پول نیوز

کلیدواژه: فناوری اطلاعات فناوری نانو نانو تکنولوژی درمان سرطان

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.poolnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «پول نیوز» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۴۵۰۶۷۸۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

بیانیه کاخ باکینگهام درباره چارلز پس از گزارش‌های ضدونقیض

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از آسوشیتدپرس، کاخ باکینگهام با ادعای پیشرفت روند درمان سرطان چارلز سوم، پادشاه انگلیس، اعلام کرد که او بخشی از وظایفش که به ملاقات‌های عمومی اختصاص دارد را سر خواهد گرفت.

سخنگوی کاخ باکینگهام مدعی شد: تیم پزشکی پادشاه از پیشرفتی که در روند درمان حاصل شده، رضایت دارد و نسبت به تداوم بهبود وی خوش‌بین است. برنامه درمانی ادامه خواهد یافت اما رضایت پزشکان از روند درمان به اندازه‌ای است که پادشاه حالا می‌تواند بخشی از دیدارهای عمومی خود را از سر بگیرد.

براساس اعلام باکینگهام، چارلز در ماه ژوئن از امپراطور ژاپن میزبانی خواهد کرد. همچنین ششم مه (۱۷ اردیبهشت) نخستین سالروز تاجگذاری چارلز خواهد بود.

چارلز سوم از اوایل فوریه به‌دلیل ابتلا به سرطان تحت درمان قرار دارد. رسانه‌های انگلیسی در روزهای اخیر در گزارش‌هایی ضدونقیض از وخامت حال چارلز خبر داده بودند. این اخبار تاجایی پیش رفته است که برخی رسانه‌ها، اعلام کردند که تیم «برنامه‌ریزی مراسم خاکسپاری» چارلز سوم که مدت زیادی از تاجگذاری‌اش نمی‌گذرد، در شرایط آماده‌باش قرار دارد!

کد خبر 6089690

دیگر خبرها

  • تقسیم عشق در زندگی زوج مبتلا به «ای‌ال‌اس»/بیماری جزیی از زندگیست
  • محققان ایتالیایی پی بردند؛ نقش آسپرین در پیشگیری از سرطان روده بزرگ
  • نحوه تاثیر آسپرین در پیشگیری از سرطان روده بزرگ
  • فناوری جدیدی برای دیدن درون سلول‌های سرطانی
  • ۴۲ هزار کودک سرطانی در «محک» در حال درمان هستند
  • لوسمی رایج‌ترین سرطان کودکان/ ۶۵ تا ۷۰ درصد کودکان مبتلا به سرطان در ایران درمان می‌شوند
  • رایگان شدن درمان کودکان زیر هفت سال از امروز
  • بیانیه کاخ باکینگهام درباره چارلز پس از گزارش‌های ضدونقیض
  • فناوری مشاهده درون سلول‌های سرطانی ابداع شد
  • آزمایش اولین «واکسن شخصی» برای نوعی از سرطان روی بیمار انگلیسی