Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش به ایرنا، سیدمحمد حسینی روز جمعه در جلسه شورای هماهنگی امور راه و شهرسازی این استان که با حضور رستم قاسمی وزیر راه و شهرسازی برگزار شد، افزود: گلستان ۹۳۳ روستای بالای ۲۰ خانوار دارد که ۴۷ درصد جمعیت آن در مناطق روستایی سکونت دارند.

وی با تاکید بر ضرورت توجه به مناطق روستایی به سبب مولد بودن و جلوگیری از مهاجرت آنها، اضافه کرد: برای همه روستاهای بالای ۲۰ خانوار گلستان طرح هادی تهیه و مصوب شده و از زمان تهیه نخستین طرح های هادی روستایی در این استان ۱۷ سال می‌گذرد با این حال اکنون طرح بیش از ۳۰۰ روستا نیازمند بازنگری دارد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

حسینی با بیان اینکه درخواست بیشتر اهالی مناطق روستایی گلستان بازنگری و اجرای کامل طرح هادی است، بیان داشت: تامین اعتبار برای تحقق این مطالبه مردم از درخواست های بنیاد مسکن از دولت و وزارت راه و شهرسازی در سفر به استان است.

مدیرکل بنیاد مسکن گلستان همچنین درباره مشکلاتی که در زمینه قیر رایگان وجود دارد، گفت: این استان ۷۷۰ میلیارد ریال اعتبار برای قیر رایگان دارد اما به ۲ برابر این میزان اعتبار برای جذب قیر رایگان دارد زیرا اعتبارات تملک دارایی‌های سرمایه‌ای استان اعتباری دراین بخش دیده نشده است.

وی افزود: اکنون شاخص شروع طرح هادی در روستاهای گلستان ۲۰ درصد بالاتر از میانگین کشوری است و اگر اعتبارات پیشنهادی استان در سفر دولت مصوب شود می‌توانیم مرحله دوم و سوم طرح هادری را در بسیاری از روستاها اجرایی کنیم.

حسینی به حادثه خیز بودن گلستان اشاره کرد و گفت: همه ساله موارد متعددی از حوادث و بلایای طبیعی مانند سیل و زلزله در این استان رخ می‌دهد که اهمیت مقاوم سازی واحدهای مسکونی غیرمقاوم و کم دوام در مناطق روستایی گلستان را ۲ چندان کرده است.

به گفته وی، قرار است در یک برنامه ۱۰ ساله و با پرداخت تسهیلات قرض الحسنه همه واحدهای مسکونی غیرمقاوم در روستاهای گلستان نوسازی شود.

مدیرکل بنیاد مسکن گلستان درباره اجرای طرح نهضت ملی مسکن در مناطق شهری بیان داشت: از ۳۶ شهر استان ۲۶ شهر آن کمتر از ۲۵ هزار نفر جمعیت دارند که متولی اجرای طرح، بنیاد مسکن است که تاکنون از مجموع ۱۷ هزار نفر ثبت نام کننده ۱۰ هزار نفر واجد شرایط هستند ضمن اینکه در پنج شهر زمین تهیه شده و در بقیه شهرها باید زمین تامین شود.

حسینی افزود: تعهد سالانه بنیاد مسکن گلستان نوسازی و ساخت هفت هزار واحد است اما با اقدامات انجام شده برای احداث ۱۱ هزار واحد مسکونی برنامه ریزی شده که پنج هزار واحد آن در بافت فرسوده روستایی، چهار هزار مسکن ویژه جوانان و فرهنگیان و ۲ هزار واحد نیز در قالب مسکن حمایتی احداث می‌شود.

به گفته وی، ساخت پنج هزار واحد مسکونی در بافت فرسوده روستایی دهه فجر امسال آغاز شد و در روزهای آینده عملیات اجرایی احداث چهار هزار واحد ویژه جوانان و فرهنگیان در روستای نصرآباد گرگان آغاز می‌شود ضمن اینکه تا یک ماه آینده ساخت ۲ هزار واحد مسکن حمایتی نیز در سراسر استان آغاز خواهد شد.

حسینی اضافه کرد: تاکنون برای هفت هزار و ۷۰۰ متقاضی پروانه ساختمانی صادر و به بانک معرفی شده که پنج  هزار واحد انعقاد بانکی دریافت کردند.

استان گلستان ۱.۹ میلیون نفر جمعیت دارد.

برچسب‌ها هیات دولت طرح اقدام ملی مسکن سفر استانی توسعه روستایی گلستان

منبع: ایرنا

کلیدواژه: هیات دولت طرح اقدام ملی مسکن سفر استانی هیات دولت طرح اقدام ملی مسکن سفر استانی توسعه روستایی گلستان مناطق روستایی بنیاد مسکن هزار واحد طرح هادی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۴۵۰۷۱۲۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

روستاهای زنجان به کارگاه عمرانی تبدیل شده‌اند

مدیرکل دفتر امور روستایی و شوراهای اسلامی استانداری زنجان با اشاره به نتایج مثبت پرداخت تسهیلات به دهیاری‌ها گفت: رشد اعتبارات و تجهیز دهیاری‌ها به ماشین‌آلات باعث شد حجم عملیات عمران روستایی در استان به طور قابل توجهی بالا برود و مناطق روستایی استان از این لحاظ به کارگاه عمرانی تبدیل شود.

وجیه‌الله بیگدلی در گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا در زنجان اظهار کرد: سال گذشته بالغ بر دو هزار و ۱۰۰ میلیارد ریال تسهیلات کم‌بهره برای خرید ماشین‌آلات سبک و سنگین به دهیاری‌های استان اختصاص پیدا کرد.

وی با اشاره به نتایج مثبت پرداخت تسهیلات به دهیاری‌ها گفت: رشد اعتبارات و تجهیز دهیاری‌ها به ماشین‌آلات باعث شد حجم عملیات عمران روستایی در استان به طور قابل توجهی بالا برود و مناطق روستایی استان از این لحاظ به کارگاه عمرانی تبدیل شود.

مدیرکل دفتر امور روستایی و شوراهای اسلامی استانداری زنجان تصریح کرد: این تسهیلات در راستای ایجاد درآمد پایدار برای دهیاری‌ها در جهت افزایش سطح خدمت‌رسانی به روستاییان پرداخت شد.

وی با بیان اینکه با تأسیس دهیاری در ۵۲ روستای جدید طی فعالیت دولت سیزدهم، تعداد دهیاری‌های استان به ۷۰۹ مورد رسیده است، اضافه کرد: همچنین ۶۲۵ دهیاری در استان ارتقا پیدا کرد که این موضوع در تخصیص اعتبار و ماشین‌آلات به دهیاری‌ها بسیار مهم است.

بیگدلی گفت: بر اساس نتایج سرشماری سال ۹۵، جمعیت روستایی استان زنجان بالغ بر ۳۴۶ هزار نفر است که این میزان ۳۷ درصد کل جمعیت استان را شامل می‌شود.

کد خبر 748686

دیگر خبرها

  • پرداخت تسهیلات مسکن روستایی در کهگیلویه و بویراحمد به ۶۲ درصد رسید
  • شاخص برخورداری گلستان از صدور اسناد مالکیت، هفت درصد بالاتر از میانگین کشوری
  • ۵۹ هزار واحد مسکونی در بافت‌های فرسوده استان تهران ساخته شد
  • مراقبت کنید طرح هادی درزمین‌های مرغوب کشاورزی و روستایی اجرا نشود
  • دریافت تسهیلات درجاسازی واحد‌های فرسوده روستایی واقع در حریم ممنوعه میراث فرهنگی
  • تقدیر از بانک مسکن برای پرداخت تسهیلات ساخت
  • لزوم استفاده از ظرفیت بنیاد مسکن در اجرای طرح‌های مسکن روستایی
  • ۱۸۸ طرح هادی روستایی در استان بوشهر در حال اجرا است
  • روستاهای زنجان به کارگاه عمرانی تبدیل شده‌اند
  • اتمام پروژه کمربندی دوم شهر، نیازمند تخصیص اعتبارات ملی است