Web Analytics Made Easy - Statcounter

رئیس پژوهشگاه تربیت بدنی و علوم ورزشی از حضور بیش از حضور بیش از هفتاد استاد برجسته در سیزدهمین همایش بین‌المللی علوم ورزشی خبر داد. - اخبار ورزشی -

به گزارش خبرنگار ورزشی خبرگزاری تسنیم، علی شریف‌زاده، رئیس پژوهشگاه تربیت بدنی و علوم ورزشی در نشست خبری که صبح امروز (شنبه) در محل این پژوهشگاه برگزار شد، پیرامون برگزاری سیزدهمین همایش علوم ورزشی اظهار داشت: این همیشه چند ویژگی بارز و برجسته دارد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

همایش کاملاً به صورت مجازی برگزار می‌شود و بیشترین مشارکت دانشگاه‌های کشور را خواهیم داشت. در واقع دانشکده‌های تربیت بدنی در سطح کشور مجری پنل‌های مختلف این همایش هستند. ما حضور دانشگاه‌ها و پژوهشگاه ها را به عنوان مجریان در این همایش خواهیم داشت. در واقع فضای مجازی را به یک فرصت بهینه برای معرفی فعالیت‌های ورزشی و علمی کشور به خارج از کشور کردیم.

رئیس پژوهشگاه تربیت بدنی و علوم ورزشی افزود: یکی دیگر از ویژگی‌های این همایش حضور فدراسیون‌ها است. در واقع اطلاعات همایش در اختیار 52 فدراسیون قرار گرفت و آنهایی که تمایل علمی داشتند، مشارکت خوبی داشتند و همکاری خود را اعلام کردند. همچنین چهار سازمان و وزارتخانه و چهار انجمن علمی در این همایش حضور دارند و پنل‌ها و نشست‌های تخصصی را برگزار می‌کنند.

علی شریف‌زاده گفت: بیشترین مشارکت اعضای هیئت علمی دانشگاه‌های کشور را در این دوره شاهد خواهیم بود. بهترین مقالات انتخاب شده‌اند و برخی در قالب سخنرانی و برخی در قالب پوستر ارائه می‌شوند. قرار است در این همایش بیش از 10 محور کاربردی و موضوعات روز دنیا در این همایش بحث و گفت‌وگو خواهد شد. همچنین تعریف و عملیاتی کردن دسترسی آزاد به اطلاعات، یکی دیگر از ویژگی‌های این همایش است. یعنی هر کسی که بخواهد، می‌تواند وارد سایت همایش شود و از همه مطالب بهره لازم را ببرد.

شریف‌زاده عنوان کرد: ما تحقق دیپلماسی علمی ورزشی را در دستور کار داشتیم که خوشبختانه محقق شده و مشاهده خواهیم کرد.  بر همین اساس تعداد 72 استاد برجسته سخنرانی خواهند کرد که تعدادی از اساتید، بین‌المللی هستند. پژوهشگاه ژاپن، کره جنوبی، چین و هنگ‌کنگ پژوهشگاه‌های همکار در این دوره هستند که نشست‌های مشترکی را با هم خواهیم داشت.

زارعیان، معاون پژوهشگاه در ادامه نشست، گفت: کار برگزاری همایش از هشت ماه قبل کارها استارت خورد و کارها در بخش‌های مختلف پیش رفت و حالا در آستانه برگزاری همایش قرار داریم. ما 704 مقاله برای این همایش دریافت کرده‌ایم که بر این اساس، 134 مقاله به صورت سخنرانی، 496 مورد به صورت پوستر ارائه می‌شود. 32 مقاله نیز قبول نشدند و مابقی در بخش پژوهشگران جوان ارزیابی خواهند شد. در این همایش فدراسیون‌های کاراته، نابینایان، اسکی، شنا، ووشو، روستایی و عشایری و همچنین زورخانه ای و پهلوانی مشارکت دارند.

محمد شریعت‌زاده، معاون فناوری پژوهشگاه نیز عنوان کرد: از بیش از بیست کشور دنیا به عنوان میهمان و سخنران کلیدی خواهیم داشت. همچنین 70 سخنران خارجی هم فیلم‌های خود را فرستاده‌اند و ما 10 پنل بین‌المللی را برگزار خواهیم کرد.  خاویر مالو بدنساز تیم فوتبال رئال مادرید، یان رولو مدیر تحقیق کمپانی گتورت، نیکولاس اوانس مدیر تحقیقات فیفا و ... به عنوان سخنران حضور خواهند داشت. هماهنگی دعوت و حضور این افراد کار سختی بود اما با تلاش زیاد انجام شد.

وی ادامه داد: ما در همایش قبلی فقط 30 میهمان خارجی داشتیم و البته پنل بین‌المللی نداشتیم، اما در این دوره 70 میهمان خارجی به همراه برگزاری 10 پنل بین‌المللی خواهیم داشت.

شریف‌زاده درباره مشارکت آکادمی ملی المپیک و وزارت ورزش با پژوهشگاه گفت: ما مکاتباتی را داشتیم. از وزارت ورزش یک معاونت و یک دفتر در همایش حضور دارند و نشست خواهیم داشت. تلاش کردیم با آکادمی هم نشین مشترک داشته باشیم، ولی در این دوره محقق نشد. البته کارهایی را به طور مشترک با آکادمی در حال انجام داریم که از جمله آنها موضوع تاریخ شفاهی است.

وی در پاسخ به این سوال که چقدر از این یافته‌ها در نهاد‌های اصلی ورزش کشور استفاده می‌شود؟ عنوان کرد: خوشبختانه در این دوره، مشارکت فدراسیون های ورزشی و وزارت ورزش و جوانان افزایش یافته است و بعضا مقالات ارزشمندی را نیز ارائه کرده‌اند و این فضا در حال رشد و توسعه است هرچند که با ایده آل‌ها فاصله داریم و دیپلماسی ورزش مسیری جز گفت‌وگو ندارد و استفاده از یافته‌های علمی در حوزه ورزش موجب ارتقا عملکرد ورزشکاران خواهد شد.

درخواست وزیر ورزش برای لغو استرداد مالکیت دو مجموعه ورزشی سرخابی‌ها

انتهای پیام/

منبع: تسنیم

کلیدواژه: ورزش ورزش تربیت بدنی علوم ورزشی بین المللی شریف زاده

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۴۵۱۴۱۰۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

هم اندیشی مسئله حجاب؛ حکمرانی نرم و سخت برگزار می شود

در این هم اندیشی علمی با حضور و ارائه حجج اسلام و آقایان دکتر مسعود اسماعیلی، مهدی جمشیدی، دکتر ابوالفضل اقبالی، مهدی جهان، دکتر محمدرضا سنگری، دکتر محسن ردادی، دکتر محمدمهدی جهان پرور برگزار خواهد شد.

دبیر علمی این کرسی، دکتر سیدحسین فخرزارع می‌باشد.

هم اندیشی علمی با موضوع “مسئله حجاب؛ حکمرانی نرم و سخت” روز یکشنبه مورخ ۹ اردیبشهت ماه سال جاری ساعت ۰۹:۰۰ صبح به صورت حضوری در سالن جلسات پژوهشگاه فرهنگ و اندیشه اسلامی به نشانی: تهران، خیابان شهید احمد قصیر، خیابان پژوهشگاه و همچنین به صورت مجازی تحت نرم افزار اسکای‌روم برگزار می‌شود.

دیگر خبرها

  • (عکس) حضور دیپلمات زن بی‌حجاب در همایش سخنرانی رئیسی
  • اسطوره در رئال مادرید می‌ماند؛ احتمال بالای تمدید قرارداد لوکا مودریچ برای یک فصل دیگر
  • خوش‌بینی بایرن مونیخ از رسیدن جمال موسیالا به بازی مقابل رئال مادرید
  • همایش پیاده‌روی میمند
  • هم اندیشی مسئله حجاب؛ حکمرانی نرم و سخت برگزار می شود
  • همایش بین‌المللی اندیشه‌های قرآنی رهبر معظم انقلاب چهارشنبه در قم 
  • وینیسیوس جونیور به رکورد تعداد بازی گرت بیل برای رئال مادرید رسید
  • همایش پیاده روی در یاسوج
  • دومین همایش بین‌المللی خلیج فارس دربوشهر برگزار می‌شود
  • گشایش نخستین دوره المپیاد فرهنگی، ورزشی و علمی شهید عجمیان + فیلم