Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرگزاری فارس از کرج، حسن مددی، دادستان عمومی و انقلاب مرکز استان البرز، در حاشیه آزادسازی حریم رودخانه کرج-چالوس، در جمع اصحاب رسانه، گفت: در بحث آزادسازی بستر و حریم رودخانه کرج که مربوط به بناها و ساختمان‌های مرتبط به دستگاه‌های حاکمیتی اعم از نهادهای اجرایی و عمومی است، کار تقریبا به پایان رسیده و به جز دو نهاد نظامی، سایر بناها تخریب شده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی ادامه داد: دو نهاد نظامی هم اعلام آمادگی کرده‌اند که در اولین فرصت اقدام مقتضی در این خصوص را انجام دهند.

 وی افزود: در خصوص بناهای بخش خصوصی هم باید گفت محدوده پایین رودخانه که از پایین منطقه حصار آغاز می‌شود، برخی مالکان به صورت داوطلبانه نسبت به تخریب و آزاد سازی بستر و حریم و بستر رودخانه اقدام کرده اند.

وی توضیح داد: به مالکان دیگر بخش خصوصی هم اخطارهای لازم داده شده تا هر چه سریع تر اقدام لازم را انجام دهند.

این مقام مسؤول اضافه کرد: ساختمانی که امروز تخریب شد چند تخلف همزمان داشته و علی رغم تذکرات و مهلتی که به مالک داده شد، اقدامی برای آزادسازی بستر صورت نگرفت و در نهایت دستگاه قاطعانه ورود کرد.

مددی ابراز کرد: تمام مالکان بخش خصوصی بدانند در بحث آزادسازی حریم و بستر قاطعانه برخورد می‌کنیم و در صورت مقاومت دستگاه قضا برای تخریب ورود میکند و اموالشان ضایع خواهد شد.

این مقام مسؤول گفت: در مجموع در مسیر رودخانه کرج باید آزادسازی ۶۷۵ ساختمان با مالکیت حقیقی و حقوقی انجام شود.

وی ابراز کرد: در کل ۱۹ دستگاه حاکمیتی در مسیر رودخانه دارای بناهایی بودند که آزادسازی ساختمانهای ۱۸ مورد از آنها انجام شده است.

دادستان کرج تاکید کرد: امیدواریم تا سه ماهه اول سال بعد شاهد اجرای کامل این طرح باشیم تا مردم بتوانند از برکات آن استفاده کنند.

وی گفت: بعد از این که همه ساختمانهای مد نظر در طرح آزادسازی بستر و حریم رودخانه کرج انجام و نخاله‌ها هم جمع آوری شد، دیگر اجازه تصرف نخواهیم داد و اگر این اتفاق بیفتد، برخوردها شدیدتر خواهد بود.

وی ابراز کرد: بعد از تخریب این ساختمانها در برخی مسیرها دسترسی برای استفاده عموم مردم ایجاد می‌شود به عنوان مثال بخشی از حریم رودخانه که طی چند هفته گذشته آزادسازی و در اختیار شهرداری قرار گرفته، بنااست به پارک رود تبدیل شود.

مددی ادامه داد: یک هتل هم در مسیر آزادسازی قرار دارد و چون میراث فرهنگی اعلام کرده که این بنا ارزش میراثی دارد، در حال بررسی وضعیت آن هستیم.

وی گفت: حریم و بستر رودخانه کرج که طی سنوات گذشته بناهایی از قبیل رستوران، مجمتع پذیرایی و .... در آن ایجاد شده به طور کامل انجام خواهد شد و استثنائی در این خصوص وجود ندارد.

انتهای پیام/ج

منبع: فارس

کلیدواژه: حریم رودخانه کرج چالوس خبرگزاری فارس اراضی ملی ویلاسازی لاکچری بیت المال حریم رودخانه کرج

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.farsnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فارس» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۴۵۱۵۱۰۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

آزادسازی یک عقاب در ارتفاعات کوهستانی شاهو + فیلم

جمعی از فعالین محیط زیست در کردستان از شهر‌های کامیاران، دهگلان، سقز، جوانرود و سنندج با همراهی مردم روستای دیوزناو یک عقاب ر ا که زخمی شده بود پس از درمان در ارتفاعات کوهستانی شاهو آزاد کردند.

 

کد ویدیو دانلود فیلم اصلی

 

باشگاه خبرنگاران جوان فیلم و صوت فیلم و صوت

دیگر خبرها

  • اتمام مطالعات ساخت نیروگاه برق‌آبی در رودخانه‌های مازندران
  • بیت المقدس عملیاتی منجر به آزادسازی پاره تن ایران+فیلم
  • تخریب ساخت و ساز غیر مجاز در اراضی کشاورزی بویراحمد
  • آزادسازی یک عقاب در ارتفاعات کوهستانی شاهو + فیلم
  • رفع تصرف ۲۰۰۰ متر از رودخانه‌های استان یزد
  • رفع تصرف ۵۵ هکتار از بستر زرینه‌رود
  • رفع تصرف ۲ هکتار از رودخانه‌های استان یزد
  • کرمان/ فوت پسربچه ۵ ساله در سایه اهمال کاری‌ ها
  • اتمام تملک پروژه باغ مزار مشاهیر قم تا یک ماه آینده
  • تنها پل چوبی روستای شورکش بر اثر باران سیل آسا تخریب شد + فیلم