Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «تابناک»
2024-04-29@05:54:07 GMT

از سرگیری صادرات فلفل دلمه‌ای به روسیه

تاریخ انتشار: ۱۴ اسفند ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۴۵۱۵۶۹۵

از سرگیری صادرات فلفل دلمه‌ای به روسیه

به گزارش تابناک به نقل از ایسنا، وزارت جهاد کشاورزی طی اطلاعیه‌ای اعلام کرد که صادرات فلفل دلمه‌ای ایران به روسیه از روز شنبه، ۱۴ اسفند ماه رسما از سر گرفته می‌شود.

آذرماه امسال بود که روسیه واردات فلفل دلمه ایران را به کشورش ممنوع کرد. ممنوعیتی که مسئولان مربوطه در وزارت جهاد کشاورزی علت آن را استفاده از ۴نوع آفت کش در فلفل دلمه های ایران عنوان کردند که در روسیه ثبت نشده بود اما در ایران و اتحادیه اروپا رجیستر شده بود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!



این مسئولان همچنین اعلام کردند اینکه واردات محصول یا محموله‌ای در کشور دیگری ممنوعیت پیدا کند، موضوع تازه ای نیست، همیشه وجود داشته، فقط مختص ما نیست، در دنیا هم چنین اتفاقاتی می افتد و نباید به این موضوعات نگاه سیاسی داشت.

حدود یک ماه بعد از آن یعنی در دی ماه سال جاری نیز رییس سازمان حفظ نباتات کشور اعلام کرد که پس از مذاکرات صورت گرفته قرار است به منظور رفع ممنوعیت صادرات به روسیه یک هیات روسی از تولیدات، گلخانه ها و تولیدکنندگان و به طور کل بسترهای تولید بازدیدی داشته باشند و پس از آن ممنوعیت برداشت خواهد شد.

روز گذشته اما وزارت جهاد کشاورزی از شروع دوباره صادرات فلفل دلمه‌ای به روسیه از ۱۴ اسفندماه خبر داد و اعلام کرد که با پی‌گیری‌ها و مذاکرات فنی انجام شده از سوی وزارت جهاد کشاورزی، ممنوعیت واردات فلفل دلمه‌ای ایران از سوی روسیه رفع و صادرات این محصول از سر گرفته خواهد شد.

بنابر اعلام این وزارتخانه این تصمیم پس از انجام اقداماتی همچون رایزنی در حاشیه سفر ریاست جمهوری به کشور روسیه، سفر معاون باغبانی وزارت جهاد و هیات همراه به روسیه و حضور تیم فنی و کارشناسی روسیه طی هفته گذشته در ایران و بازدید از مراکز تولید فلفل دلمه‌ای و آزمایشگاه‌های مرجع در چند استان کشور اتخاذ شد.

در این اطلاعیه آمده است که آتنا پاپوآ - رییس سرویس فدرال نظارت بر حفظ حقوق مصرف کنندگان روسیه روز گذشته طی نامه‌ای رسما اعلام کرد ممنوعیت صادرات فلفل دلمه‌ای ایران به روسیه از ۵ مارس ۲۰۲۲ مطابق با ۱۴ اسفند برطرف شده است.

منبع: تابناک

کلیدواژه: مذاکرات وین اوکراین حمله نظامی روسیه به اوکراین زهره فکور صبور مناجات شعبانیه وزارت جهاد کشاورزی فلفل دلمه روسیه مذاکرات وین اوکراین حمله نظامی روسیه به اوکراین زهره فکور صبور مناجات شعبانیه صادرات فلفل دلمه ای وزارت جهاد کشاورزی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tabnak.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تابناک» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۴۵۱۵۶۹۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

(ویدئو) یک ترفند ساده و سریع: آسانترین راه پیچیدن دلمه برگ مو

کد ویدیو دانلود فیلم اصلی   منبع: راهنماتو

دیگر خبرها

  • قیمت انواع سبزیجات برگی و غیربرگی در میادین میوه و تره‌بار
  • (ویدئو) یک ترفند ساده و سریع: آسانترین راه پیچیدن دلمه برگ مو
  • یک ترفند ساده و سریع: آسانترین راه پیچیدن دلمه برگ مو (فیلم)
  • نگرانی شدید تل‌آویو از همکاری‌های دفاعی ایران و روسیه
  • روس‌ها متقاضی سرمایه گذاری در بندر امیرآباد
  • علاقه مندی روس‌ها برای سرمایه گذاری در بندر امیرآباد
  • هوشمندی ایران در از سرگیری سوآپ گاز ترکمنستان، تمدید صادرات گاز عراق و تکمیل خط لوله صلح
  • پوتین: پاسخ متقارن به تحریم‌های غرب به نفع روسیه نیست
  • اعلام آمادگی روس‌ها برای سرمایه گذاری در بندر امیرآباد
  • مقاومت برخی کشورهای اروپایی برای ممنوعیت واردات ال‌ان‌جی از روسیه