Web Analytics Made Easy - Statcounter

دکتر سورنا ستاری روز شنبه در حاشیه بازدید از پارک علم و فناوری خراسان شمالی و شرکت های دانش بنیان در جمع خبرنگاران اظهار داشت: خراسان شمالی استانی با زیرساخت های جوان در حال رشد است و سرعت توسعه استان در این حوزه مطلوب است.

وی خاطرنشان کرد: جهت گیری این استان و موتور محرک آن بر اساس توسعه نیروی انسانی است و باید کشاورزی و معادن و دامداری استان را به واسطه این نیروها توانمند کرد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

معاون علمی و فناوری رییس جمهور با بیان این که توسعه زیرساخت هایی مانند دانشگاه‌ها و شرکت های دانش بنیان نیز قابل تامل است افزود: هم اکنون فرهنگی در استان و کشور شکل گرفته است که این دانشگاه‌ها هستند که باید مشکلات مردم را حل کنند و دانشگاه ها نیز در این زمینه فعالیت های خوبی دارند.

ستاری افزود: خراسان شمالی نیروی انسانی فوق العاده ای دارد و این نیروها باید استان را به سمت توسعه هدایت کنند که این توسعه با کمک پارک علم و فناروی و مراکز رشد و فناوری راحت امکانپذیر است.

معاون علمی و فناوری رییس جمهور در ارتباط با حمایت های صورت گرفته از شرکت های دانش بنیان نیز بیان کرد: موضوع مهم در این خصوص، زیست بوم کارآفرینی است که باید در این استان توسعه یابد و زمانیکه این امر محقق شد کارآفرینان می توانند به منابع مالی نیز دسترسی مناسبی داشته باشند.

وی به صندوق پژوهش فناوری استان نیز اشاره کرد و گفت: این صندوق در خراسان شمالی نوپا است ولی طی یکی دو سال اخیر رشد خیلی خوبی داشته است و برای تامین مالی بانک ها نیز تسهیلات به شرکت های دانش بنیان  ارائه می دهند که می توان از آن نیز استفاده کرد.

وی با بیان این که صرف دانش بنیانی بودن مجوز برای کسب و کار نیست افزود: دانش بنیانی در واقع اکو سیستم جدیدی است که شرکتهایی که تحت پوشش این اکوسیستم قرار می گیرند می توانند از ۱۴۰ نوع خدمت که به آن ها ارائه می دهیم استفاده کنند.

دکتر سورنا ستاری معاون علمی و فناوری رییس جمهور و دکتر علی خیرالدین معاون فناوری و نوآوری وزارت علوم در سفر یک روزه خود به خراسان شمالی امروز از نمایشگاه محصولات مرکز نوآوری دانشگاه بجنورد و از شرکت های دانش بنیان پارک علم و فناوری استان نیز بازدید کردند.

افتتاح پردیس و بازدید از نمایشگاه دستاوردهای شرکتهای دانش بنیان، حضور در شورای اداری استان نیز از دیگر برنامه های معاون رییس جمهور و معاون وزیر علوم است.

افتتاح ۲مرکز نوآوری اسفراین، آغاز به کار عملیات ساختمانی مرکز نوآوری مانه و سملقان و افتتاح مرکز نوآوری دانشگاه کوثر بجنورد نیز به صورت ویدو کنفرانس انجام می شود.

همچنین مرکز نوآوری شیروان نیز امروز با حضور معاون علمی و فناوری رییس جمهور افتتاح  می شود.

خراسان شمالی ۸۶۳ هزار نفر جمعیت دارد.  

این استان دارای ۳۳ دانشگاه دولتی و غیردولتی، موسسه و مرکز آموزش عالی است و ۲۹ هزار دانشجو در این دانشگاه ها تحصیل می کنند.  

چهار مرکز رشد، ۱۳۰ شرکت فناور، ۳۱شرکت دانش بنیان و ۲۳ صنعت خلاق زیر پوشش پارک علم و فناوری خراسان شمالی فعالیت می کنند.

برچسب‌ها بجنورد سورنا ستاری شرکت دانش بنیان خراسان شمالی

منبع: ایرنا

کلیدواژه: بجنورد سورنا ستاری شرکت دانش بنیان بجنورد سورنا ستاری شرکت دانش بنیان خراسان شمالی معاون علمی و فناوری رییس جمهور شرکت های دانش بنیان خراسان شمالی مرکز نوآوری دانشگاه ها پارک علم

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۴۵۱۵۹۷۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

عزم هیئت الجزایری برای توسعه همکاری فناورانه با ایران


به گزارش خبرگزاری صدا و سیما به نقل از معاونت علمی، فناوری و اقتصاد دانش بنیان ریاست جمهوری فناکمال حمنی، که در راس یک هیئت تجاری برای شرکت در نمایشگاه ایران اکسپو به تهران سفر کرده است در حاشیه بازدید از توانمندی‌های شرکت‌های دانش‌بنیان ایرانی در خانه نوآوری و فناوری (IHIT) گفت: تمام قسمت‌ها برای من جذاب بود ولی قسمت تجهیزات پزشکی بیشتر توجه من را به خود جلب کرد.

وی اظهار کرد: علاوه بر سطح بالای فناوری ، صمیمیت و خلوصی که در ایرانی‌ها دیدیم؛ عزم ما را بیش از پیش برای توسعه همکاری‌ها با ایران جزم کرد. به گفته او، امروز نمایندگان الجزایر شاهد آمادگی ایرانی‌ها برای انتقال فناوری به تمام نقاط جهان بودند و از این میزان امادگی ایرانیان بسیار حیرت زده شدند.

 

وی ضمن اعلام خرسندی از بازدید دستاورد‌های ایرانی گفت: اقتصاد ایران بسیار پیشرفته است؛ بطور مثال شتابدهنده خطی پزشکی امید. تاکنون فناوری ساخت این دستگاه در انحصار آمریکا، انگلیس و چین بوده است و ایران چهارمین کشور در جهان است که توانسته است این فناوی دقیق، پیچیده و حساس را بومی سازی کند.

وی اضافه کرد: به گفته مسئولین هزینه خرید این دستگاه از خارج از کشور حدود یک و نیم میلیون دلار ارز از کشور خارج می‌کرد که اکنون با یک سوم این قیمت، این دستگاه در اصفهان ساخته شده است و این امر نشاندهنده قدرت ایرانی است.

دیگر خبرها

  • عزم هیئت الجزایری برای توسعه همکاری فناورانه با ایران
  • استقبال وزارت صنعت امارات از توسعه همکاری‌ فناوری با ایران
  • مهم‌ترین گام‌توسعه‌ای‌ اکوسیستم فناوری اتصال دانش‌بنیان‌های ایرانی به بازار‌های جهانی است
  • شرکت ۲۷ هزار دانش‌آموز خراسان شمالی در امتحانات نهایی
  • بومی سازی کاتالیست‌هایی که در تولید بنزین استفاده می‌شود
  • حضور بیش از ۶۵۰ شرکت دانش‌بنیان داخلی و خارجی در نمایشگاه ایران‌هلث ۱۴۰۳
  • مالکیت فکری ستون اصلی «اقتصاد دانش بنیان»
  • در حوزه مالکیت فکری بسیار عقب هستیم
  • نقش آفرینی دانش‌بنیان نرم و هویت‌ساز در صنایع سخت
  • بومی‌سازی کاتالیست‌هایی کاربردی در تولید بنزین توسط محققان یک شرکت دانش‌بنیان