Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایمنا»
2024-04-30@05:26:47 GMT

جزئیات شرایط مجاز تردد در نوروز ۱۴۰۱

تاریخ انتشار: ۱۴ اسفند ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۴۵۱۶۳۱۴

جزئیات شرایط مجاز تردد در نوروز ۱۴۰۱

معاون فنی مرکز سلامت محیط و کار وزارت بهداشت، در ارتباط با ابهامات سفرهای نوروزی بر اساس پروتکل‌های بهداشتی و مصوبات ستاد ملی کرونا، توضیحاتی ارائه داد.

به گزارش خبرنگار ایمنا، محسن فرهادی، اظهار کرد: از بیست و یکم آذرماه ۱۴۰۰ طرح مدیریت هوشمند، اجرایی و عملیاتی شد، این طرح ابتدا بر پایه سامانه‌ای و الکترونیک قرار بود اجرا شود که در ابتدا تحت عنوان سامانه «امید» بود که بعداً به «ایران من» تغییر نام داد و به تدریج بستر الکترونیک در این سامانه فراهم می‌شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

در طرح هوشمند، محدودیت‌ها و ممنوعیت‌ها بر دو پایه اساسی برنامه‌ریزی شده است. نخست، واکسیناسیون و دوم، بیمار نبودن فرد است.

وی افزود: واکسیناسیون کامل، یعنی اینکه سه دوز واکسن را زده باشیم. برای کسانی که دو دوز زده‌اند و هنوز سه ماه نشده باشد، برای وزارت بهداشت قابل قبول است.

معاون فنی مرکز سلامت محیط و کار وزارت بهداشت ادامه داد: ترددهای نوروزی با توجه به سامانه ایران من شکل می‌گیرد و استعلام انجام می‌شود و بلیت برای سفرهای نوروزی از طریق حمل‌ونقل عمومی صورت می‌گیرد.

وی در رابطه با سفرهای نوروزی با خودروی شخصی گفت: اگر پلاک خودرو مجاز باشد، کدملی با صاحب پلاک کنترل می‌شود در دوربین‌های پلیس راهور و هیچ جریمه‌ای هم تعلق نخواهد گرفت.

فرهادی در خصوص سفر افراد بدون خودرو، ادامه داد: کنترل‌های فیزیکی سرنشینان خودرو در مبادی ورودی شهرها در دستور کار پلیس راهور است.

وی ادامه داد: واقعیت این است که بهترین اجراکنندگان که قانون و محدودیت‌ها را اعمال کنند، خود مردم هستند.

فرهادی افزود: شرایط بیماری متناسب با وضعیت کنونی است و امیدواریم در روزهای سفر، شرایط پیک ششم تغییر نکند.

وی گفت: در هفته‌ای که گذشت میانگین رعایت پروتکل‌ها حدود ۵۸ درصد بود و بر همین اساس، ۱۲۰۰ واحد صنفی پلمب شدند.

فرهادی افزود: تهویه باشگاه‌های ورزشی و رعایت فاصله‌گذاری در رستوران‌ها و تالارهای پذیرایی، دچار مشکل هستند.

به گزارش خبرنگار ایمنا، سردار سیدتیمور حسینی جانشین پلیس راهور ناجا در روزهای گذشته درخصوص چگونگی سفرهای نوروزی گفته است: برابر مصوبات ستاد ملی مقابله با کرونا افرادی که سه دوز واکسن کرونا را تزریق کرده باشند برای سفر به دیگر شهرها در نوروز هیچ محدودیتی ندارند؛ حتی اگر شهرها در شرایط قرمز کرونایی باشند. بر اساس همین مصوبه افرادی‌که سه دوز واکسن را تزریق نکرده باشند با محدودیت تردد مواجه هستند.

سردار حسینی گفته است: افرادی که دوزهای واکسن کرونا را تزریق کرده و می‌خواهند برای نوروز عازم شهرهای دیگر شوند، نیازی نیست مشخصات خود یا پلاک خودروی شخصی را در سامانه‌ای ثبت کنند. دوربین‌های هوشمند جاده‌ای شماره پلاک خودروها را ثبت کرده و اگر مالک خودرو سه دوز واکسن را تزریق نکرده باشد تردد و سفرش غیرمجاز تلقی شده و روزانه یک میلیون تومان جریمه خواهند شد.

کد خبر 559564

منبع: ایمنا

کلیدواژه: سفرهای نوروزی 1401 معاون فنی مرکز سلامت محیط و کار وزارت بهداشت وزارت بهداشت شیوه نامه سفرهای نوروزی 1401 دوربین های هوشمند جاده ای شهر شهروند کلانشهر مدیریت شهری کلانشهرهای جهان حقوق شهروندی نشاط اجتماعی فرهنگ شهروندی توسعه پایدار حکمرانی خوب اداره ارزان شهر شهرداری شهر خلاق سفرهای نوروزی سه دوز واکسن

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.imna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایمنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۴۵۱۶۳۱۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

حواشی جدید و پرحاشیه سریال پایتخت

دو خبر بار دیگر «پایتخت» را به صدرِ اخبار آورد. ابتدا خبری بود که مثلِ همیشه از درونِ گمانه‌زنی‌ها بیرون آمد؛ «پایتخت۷» وارد مرحله پیش‌تولید شده و بازیگران از مردادماه مقابل دوربین خواهند رفت. اول آنکه سارا و نیکا به عنوان دختران نقی معمولی در این سریال حضور نخواهند داشت و ثانیاً سریال برای نوروز ۱۴۰۴ آماده خواهد شد. این نکات هم در رایزنی‌های رسانه‌ای آمده است.

به گزارش تسنیم، اگرچه پیش‌تر گروه عوامل پایتخت برای پیدا کردن دو دختر دوقلو برای بازی در این سریال، فراخوان اعلام کرده بودند. شاید گمانه حضور نداشتن دختران نقی معمولی (سارا و نیکا) با این فراخوان جدّی‌تر شده باشد. البته خبر شروعِ پیش‌تولید سریال و تولید در مردادماه را نه مدیران تلویزیون و نه عوامل «پایتخت» تأیید نکرده‌اند. اما در عین حال پیگیری، مذاکره و رسیدن به یک طرح و فیلمنامه درست نکته‌ای بوده که مدیران سیما و سیمافیلم به آن اشاره داشته‌اند.

خبر دیگری که برای «پایتخت» در شبکه‌های اجتماعی، حواشی‌ای ایجاد کرد؛ حذف این سریال از کنداکتور شبکه آی‌فیلم است. خبری مبنی بر شروع پخش «پژمان» رسانه‌ای شد که بعد از «پایتخت۵» این سریال روی آنتن خواهد رفت. پیگیری‌ها نشان می‌دهد تلویزیون به دنبال پخش فصل ششم «پایتخت» نیست؛ همان فصلی که آغازِ حواشیِ گروه پایتخت با تلویزیون بود و چند قسمت پایانی هم به سختی و با پیگیری‌های مداوم ساخته و روی آنتن رفت. اما به هر ترتیب تلویزیون تصمیمی برای پخش این فصل ندارد و بعد از پایان فصل پنجم، سریال «پژمان» را از شبکه آی‌فیلم پخش خواهد کرد.

فصل ششم سریال پایتخت به جز پخش اولیه خود در نوروز ۱۳۹۹ هیچگاه به شکل کامل بازپخش نداشت و تنها تکرار آن همان خلاصه شش قسمتی بود که شبکه یک در شب نوروز سال ۱۴۰۰ روانه آنتن کرد. باید دید سرانجام ساخت فصل جدید «پایتخت» به دور از این گمانه‌زنی‌های گهگاه به کجا خواهد رسید؟ آیا بنابر پیگیری‌های متعدد اهالی رسانه و پاسخ همیشگی مدیران تلویزیون به پیگیری برای ساخت سریال در ۱۴۰۳، این سریال امسال به تولید خواهد رسید؟ به نوروز ۱۴۰۴ می‌رسد و یا در زمانی دیگر تولید و پخش خواهد شد؟

دیگر خبرها

  • تعداد سامانه‌های ثبت تخلفات در جاده‌های زنجان به ۴۱ دستگاه افزایش می‌یابد
  • ثبت بیش از ۴۹ میلیون تردد در ورودی و خروجی‌ های آذربایجان ‌غربی
  • پیش‌بینی بارش‌های رگباری برای آسمان لرستان
  • ثبت بیش از ۴۹ میلیون تردد خودرو در ورودی و خروجی‌های آذربایجان‌غربی
  • امروز چهلم بهار است؛ جشنی که از یاد رفته!
  • حواشی جدید و پرحاشیه سریال پایتخت
  • ثبت تخلف سرعت بیش از ۴۵۰ هزار وسایل نقلیه در مازندران
  • ثبت تخلف سرعت بیش از ۴۷۹ هزار وسایل نقلیه در مازندران
  • خریداران مسکن و مستاجران منتظر این تغییر باشند! / ابوالفضل نوروزی مطرح کرد
  • نگاهی به هیاهوی جدید درباره سریال «پایتخت»