Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «خبرآنلاین»
2024-04-29@23:16:30 GMT

موثرترین روش رفع خط خنده

تاریخ انتشار: ۱۴ اسفند ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۴۵۱۶۴۳۳

موثرترین روش رفع خط خنده

 آیا کاری می‌توان برای رفع خط خنده انجام داد؟ درمورد خطوط گوشه ماریونت یا همان چین های کناره لب چطور؟ آیا کاری می توان کرد؟ پاسخ بله است. خط خنده را می‌توان به کمک انژکتورهای ژل های زیبایی یا پزشک پوست درمان کرد. اما مانند تمام راه حل های ضدپیری پیشگیری بهتر از درمان است.

تزریق ژل اسید هیالورونیک برای درمان علائم پیری پوست استفاده می‌شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

اسید هیالورونیک اثر پرکنندگی دارد که برای چین و چروک و حجم دادن به لبها مناسب است.

علت ایجاد خط خنده چیست؟

همه افراد خط خنده دارند اما با افزایش سن به دلیل از دست دادن کلاژن این خطوط بیشتر به چشم می آیند. با از دست دادن کلاژن،‌ پوست انعطاف و استحکام خود را از دست می دهد و در نتیجه چین‌های این ناحیه عمیق تر می‌شوند. دلیل دیگر عمیق‌تر شدن خط خنده با بالا رفتن سن،‌ صاف شدن گونه هاست. با صاف شدن گونه ها پوست به سمت پایین می آید و چین های اطراف گونه ها عمیق‌تر می‌شوند.

عوامل دیگری هم وجود دارند که ممکن است بتوانید کنترل شان کنید. ثابت شده است که قرار گرفتن در معرض آفتاب به صورت مداوم باعث می‌شود الاستین و کلاژن در پوست از بین برود و پوست زودتر پیر شود. چین و چروک‌های پوست مانند خط خنده با کاهش الاستین و کلاژن بیشتر نمایان می‌شوند. استفاده روزانه از کرم ضدآفتاب برای جلوگیری از سرطان و پیری ناشی از آفتاب ضروری است.

عوامل دیگر موثر بر خط خنده:

نوسانات وزنی خوابیدن به پهلو مصرف سیگار

ترک سیگار ممکن است دشوار باشد اما می‌توانید برای آن از پزشک کمک بگیرید.

تزریق ژل برای خط خنده

ژل‌ها ترکیباتی قابل تزریق‌اند که در درمان چین و چروک صورت استفاده می‌شوند. این ژل ها با حجم دادن به ناحیه تزریق، کمک می‌کنند چین و چروک های عمیق صاف تر نشان داده شوند. با افزایش سن کلاژن پوست از دست می‌رود. با تزریق هر نوع از ژل لب، کلاژن ساخته می‌شود که از جنس پروتئین است و اثر حجم دهندگی به پوست دارد.

رایج ترین انواع تزریق ژل به لب برای رفع خط خنده حاوی اسیدهیالورونیک است. این ماده شفاف به صورت طبیعی در پوست تولید می شود و به استحکام و آبرسانی پوست کمک می کند. متخصص پوست ممکن است نوع دیگری از تزریق ژل را برای این چین و چروک ها توصیه کند. مانند هیدروکسی لاپاتیت کلسیم و اسید پلی ال لاکتیک.

مزایای استفاده از تزریق ژل برای خط خنده

متخصصان پوست معمولا تزریق ژل را به جای جراحی برای از بین بردن خط خنده توصیه می‌کنند. درحالی که نتایج هر فرد ممکن است متفاوت باشد فیلرهای پوست معمولا مزایای زیر را دارند:

افزایش کلاژن پوست که به پرشدن فرورفتگی چین و چروک ناحیه تزریق شده کمک می‌کند. افزایش حجم اطراف ناحیه دهان لیفت کلی پوست صاف و لطیف ترشدن ظاهر پوست حداقل عوارض جانبی نتایج فوری امکان استفاده از مواد آرایشی بر روی صورت در صورت تمایل روند تزریق ژل برای خط خنده به چه صورت است؟

پیش از انجام فرآیند تزریق فیلر شما باید با متخصص پوست یک جلسه مشاوره داشته باشید. در این جلسه اطمینان حاصل می‌شود که روش درمانی، مناسب شما است و موارد منع مصرف احتمالی بررسی و شناسایی می‌شوند و در مورد نتیجه مطلوب درمان بحث می‌شود.

زمانی که بحث ها انجام شود و بر سر برنامه درمانی به توافق برسید یک جلسه درمان برایتان تنظیم می‌شود. از مزایای تزریق ژل خط خنده این است که می‌توانید در تایم استراحت و ناهار از محل کارتان به مطب پزشک بروید و پس از تزریق به فعالیت های نرمال کاری تان بپردازید.

فیلر خط خنده حاوی ماده طبیعی هیالورونیک اسید است که در درمیس (یکی از لایه های پوست) نواحی مورد نظر تزریق می‌شود. ناحیه دقیق تزریق و اثربخش بودن نتیجه به این بستگی دارد که درمان برای رفع خطوط است یا چین و چروک. عامل دیگری که بر اثربخشی نتیجه اثرگذار است مقدار فیلری است که برای دستیابی به آن نتیجه لازم است.

هنگام تزریق ممکن است خارش خفیفی احساس کنید ولی دردی وجود نخواهد داشت. نتیجه فورا قابل مشاهده است و پزشک پیش از ترک مطب در مورد مراقبت های پس از درمان با شما صحبت خواهد کرد. ممکن است مقداری کبودی یا درد در محل تزریق تجربه کنید،‌ که در عرض ۲۴ تا ۴۸ ساعت برطرف می‌شود. خبر خوب این است که نتیجه این درمان کاملا برگشت پذیر است. فیلر طی چند دقیقه قابل حل شدن است. در صورتی که ازنتیجه رضایت نداشتید، شما می‌توانید به ظاهر پیش از تزریقتان برگردید.

درمان خط خنده چقدر موثر است؟

بلافاصله پس از تزریق ژل برای خط خنده به پوست ناحیه تزریق حجیم می‌شود و ظاهر پوست جوان می‌شود. مقدار ژل لازم،‌ شرایط پوست پیش از درمان و نتیجه نهایی مطلوب تعیین کننده اثربخشی این درمان هستند. نتیجه درمان دائمی نیست اما معمولا ۶ تا ۱۲ ماه دوام خواهد داشت. اکثر متخصصان پوست پس از درمان به بیمار در مورد چگونگی به حداکثر رساندن مدت زمان ماندگاری نتیجه تزریق فیلر برای خط خنده اطلاعات لازم را می‌دهند. این اطلاعات شامل استفاده از ضدآفتاب مناسب و در صورت لزوم توصیه هایی در مورد مصرف سیگار می‌شود.

خطرات تزریق ژل خط خنده و عوارض جانبی احتمالی آن

از آنجاکه بسیار نادر است که پس از تزریق ژل، بیمار درگیر عفونت،‌ خون‌ریزی و سایر عوارض جانبی جراحی بشود متخصصان پوست برای رفع خط خنده تزریق ژل را به جراحی ترجیح می‌دهند.

اگرچه لازم است که بدانید تزریق ژل همچنان می تواند عوارض جانبی جزئی به همراه داشته باشد؛ پس از چند روز خوب می‌شوند. در مورد خطرات زیر با متخصص پوستتان صحبت کنید:

کبودی در ناحیه تزریق ورم کردن قرمزی پوست حساسیت پوستی احساس خارش

عوارض جانبی نادر شامل موارد زیر است:

خونریزی آسیب به عروق خونی عفونت جای زخم بافت مردگی ضایعات آکنه مانند سایر روش های رفع خط  خنده

فیلرهای درمال گزینه های درمانی غیرتهاجمی برای درمان چین و چروک های عمیق هستند. اگر فیلرها نمی‌توانند نتیجه مطلوب شما را ایجاد کنند گزینه های درمانی دیگری که تهاجمی تر هستند وجود دارد که به رفع خط خنده شما کمک می کند.

با متخصص پوست در مورد روش های درمانی زیر صحبت کنید:

ریسرفیسینگ پوست:‌ در این روش از لیزردرمانی برای از بین بردن سلول های پوستی استفاده می‌شود. درم ابریژن: در این روش با لایه برداری از لایه بالایی پوست ظاهر پوست صاف تر می‌شود. درمان های سفت کردن پوست: برای تولید کلاژن می‌توان از روش های درمانی مانند رادیوفرکانسی و التراسوند تراپی کمک گرفت. جراحی: جراحی هایی مانند لیفت گونه یا لیفت کامل صورت که به سفت کردن پوست و حذف پوست های اضافه کمک می‌کند. کد خبر 1609417

منبع: خبرآنلاین

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.khabaronline.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرآنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۴۵۱۶۴۳۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

خاطره خنده‌دار غفوریان از اشتباه گرفتنش با اکبر عبدی! (فیلم)

 

 

 

ویدئوهای دیدنی دیگر در کانال های آپارات و یوتیوب عصر ایران ???????????? کانال 1 aparat.com/asrirantv کانال 2 aparat.com/asriran کانال 3 youtube.com/@asriran_official/videos کانال عصر ایران در تلگرام بیشتر بخوانید: توصیف جالب سوگل طهماسبی از مردم اهواز (فیلم) مجید و آقا معلم قصه‌های مجید پس از ۳۴ سال (فیلم) واکنش دوستان بازیگر زن سریال نون خ به چهره و ظاهرش (فیلم)

دیگر خبرها

  • آیا واکسن سرطان پوست، روی دیگر سرطان‌ها هم جواب می‌دهد؟
  • خاطره خنده‌دار غفوریان از اشتباه گرفتنش با اکبر عبدی! (فیلم)
  • جزییات استفاده از اولین واکسن سرطان
  • پائولو دیبالا موثرترین بازیکن سری آ در تقویم سال ۲۰۲۴
  • ببینید | اعتراف خنده‌دار مهران غفوریان در برنامه تلویزیون؛ حرکت جالب همسر آقای بازیگر علیه او
  • ببینید | خنده‌دارترین پرونده سرقت از زبان یک کارآگاه
  • ببینید | با خنده بگذریم از خنده نگذریم
  • ۸ روغن گیاهی که به درمان شوره سر کمک می‌کند
  • آزمایش واکسن سرطان پوست وارد فاز نهایی شد
  • درمان خانگی آبله مرغان + بهترین دارو برای از بین بردن جای جوش