Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «همشهری آنلاین»
2024-05-02@02:38:05 GMT

آیا تزریق چربی به صورت واقعا بی خطر است؟

تاریخ انتشار: ۱۴ اسفند ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۴۵۱۶۸۲۶

 یک جراح پلاستیک مجرب، به خوبی از اهمیت انتخاب روش مناسب، نحوه پیشبرد رویه و حساسیت تزریق چربی آگاه است و از مناسب‌ترین و ایمن‌ترین تکنیک جهت دستیابی به بهترین نتایج استفاده می کند.

تزریق چربی به صورت یک عمل زیبایی نسبتا کم تهاجمی است. از اینرو، این رویه حداقل خطرات و عوارض جانبی را به همراه دارد. تورم و درد در محل تزریق ممکن است رخ دهد اما این مورد در همه‌ی بیماران بروز نمی‌کند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

در طول مشاوره‌ی اولیه، جراح تمامی خطرات احتمالی تزریق چربی را برای بیمار شرح می‌دهد.

تزریق چربی به صورت چیست؟

تزریق چربی به صورت که اصطلاحا به آن انتقال چربی یا پیوند چربی به صورت نیز گفته می شود، یک روش نوین و ایمن برای جوانسازی و یا افزایش حجم نواحی خاصی از صورت است که در آن از چربی طبیعی بدن خود بیمار برای تزریق استفاده می شود.

این روش یک جایگزین عالی برای جراحی لیفت سنتی صورت است. اگر شرایط زیر را داشته باشید میتوانید از مزایای تزریق چربی به صورت بهره‌مند شوید:

نواحی در صورت خود داشته باشید که حجم خود را از دست داده باشند یا گود افتاده باشند. مانند تزریق چربی زیر چشم، برای رفع گودی آن. اگر به دنبال راهی هستید که نتایج آن ماندگارتر از نتایج تزریق بوتاکس و ژوویدرم باشد. اگر میخواهید گودی و فرورفتگی‌ها را پر کنید و یا بدنبال راهی برای بهبود ظاهر جای زخم و جای جوش هستید. اگر میخواهید از جوانسازی صورت خود نتایج مطلوب و در عین حال کاملا طبیعی داشته باشید.

مراجعه به یک چراح پلاستیک معتبر میتواند دستیابی به نتایج مطلوب از تزریق چربی را تضمین کند و با رفع علائم پیری و چین و چروک پوستی، موجب جوانسازی چهره‌ی شما شود.

چربی در سایر نواحی بدن نیز قابل تزریق است. محبوب‌ترین نواحی بدن که تزریق چربی به آنها انجام می شود، تزریق چربی به سینه و تزریق چربی به باسن است که این روش به عنوان لیفت باسن برزیلی نیز شناخته می شود.

مزایای تزریق چربی به صورت

برخلاف تزریق ژل، اثرات تزریق چربی به صورت پس از گذشت دوره‌ی بهبودی اولیه، کاملا دائمی است. این روش بویژه زمانی بسیار کاربرد دارد که صورت شما حجم خود را از دست داده باشد و شما به دنبال راه حلی طبیعی با نتایج ماندگار برای درمان آن باشید. می توان از این تزریق برای کاهش خطوط و چین و چروک پوستی، رفع خطوط پنجه کلاغی و چین‌های نازولبیال (خطوط لبخند)، خطوط ماریونت(خط اخم)، گودی زیر چشم و برای فرم دهی و کانتورینگ گونه ها و چانه، استفاده کرد. تزریق چربی بدون استفاده از فیلرهای مصنوعی یا پروتز، چهره‎ی شما را جوانتر نشان می دهد.

خطرات احتمالی تزریق چربی

شاید بزرگترین نقطه ضعف تزریق چربی به صورت این است که بافت صورت، اکثریت حجم چربی تزریق شده را بازجذب کند. هیچ راه و روشی برای پیش بینی احتمال وقوع این اتفاق در بیمار وجود ندارد و این امر ممکن است در هر فردی که این درمان را دریافت می کند رخ دهد.

سایر خطرات احتمالی مربوط به تزریق چربی عبارتند از واکنش آلرژیک به بی حس کننده موضعی، تغییر رنگ دائمی ناحیه تزریق ناشی از پارگی رگ‌های خونی در محل درمان، کلسیفیکاسیون، عدم تقارن و بی نظمی کانتورینگ با تزریق بیش از حد چربی، خونریزی حین تزریق، و ایجاد لخته خون در محل درمان یا محل برداشت چربی.

عفونت، تشکیل بافت اسکار و آمبولی چربی در پی تزریق چربی به داخل رگ خونی نیز جزو خطرات احتمالی تزریق چربی هستند.

خطرات رایج جراحی

تزریق چربی روشی است که در آن، چربی از نواحی دیگر بدن(ناحیه‌ی اهدا کننده‌ی چربی) بوسیله ی لیپوساکشن برداشته میشود که این رویه، شامل خطرات خاصی می شود که در تمامی جراحی‌ها وجود دارد. برخی از خطرات احتمالی که در تزریق چربی نیز همانند سایر جراحی‌ها وجود دارد عبارتند از:

عوارض ناشی از بیهوشی هماتوم یا سروما (تجمع خون یا مایع زیر پوستی که ممکن است نیاز به تخلیه داشته باشند) عفونت تغییر در حس یا بی حسی محل‌های تزریق ایجاد جای زخم و اسکار واکنش آلرژیک بدن آسیب به بافت‌های زیرین پوست خطرات ایجاد زخم و اسکار

ایجاد جای زخم و اسکار به دلیل استفاده از لیپوساکشن در این روش ممکن است رخ دهد. با این حال، لیپوساکشن از طریق کانولای باریکی انجام میشود که میتواند منجر به ایجاد زخم‌های کوچک شود.

نتایج نامطلوب از جنبه زیبایی شناختی

در موارد معدودی نیز ممکن است بیمار از نتایج تزریق چربی خود رضایت نداشته باشد، چربی کافی برای برداشت در بدن وی وجود نداشته باشد، نتایج ماندگاری کوتاهی داشته باشند و یا بدن بیمار چربی تزریق شده را پس بزند.

فرم ایجاد شده در صورت و لب‌ها ممکن است دقیقا آنطور که مد نظر بیمار بوده، نباشند. در هر صورت، برای به حداقل رساندن احتمال بروز چنین مواردی، بیمار باید عکس‌های قبل و بعد تزریق‌های قبلی را بررسی کند و در طول مشاوره‌ی اولیه به دقت درمورد خطرات و نتایج احتمالی تزریق چربی با پزشک خود مشورت کند و انتظارات واقع بینانه‌ای از نتایج تزریق چربی داشته باشد.

چگونه ممکن است که با وجود این احتمالات، تزریق چربی یکی از ایمن‌ترین روش‌ها باشد؟

در این روش از چربی طبیعی بدن خود شما برای تزریق استفاده میشود که این امر احتمال پس زدن آن توسط بدن را به حداقل می رساند. احتمال بروز واکنش های آلرژیک نیز به صفر میرسد چرا که از بافت طبیعی خود بدن برای تزریق استفاده میشود. این امر منجر به ایجاد نتایج طبیعی‌تر نیز می شود.

فرآیند تزریق یا پیوند چربی، طی سه مرحله‌ی برداشت، تصفیه و تزریق انجام می شود:

برداشت: چربی مورد نیاز برای تزریق، از باسن، کمر، ران، شکم یا سایر نواحی بوسیله ی لیپوساکشن برداشته می شود. تصفیه: بعد از برداشت، چربی در دستگاه سانتریفوژ قرار می‌گیرد تا تصفیه شده و خون و سایر مایعات از آن جدا شود و تنها چربی خالص باقی بماند. تزریق: سلول‌های چربی با دقت و بطور ماهرانه به نواحی مد نظر تزریق میشوند. پس از تزریق، سلول‌های جدید با بافت زیرین پیوند خورده و خون رسانی به آنها انجام میشود. جراح از تزریق چربی به بافت عمیق اجتناب میکند تا از خطر آمبولی چربی و سایر عوارض جلوگیری کند. پیشگیری از بروز خطرات احتمالی تزریق چربی

احتمال بروز تمامی این خطرات و عوارض جانبی، با مراجعه به یک جراح پلاستیک معتبر و مجرب، بطور قابل توجهی کاهش می‌یابد.

قبل از انتخاب جراح، بخوبی تحقیق کنید و در مورد تزریق چربی مطالعه کنید تا آمادگی لازم را داشته باشید. حتی با وجود یک تیم پزشکی مجرب، باز هم باید از تمامی دستورالعمل های بعد از عمل پیروی کنید تا روند بهبودی بی عیب و نقصی داشته باشید.

کد خبر 661894

منبع: همشهری آنلاین

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.hamshahrionline.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «همشهری آنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۴۵۱۶۸۲۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

راه‌های کنترل قند خون صبحگاهی در افراد دیابتی

آفتاب‌‌نیوز :

تزریق انسولین به مقدار کم، کاهش قند خون نیمه شب، تغذیه نامناسب یا پرخوری، پدیده داوون و تزریق نادرست انسولین از دلایل افزایش قند خون صبحگاهی است.

 پدیده داوون به این جهت است که از حدود ساعت سه تا چهار صبح به بعد، قند خون افزایش می‌یابد که سه یا چهار بار در هفته، این مسئله رخ می‌دهد. علت این افزایش، ترشح هورمون‌هایی مانند هورمون رشد به ویژه در دوره بلوغ مبتلایان به دیابت نوع یک است و این هورمون‌ها مخالف انسولین عمل می‌کنند و باعث افزایش قند خون می‌شوند.

 در افراد دیابتی که انسولین تزریق می‌کنند، کاهش اثر انسولین که هنگام شب تزریق شده و نیز استرس و فشار‌های عصبی، به تشدید پدیده داوون می‌انجامد. برای اطمینان از بروز این پدیده، لازم است طی شب، چندین بار قند خون را اندازه‌گیری کرد.

 برای برطرف کردن این پدیده، از آن جا که نیاز به انسولین در هنگام صبح افزایش می‌یابد، با نظر پزشک، انسولین را باید دیرتر تزریق کرد.

با توجه به این که در کشور ما بسیاری از افراد دیر شام می‌خورند، قند خون ممکن است طی شب افزایش یابد. در این مورد نیز باید در طول شب، چندین بار قند خون را کنترل کرد و اگر متوجه شدید که قند خون در طول شب افزایش یافته، به احتمال زیاد، میزان انسولین برای تزریق شبانه کم است.

 میزان انسولین را باید زیر نظر پزشک معالج را افزایش دهید. کاهش قند خون در نیمه‌های شب نیز ممکن است سبب افزایش قند خون صبحگاهی شود؛ زیرا هنگامی که قند خون به شدت کاهش یابد، بدن انسان به طور خودکار هورمون‌هایی از جمله آدرنالین و گلوکاگن ترشح می‌کند که مخالف انسولین عمل کرده و باعث افزایش قند خون صبحگاهی می‌شوند.

 بیمار باید قند خون را چندین بار در طول شب کنترل کند تا متوجه کاهش احتمالی قند خون شود. میزان انسولین پایه و زمان تزریق آن باید زیر نظر پزشک تغییراتی داده شود و تغذیه نامناسب یا پرخوری نیز هر یک ممکن است به افزایش قند خون صبحگاهی بینجامد.

 برخی از افراد مبتلا به دیابت به جای شام، میوه زیاد مصرف می‌کنند یا به مقدار زیاد مواد پروتئینی، لبنیات و ماست می‌خورند که در طول شب، بخشی از این مواد در کبد تبدیل به قند یا گلوکز می‌شود و همین امر سبب افزایش قند خون صبحگاهی می‌شود.

 برای شام نباید مقدار فراوان پروتئین، مواد غذایی پر چرب و نیز مقدار زیادی میوه مصرف کرد. برای مهار افزایش قند خون صبحگاهی، اولین گام، تشخیص دلیل بروز آن است و در صورتی که قند صبحگاهی کنترل شود، کنترل قند خون در سایر اوقات روز نیز امری قابل دسترسی است.

منبع: خبرگزاری ایسنا

دیگر خبرها

  • کبد چرب و دردسرهایش
  • راه‌های کنترل قند خون صبحگاهی در افراد دیابتی
  • خطر ۷ نوع آفت در کمین درختان تهران | نحوه مبارزه شهرداری با این خطرات
  • یافته‌های پژوهشگران برای افزایش ظرفیت دیالیز برای بیماران
  • تمرینات ورزشی برای مبارزه با کبد چرب
  • ضایعه نخاعی به متابولیسم بدن آسیب می رساند
  • تحویل ۱۰ هزار کلاس درس در سال ۱۴۰۳ در صورت تزریق بودجه
  • خوراکی‌هایی که افسردگی شدید می‌آورند
  • خوردنی هایی که افسردگی می‌آورند
  • خوردنی و غذاهایی که افسردگی شدید می آورند