Web Analytics Made Easy - Statcounter

رئیس اداره دانشجویان غیرایرانی دانشگاه سمنان از فارغ‌التحصیلی بیش از ۳۰ دانشجوی عرب‌زبان این دانشگاه در مقطع کارشناسی ارشد در نیمسال نخست سال تحصیلی ۱۴۰۱-۱۴۰۰خبر داد.

به گزارش خبرنگار استان‌های خبرگزاری دانشجو، علی اکبر نورسیده، رئیس اداره دانشجویان غیرایرانی دانشگاه سمنان از فارغ التحصیلی بیش از ۳۰ دانشجوی عرب‌زبان این دانشگاه در مقطع کارشناسی ارشد در نیمسال نخست سال تحصیلی ۱۴۰۱-۱۴۰۰خبر داد .

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

نورسیده گفت: ۱۳ نفر از این دانشجویان در دانشکده گردشگری، دو نفر در رشته ریاضیات، یک نفر در رشته تربیت بدنی، دو نفر در رشته زبان و ادبیات عربی، یک نفر در رشته مهندسی عمران، پنج نفر در رشته فیزیک، یک نفر در رشته زبان انگلیسی، یک نفر در رشته مهندسی مکانیک، دو نفر در رشته مهندسی کامپیوتر، یک نفر در رشته زیست فناوری، یک نفر در رشته مهندسی نفت و سه نفر در دانشکده هنر مشغول به تحصیل بودند که با دفاع از پایان‌نامه خود فارغ التحصیل شدند.

رئیس اداره دانشجویان غیرایرانی دانشگاه سمنان با بیان اینکه این دانشجویان ورودی سال ۹۸ و از کشور‌های عراق و سوریه بودند، گفت: هم اکنون تعداد دیگری از دانشجویان عرب زبان از این کشور‌ها در مقاطع کارشناسی ارشد و دکتری در رشته‌های مختلف مشغول به تحصیل هستند.

وی افزود: ۱۹ دانشجوی خارجی نیز نیمسال دوم سال تحصیلی ۱۴۰۰-۱۳۹۹ در شش رشته با دفاع از پایان‌نامه خود فارغ التحصیل شدند که همگی در مقطع کارشناسی ارشد بودند.

به منظور آموزش زبان فارسی به غیرفارسی زبانان دانشگاه سمنان توانسته با پیگیری‌های انجام شده مجوز فعالیت مرکز آموزش زبان فارسی به دانشجویان غیرایرانی را نیز دریافت کند.

شایان ذکر است، تاکنون در استان سمنان، مرکز آموزش زبان فارسی به غیر فارسی زبانان فعال نبوده و دانشجویان خارجی متقاضی می‌بایست برای گذراندن این دوره به دانشگاه‌های دیگر استان‌ها مراجعه می‌کردند.

منبع: خبرگزاری دانشجو

کلیدواژه: دانشجویان خارجی وزارت علوم دانشگاه سمنان دانشجویان غیرایرانی نفر در رشته مهندسی دانشگاه سمنان کارشناسی ارشد یک نفر در رشته عرب زبان

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت snn.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری دانشجو» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۴۵۱۷۴۰۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

آکسیوس: ۶۰۰ دانشجوی حامی فلسطین در آمریکا بازداشت شده‌اند

به دنبال خیزش اعتراضی دانشجویان در دست‌کم ۱۵ دانشگاه در سرتاسر ایالات متحده علیه جنایات تل‌آویو و همدستی واشنگتن با آن، حدود ۶۰۰ نفر بازداشت شده‌اند.

به گزارش ایسنا، طی روزهای اخیر همچنان که تعداد دانشجویان معترض علیه جنایات رژیم صهیونیستی در نوار غزه افزایش یافت، نیروهای امنیتی آمریکا و بعضا مقامات دانشگاه‌ها سرکوب بی‌سابقه‌ای را علیه دانشجویان اعمال کردند.

پایگاه خبری اکسیوس گزارش کرد که طی این اعتراضات، حدود ۶۰۰ نفر دستگیر شده‌اند.

دانشجویان حامی فلسطین در دانشگاه‌های متعددی در سرتاسر ایالات متحده از جمله دانشگاه کلمبیا، دانشگاه ییل، ام‌آی‌تی، دانشگاه تافتس، دانشگاه میشیگان و دانشگاه ایالتی پلی‌تکنیک کالیفرنیا، مینه‌سوتا و دانشگاه نیویورک، محوطه‌های دانشگاه را به صحنه اعتراضات علیه جنایات رژیم صهیونیستی و همدستی آمریکا با این رژیم بدل کردند.

این پایگاه خبری گزارش داد که اکنون حدود ۶۰۰ نفر از برخی دانشگاه‌های مذکور در بازداشت به سر می‌برند.

در این میان، سازمانی در دانشگاه کلمبیا خواسته تا حضور پلیس در محوطه دانشگاه خاتمه یابد و هم‌چنین دانشگاه کالیفرنیای جنوبی هم خواستار عفو کامل دانشجویان، کارکنان و اساتیدی شده که به دلیل فعالیت‌های حامی فلسطینی دستگیر یا تنبیه شده‌اند.

انتهای پیام

دیگر خبرها

  • اجتماع دانشگاهیان دانشگاه یزد در حمایت از خیزش دانشجویان جهان
  • جشن فارغ‌التحصیلی به سبک دانشجویان عراقی + فیلم
  • آکسیوس: ۶۰۰ دانشجوی حامی فلسطین در آمریکا بازداشت شده‌اند
  • افتتاح خوابگاه متأهلی برای ۱۲۰ دانشجوی علوم پزشکی تهران
  • فرصت تغییر محل آزمون پایان ترم برای پیام‌نوری‌ها
  • پذیرش دانشجوی خارجی در ارشد هوشبری در دانشگاه جندی شاپور اهواز
  • لغو مراسم فارغ‌التحصیلی در دانشگاه کالیفرنیای جنوبی
  • اقدامات امنیتی جشن فارغ‌التحصیلی دانشگاه کالیفرنیا را به تعطیلی کشاند
  • تداوم اعتراضات و سرکوب دانشجویان در آمریکا؛ لغو مراسم فارغ التحصیلی دانشگاه کالیفرنیای جنوبی
  • تداوم اعتراضات در آمریکا | لغو مراسم فارغ التحصیلی دانشگاه کالیفرنیا؛ با وجود بازداشت‌ها، دانشجویان به تحصن ادامه می‌دهند