Web Analytics Made Easy - Statcounter

به فاصله حدود یک هفته پس از انتشار گزارش تسنیم، خبر می‌رسد اسامی مشمولان مصوبه ایثارگری شهرهای جدید هشتگرد و پردیس به وزارت راه و شهرسازی ارسال شده است. - اخبار اقتصادی -

به گزارش خبرنگار اقتصادی خبرگزاری تسنیم، تاخیر در اجرای مصوبه موسوم به ایثارگری در دستگاه‌ها و ارگان‌های دولتی از جمله شرکت عمران شهرهای جدید طی ماه‌های اخیر یکی از مطالبات جدی مشمولان این مصوبه در شهرهای جدید هشتگرد و پردیس بوده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

در همین راستا اولین روز ماه جاری خبرگزاری تنسیم در گزارشی به این موضوع پرداخت و نوشت: درحالی بخشنامه موسوم به ایثارگری در اکثر شهرهای جدید ایران اجرا شده اما این بخشنامه با گذشت حدود 9 ماه از ابلاغ دستورالعمل آن در شهرهای پردیس و هشتگرد اجرا نشده است.

خردادماه امسال سازمان اداری و استخدامی کشور طی بخشنامه‌ای به دستگاه‌های اجرایی مشمول ماده 2 قانون جامع خدمات‌رسانی به ایثارگران دستورالعمل نحوه اجرای بند د تبصره 20 قانون بودجه سال 1400 را ابلاغ کرد.

بر این اساس مشمولین ماده 21 قانون جامع خدمات‌رسانی به ایثارگران که در دستگاه‌های اجرایی شاغل هستند به موجب بند د تبصره 20 باید به استخدام رسمی دستگاه اجرایی تبدیل وضع بایند.

در ماده 2 دستورالعمل مذکور تایید گزینش مشمولین، وجود پست بلاتصدی، پرداخت حق بیمه، داشتن قرارداد و... جزو شرایط تبدیل وضعیت مشمولان اعلام شده است.

در همین زمینه حدود 6 ماه بعد از این بخشنامه، سرپرست وقت معاونت توسعه مدیریت و منابع انسانی وزارت راه و شهرسازی طی نامه‌ای به زیرمجموعه‌های این وزارتخانه از جمله شرکت عمران شهرهای جدید ایران از آنها خواست حداکثر تا تاریخ 30 آذرماه 1400 فهرست تمامی مشمولان بخشنامه سازمان اداری و استخدامی را اعلام کنند.

به‌دنبال انتشار این گزارش، خبر می‌رسد شرکت عمران شهر جدید هشتگرد و پردیس سرانجام تن به اجرای مصوبه ایثارگری داده‌اند.

در این راستا شرکت عمران پردیس اسامی حدود 110 کارمند و شرکت عمران هشتگرد نیز اسامی حدود 50 نفر را برای انجام روال عادی تبدیل وضعیت به وزارت راه و شهرسازی ارسال کرده است.

انتهای پیام/

منبع: تسنیم

کلیدواژه: شرکت عمران پردیس شرکت عمران پردیس شهرهای جدید شرکت عمران وزارت راه

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۴۵۱۷۶۲۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

جذب نخبگان در ۳۳ دستگاه اجرایی در دستور کار بنیاد ملی نخبگان

معاون سرآمدان و نخبگان بنیاد ملی نخبگان گفت: در فراخوان جدید جذب نخبگان در دستگاه‌های اجرایی علاوه بر ۱۸ دستگاهی که در فراخوان قبلی مشارکت داشتند، ۱۵ دستگاه دیگر پای کار خواهند آمد و در مجموع جذب نخبگان در ۳۳ دستگاه صورت خواهد گرفت.

به گزارش ایسنا، یاسین کیخا با اشاره به ذکر آماری در خصوص جذب نخبگان در دستگاه‌های اجرایی، اظهار کرد: طبق مصوبه هیأت وزیران در سال ۱۴۰۰ تاکنون ۳ فراخوان جذب از سوی بنیاد ملی نخبگان اعلام شده است. فراخوان اول و دوم در سال ۱۴۰۱ اعلام شدند که حدود ۷ هزار نفر ثبت نام کردند.

معاون سرآمدان و نخبگان بنیاد ملی نخبگان افزود: بعد از بررسی پرونده‌ها، ارزیابی و معرفی به کانون‌های ارزیابی در سال ۱۴۰۲ به صورت تدریجی انجام شد و در نهایت پرونده ۱۳۷۰ نفر در مجموع تأیید شد. در حال حاضر بیش از هزار نفر تعیین تکلیف و به دستگاه‌های اجرایی معرفی شدند و برای تعدادی هم کد استخدامی صادر شده است.

کیخا در ادامه خاطرنشان کرد: بهمن ماه سال ۱۴۰۲ فراخوان سوم بنیاد ملی نخبگان با حدود ۳ هزار و ۲۱ کدشغل از ۱۸ دستگاه اجرایی اعلام شد که ۲۵ هزار نفر موفق به ثبت نام و تأیید نهایی پرونده خود شدند.

وی به نسبت جنسیتی متقاضیان جذب در دستگاه‌های اجرایی اشاره کرد و گفت: در فراخوان اول و دوم حدود ۶۰ درصداز متقاضیان آقا و حدود ۴۰ درصد خانم بودند، ولی در فراخوان سوم نسبت جنسیتی متقاضیان برعکس شد،به طوری که حدود ۶۰ درصد متقاضیان خانم و ۴۰ درصد آقا هستند.

معاون سرآمدان و نخبگان بنیاد ملی نخبگان بیان کرد: در فراخوان اول و دوم میانگین سنی خانم‌ها ۳۵ سال و آقایان ۳۳ سال بود و بیشترین متقاضیان فارغ‌التحصیلان دکتری تخصصی و از استان تهران بودند.

کیخا ضمن اعلام اینکه در فراخوان اول و دوم وزارت جهاد کشاورزی، وزارت نیرو و وزارت راه و شهرسازی در بحث جذب نهایی نخبگان معرفی شده نسبت به سایر دستگاه‌ها موفق‌تر عمل کردند، تصریح کرد: بیشترین ظرفیت جذب و کدشغل‌ها در فراخوان سوم مربوط به وزارت آموزش و پرورش، وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی، وزارت نیرو وزارت دفاع است. به طور مثال وزارت آموزش و پرورش در فراخوان سوم حدود ۸۰۰ کدشغل اعلام کرده است که نسبت به سایر دستگاه‌ها معنادارتر است.

وی همچنین با اشاره به ذکر آماری در خصوص بیشترین درخواست‌ها نسبت به کدشغل‌های اعلام شده، گفت: به طور مثال سازمان استاندارد ایران فقط ۴ کدشغل اعلام کرده است، ولی مابه ازای هر کدشغل سازمان ۱۳۸ نفر انتخاب اولویت داشتند. بیشترین نسبت انتخاب افراد ما به ازای کدشغل مربوط به سازمان استاندارد ایران و وزارت نفت است.

به نقل از پایگاه اطلاع‌رسانی بنیاد ملی نخبگان، معاون سرآمدان و نخبگان بنیاد ملی نخبگان با اعلام اینکه در حال برنامه‌یزی هستیم که فراخوان چهارم جذب را بزودی و در مناسب‌ترین زمان اعلام کنیم، گفت: قرار است در این فراخوان علاوه بر ۱۸ دستگاهی که در فراخوان قبلی مشارکت داشتند، ۱۵ دستگاه دیگر پای کار بیایند و در مجموع جذب نخبگان در ۳۳ دستگاه صورت خواهد گرفت.

انتهای پیام

دیگر خبرها

  • ارزیابی ایمنی حدود ۱۵۰۰ بوستان در پایتخت و شناسایی بیش از ۱۵ هزار مورد ناایمن
  • پیگیری ۱۸۴ درخواست در ملاقات مردمی با فرماندار مشهد
  • الزام شورای عالی معماری جهت تعیین حدود مرزی شهر پردیس
  • بازدید رئیس صندوق نوآوری و شکوفایی از دانش‌بنیان‌های شهرک صنعتی هشتگرد
  • نتیجه بررسی ادامه روند پرداخت طرح فجرانه به زودی اعلام می شود
  • انتقاد از دستورالعمل صادر شده توسط یک مسئول در قوه قضاییه:طبق قانون اساسی نمی‌توانید ثبت شکایت و دادخواست از دولت را ممنوع کنید
  • توضیحات شرکت گاز ‌تهران درباره قطع گاز مسجد المهدی پردیس
  • جذب نخبگان در ۳۳ دستگاه اجرایی در دستور کار بنیاد ملی نخبگان
  • این ۱۰۰ شرکت سال ۱۴۰۲ ارز نیمایی گرفتند | گمرک اسامی ارزبگیران را منتشر کرد
  • رئیس سازمان نظام روانشناسی: انتشار اسامی روان‌شناس‌نماها نتیجه خوبی نداشت