Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «تسنیم»
2024-04-30@23:16:34 GMT

بودجه توسعه پهنای باند چگونه توزیع شد؟

تاریخ انتشار: ۱۴ اسفند ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۴۵۱۸۳۳۵

بودجه توسعه پهنای باند چگونه توزیع شد؟

براساس مصوبه کمیسیون تلفیق در جریان بررسی جزئیات لایحه بودجه ۱۴۰۱، اعضای این کمیسیون با تغییر یکی از بندهای لایحه دولت، محل درآمد مازاد بر پیش‌بینی اپراتورها را تغییر دادند. - اخبار اقتصادی -

به گزارش خبرگزاری تسنیم، مصوبه بند ی تبصره 6 لایحه بودجه 1401 کمیسیون تلفیق مجلس شورای اسلامی درباره یکی از بندهای مهم مرتبط با اعتبارات وزارت ارتباطات، بزودی در صحن علنی مجلس در قالب لایحه بودجه 1401 بررسی خواهد شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

براساس مصوبه کمیسیون تلفیق در جریان بررسی جزئیات لایحه بودجه 1401، اعضای این کمیسیون با تغییر یکی از بندهای لایحه دولت، محل درآمد مازاد بر پیش‌بینی اپراتورها را تغییر دادند.

طبق این مصوبه کمیسیون تلفیق، حق‌السهم دولت از درآمد اپراتورهای مخابراتی، در صورتی که مازاد بر پیش‌بینی دولت در لایحه بودجه شود، این درآمد بین دستگاه‌های دیگر تقسیم خواهد شد! حال اینکه طبق "قانون اجازه تعیین و وصول حق امتیاز فعالیت بخش غیردولتی در زمینه پست و مخابرات"، دولت و مجلس موظفند که کل درآمد دولت از محل اپراتورها را به وزارت ارتباطات بدهند تا آن را صرف "توسعه زیرساخت‌های کشور در حوزه ارتباطات و فناوری اطلاعات" به‌خصوص افزایش سرعت و کیفیت اینترنت صرف کند.

وزارت ارتباطات دولت سیزدهم بارها اعلام کرده که به دلیل عدم سرمایه‌گذاری مناسب در گذشته در توسعه زیرساخت‌های ارتباطی کشور، شبکه ارتباطی کشور به آستان اشباع رسیده است و در صورت عدم سرمایه‌گذاری فوری و مناسب، وضعیت سرعت اینترنت روز به روز بدتر خواهد شد.

بخشی از این برنامه توسعه زیرساخت‌های مخابراتی طبق برنامه‌ریزی‌های انجام شده، بنا بود که سال 1401 و از محل مازاد درآمد حاصل از خدمات‌دهی اپراتورها انجام شود اما کمیسیون تلفیق مجلس در بخش "اعتبارات موضوع جزء 2 بند ی تبصره 6 لایحه بودجه 1401" این درآمد را بین 5 دستگاه دیگر تقسیم کرده و عملا بخش اعظمی از برنامه توسعه زیرساخت‌های مخابراتی به خصوص پهنای باند را منتفی کرده است.

با توجه به وضعیت فعلی زیرساخت‌های مخابراتی کشور و نارضایتی مردم از وضعیت کنونی آنتن‌دهی و اینترنت، در صورتی که این مصوبه کمیسیون تلفیق در صحن علنی مجلس نیز تصویب شود، عملا برنامه‌های وزارت ارتباطات برای توسعه زیرساخت‌ها دچار خلل شده و قطعا دود چنین اقدامی به چشم مردم خواهد رفت.

پیگیری‌ها حاکی از آن است که این موضوع برای اولین بار در بودجه سال 1400 توسط عده ای از نمایندگان بنا گذاشته شد و حدود 3 هزار میلیارد تومان از درآمد اپراتورهای مخابراتی که می‌بایست توسط وزارت ارتباطات صرف توسعه زیرساخت ها شود، به بیش از 30 دستگاه برای کارهای عمدتا کم ربط به حوزه ارتباطات تخصیص پیدا کرده بود.

انتهای پیام/

منبع: تسنیم

کلیدواژه: مصوبه کمیسیون تلفیق توسعه زیرساخت وزارت ارتباطات لایحه بودجه 1401

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۴۵۱۸۳۳۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

موافقت مجلس با یارانه نان، دارو و شیرخشک

نمایندگان مجلس در جلسه علنی امروز با اکثریت آرا کلیات گزارش کمیسیون تلفیق بودجه ۱۴۰۳ درباره جدول ۱۴ در مورد هدفمندی یارانه ها را به تصویب رساندند. - اخبار سیاسی -

به گزارش خبرنگار پارلمانی خبرگزاری تسنیم، ادامه رسیدگی به بخش دوم لایحه بودجه (جداول) سال 1403 که از روز گذشته در دستور کار مجلس قرار گرفته بود در دستورکار وکلای ملت در جلسه نوبت صبح امروز نیز قرار دارد.

وکلای‌ ملت پس از استماع نظرات موافقان و مخالفان با کلیات گزارش کمیسیون تلفیق در مورد جدول 14 درباره هدفمندی یارانه‌ها از مجموع 213 نماینده حاضر با 156 رأی موافق، 19 رأی مخالف و 8 رأی ممتنع، موافقت کردند.

رحیم زارع سخنگوی کمیسیون تلفیق بودجه سال 1403 در این جلسه علنی در توضیح جزئیات بخش درآمدی جدول 14 لایحه بودجه 1403 گفت: همان مبلغی که دولت در نظر گرفته بود کمیسیون تلفیق و صحن علنی آن را تایید کردند که 315 همت برای یارانه نقدی و معیشتی در نظر گرفته شد، کار مهمی که مجلس انجام داد 10 درصد به مستمری مددجویان کمیته امداد و بهزیستی اضافه کرد که در لایحه 20 درصد بود و به 30 درصد افزایش پیدا کرد.

وی افزود: 42 همت برای کمیته امداد، 23 همت برای بهزیستی، 143 همت برای یارانه نان و یارانه دارو و شیرخشک و ملزومات مصرفی برای وزارت بهداشت 74 هزار و 900 میلیارد در نظر گرفته شد.

سخنگوی کمیسیون تلفیق بودجه افزود: مواردی همچون هزینه سرمایه گذاری در شرکت ملی نفت و شرکت پخش و پالایش فرآورده های نفتی و همچنین شرکت گاز را مصوب کردیم و مبالغی را که دولت برای بحث واردات بنزین و گازوئیل نیاز داشت را تامین کردیم که این موارد کلیات جدول 14 است که آنچه دولت در لایحه گنجانده بود در کمیسیون تلفیق نیز به تصویب رسید.

در ادامه جلسه حاجی بابایی رئیس کمیسیون تلفیق بودجه در توضیح جزئیات جدول 14، گفت: هدفمندی یارانه ها حدود 758 همت در بخش درآمدها و 758 همت نیز در بخش هزینه ها است به دلیل اینکه توازن این جدول به هم نخورد ریالی در آن کم و زیاد نشده است حتی ریالی از هزینه های نفت نیز کم نشده است. قرار بود دولت 63 همت از محل فروش مشتقات به دست آورد که حذف شده است این 63 همت از طریق مدیریت منابع صورت می پذیرد بنابراین این جدول بدون هیچ تغییری 100 درصدی نظر دولت است. هرگونه تغییر در این جدول موجب تغییرات کلی می شود. در بحث صیادان و ملوانان نیز باید اصلاح شود. صیادان را نیز به آن اضافه می کنیم.

همچنین داوود منظور رئیس سازمان برنامه و بودجه که در جلسه علنی حضور دارد درباره جدول 14 یادآور شد: این جدول مربوط به هدفمندی یارانه ها است، سعی شده با توجه به منابع و محدودیت ها تنظیم شود تا هدفمندی یارانه ها محقق شود، 2 موضوع در آن مورد بررسی قرار گرفت، یکی کالابرگ ها که از محل سایر درآمدها باید تعیین می شد همچنین در خصوص عنوان صرفه جویی انرژی که در این جدول آورده شده این عنوان با نظر کمیسیون تلفیق تبدیل به درآمدها شده که مورد قبول دولت نیست. پیشنهاد می‌شود همان سایر درآمدها عنوان شود از طرفی کالابرگ‌ها باید به صورت نقدی و در جدول جداگانه‌ای مطرح شود.

انتهای‌ پیام/

دیگر خبرها

  • مجلس با یارانه نان، دارو و شیرخشک موافقت کرد
  • مجلس با وجود مخالفت دولت با الحاق جدولی به بودجه ۱۴۰۳ موافقت کرد
  • قالیباف: ۱۰ همت برای فوق‌العاده شغل پرستاران اختصاص یافت
  • موافقت مجلس با یارانه نان، دارو و شیرخشک
  • حاجی‌بابایی: امسال دیگر کسی نمی‌تواند بودجه «حوزه فرهنگ» را پرداخت نکند
  • امسال دیگر کسی نمی‌تواند بودجه «حوزه فرهنگ» را پرداخت نکند
  • تعیین اعتبارات محرومیت‌زدایی استانی در لایحه بودجه ۱۴۰۳
  • اعتبارات محرومیت‌زدایی استانی در لایحه بودجه ۱۴۰۳ مشخص شد
  • در «جداول بودجه» به استان‌ها و مناطق محروم توجه شده است
  • حاجی‌بابایی: جداول بودجه ۱۴۰۳ کاملا شفاف است